Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ile İzmir İtalyan Ticaret Odası işbirliği tarafından Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde düzenlenen "4. İtalyan Alım Heyeti Organizasyonu" İzmir Hilton Oteli'nde başladı. İki günlük alım heyeti etkinliği ile İtalya'ya yapılan hazırgiyim ve konfeksiyon ürünleri ihracatında yüzde 30 artış hedefleniyor.

İkili görüşmeler ve fabrika ziyaretlerinin de yer aldığı organizasyona aralarında İtalyan moda devlerinin de olduğu 10 İtalyan ve 26 Türk firması katılıyor.

İkili görüşmeler öncesi yapılan Bilgilendirme Toplantısı'nda konuşan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler,  bu yıl organizasyonun 4.'sünü düzenlediklerini belirterek, "Moda ve marka deyince akla İtalya geliyor. Türk firmalar için örnek bir ülke. İtalya, Ege'nin konfeksiyon ihracatında 4. sırada. Türkiye'nin İtalya'ya konfeksiyon ihracatı 2011 yılının 11 aylık döneminde yüzde 20 oranında artarak 766 milyon dolara yükseldi. Ege'nin ihracatı ise yüzde 14 artışla 68 milyon 996 bin dolar oldu. Bu tür organizasyonlar ile hedefimiz İtalya'ya ihracatımızı yüzde 30 artırmak" dedi.

Türkiye'nin konfeksiyon sektöründe gücünü kanıtladığını belirten Kızılgüneşler, iki ülkenin işbirliğinin önemli sonuçlar getireceğini vurguladı. İtalya'nın kendisine fiziksel yakınlığı ve modaya uygun koleksiyon yapabilme gücü ile Türk konfeksiyon sektöründen yararlanması gerektiğini belirten Kızılgüneşler, Türk firmalarının da dünyada moda sektöründe güçlü konumda olan İtalya'nın deneyimlerinden yararlanmasının zorunlu olduğunu kaydetti.

İtalya'nın İzmir Konsolosu İgor Di Bernardini ise İtalya'nın ekonomik durumunun son dönemde pek parlak olmadığının bilindiğini söyledi. Yakın gelecekte şartların daha iyi olacağını ifade eden Bernardini, "Herşeyden önce ekonomideki likidite sorununu çözmeye çalışmamız önemli. Euro ile olan ilişkiler içinde yeni vergiler ve paket programlar açıklanıyor. Kamu borçları üzerinde iyileştirmeler yapılıyor. Yeni hükümet ve yeni organizasyon ile önemli adımlar atılıyor.  İtalya'nın krizden çıkması için bu düzenlemeler önemli.  Buna karşı Türkiye ile İtalya arasındaki ticaret hacmi yüzde 45 artış gösterdi. Moda ve tekstilin bu ilişkilerde önemli payı var" diye konuştu.

İzmir İtalyan Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Rebii Akdurak, yıllardır İtalyanlar'a İzmir'i ve Ege Bölgesi'ni tanıtmaya çalıştıklarını söyledi. Akdurak, " İtalya'ya gönderilen malların üçte biri Ege'den çıkıyor. Bölgemizi tanıtmak için belirli sektörleri seçtik. Hazırgiyim sektörü de bunlardan birisi. 2006'da ilk defa düzenlediğimiz alım heyetini 4. kez düzenledik. İtalya'daki ticaret odaları da bize destek verdi. Umarım bu dönemde de son derece başarılı çalışmalar olacaktır" dedi.Alım heyeti etkinliğine İtalyan tarafından Ermenegildo Zegna, Giorgio Armani Operations, La Compagnia  dele Pelli, Monnalisa, Mafrat, Confezione Daniele, SBM Group, Space 2000, ITN Spa, Tessitura Panzeri firmaları katılırken, Türkiye'den katılan firmalar ise; "Fıratteks, Yüksel Sevinç Tekstil, Derin Giyim, Mass Tekstil, DMC Uluslar arası Limited, Mergü Tekstil, Berkem Tekstil, Yalaz Tekstil, Casa Tekstil, AS Baskı Nakış, Tepaş Tekstil, Fa-Sı Tekstil, Özsimge Tekstil, FBS Tekstil, Tuline Tekstil, Nurhan Mutluer Tekstil, Onay ve İnce Tekstil, Ekol Tekstil, Apaz Tekstil, Tamiş Gömlek, Flaş Konfeksiyon, Agreks Tekstil, Digiteks Tekstil, Demirışık Tekstil, Risus Mümessillik, Egedeniz Tekstil"

Ekonomi Bakanlığı Koordinatörlüğü'nde, Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ile İzmir İtalyan Ticaret Odası işbirliği ile 12-13 Aralık tarihlerinde geçekleştirilen "4. Hazır Giyim Sektörü  İtalyan Alım Heyeti Programı"nda 187 ikili iş görüşmesinin yapılması planlanıyor. İkili görüşmeler sonrasında İtalyan firmalar seçtikleri Türk firmalarının tesislerini de ziyaret edecek.