İzmir Rus pazarına nasıl açılacak?

Genel olarak Ege, özelde ise İzmir'in Rusya pazarına nasıl açılacağını Türkiyeli ve Rusyalı turizmciler açıkladı. Konuyla ilgili hemen herkes, İzmir'in Rusya'da yeterince tanınmadığı noktasında uzlaşırken, bölgenin yeni yatırımlara ve bir planlamaya ihtiyaç duyduğu da ortaya çıktı

İzmir Rus pazarına nasıl açılacak?
02 Haziran 2011 Perşembe 15:09

Türkiye ile Rusya arasında düzenli olarak yapılan Turizm Çalışma Grubu toplantılarının 4'üncüsü bu yıl İzmir'de gerçekleştirildi. Toplantının bu yıl İzmir'de yapılması, Rusya pazarından çok az turist alan İzmir için, aynı zamanda bu pazara dönük bir girişim anlamına da geliyor. Bodrum'da yaşanan ve 3 Rus vatandaşının hayatını kaybetmesine neden olan sahte alkol  olayının gölgesinde geçen toplantı sonrasında turizmciler, İzmir'in Rus pazarı için neye ihtiyacı olduğu konularını Turizm Güncel'e değerlendirdiler.

Değerlendirme yapan tüm turizmciler, Rusya ve Türkiye arasında sürekli artan ve ağırlıklı olarak Antalya bölgesine giden Rus turistten İzmir'in de payını alması gerektiğinde uzlaşırken, en önemli eksiklikler olarak İzmir'in Rusya'da yeterince tanınmıyor olması ve yatak kapasitesinin yetersizliği ön plana çıktı.

Özaslan: Artan turist sayısı ikili ilişkileri daha da geliştirmeyi zorunlu kılıyor

Türkiye-Rusya Turizm Çalışma Grubu toplantılarının 2009'dan bu yana yapılan 4'üncü toplantı olduğunu hatırlatan Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Özgür Özaslan, ortaya çıkan yüksek turizm hareketlerinin üst düzey iklili ilişkilerin daha da geliştirilmesini zorunlu kıldığını söyledi.

Özaslan, Çalışma Grubu toplantısının İzmir'e ne kazandıracağına dair sorumuza ise şu yanıtı verdi:

 İzmir'i merkeze alan bir Ege planlaması yapıyoruz

Çalışma Grubu toplantısının İzmir'de olmasını özellikle arzu ettik. Çünkü İzmir Rus turistten çok az pay alan bir bölge. Potansiyel açısından bakıldığında, deniz ve güneşin yanısıra, sağlık, kültür, din ve gastronomi anlamında son derece zengin bir bölge. Buranın en büyük eksiği yatak kapasitesinin azlığı. Bu yüzden bölgede yatak kapasitesinin artması gerekiyor. Buna paralel olarak doğrudan uçuşlar da artacaktır. Bundan sonra Rusya ile yapacağımız toplantılara, tur operatörlerini ve yatırımcıları, ve sektörün temsilcilerini daha fazla dahil edeceğiz.
 
Diğer taraftan baktığınız zaman, Rusya'da Marmaris, Bodrum gibi yerler bilinirken, İzmir bilinmiyor. Bu sorunları aşmak üzere, İzmir'i merkeze alan bir Ege planlaması yapıyoruz. Bu çalışmaların neticesinde İzmir, orta vadede 100 bin yatağa kavuşacak.  Kısa süre içinde tahsislere başlayacağız.

İzmir'e yatırıma hazır gruplar var

Geçen hafta TUI bünyesinde bulunan Robinson Club'tan Andreas Karsten geldi bölgedeki yatırım olanaklarını incelemek amacıyla.  Bölgede yatırıma müsait son derece güzel alanlar olduğunu belirttiler. Buraya yatırım yapmak isteyen gruplar var. Önemli olan bu kamu arazilerini yatırıma hazır hale getirmek.

Rus Bakan Yardımcısı Evgeny: İzmir Intourmarket'e kendi standıyla katılmalı

Rusya Spor Turizm ve Gençlik Bakanı Yardımcısı Pisarevskiy Evgeny, İzmir'i asıl pazarlayacak olanların tur operatörleri olduğuna dikkat çekerek, İzmir'in Rusya'da daha fazla tanınması için Rusya'da düzenlenene turizm  fuarlarından Intourmarket'e İzmir'in ayrı stantla katılmasının son derece yararlı olacağını, zira bu fuarın tüketiciye ulaşma noktasında son derece etkili olduğunu vurguladı. Diğer taraftan İzmir için bir Rusya Turizm Çalışma grubunun oluşturularak bu grubun Rusya'da topalntı, seminer ve etkinlikler düzenlemeri de İzmir'in adının Rusya'da daha fazla duyulması adına diğer bir yöntem olabilir diye düşünüyorum.  Öncelikle yapılması gereken, İzmir'in Rusya'da pazarlayacağı somut ürünleri belirleyerek bunların üzerinden spesifik tanıtım faaliyetleri yürütülmesidir.


Koray Etik: İzmir'in Rusya'da agresif bir tanıtıma ihtiyacı var

Turizm Yatırımcıları (TYD) Genel Sekreteri Koray Etik, Rakamlara bakıldığında İzmir'in Rus pazarında var ile yok arasında bir yerde durduğunu belirterek, şu değerlendirmeyi yapıyor:

Herşey'den önce İzmir'in Rusya'da çok iyi tanıtılması gerekiyor. Bu tip çalışma grubu toplantılarından bahsetmiyorum. İzmir için Rusya'da birtakım tanıtım toplantıları ve kampanyaların düzenlenmesi gerekiyor. Üstelik çok agresif bir tanıtım kampanyası yürütülmesi gerekiyor. Aksi takdirde İzmir'de Rus turistin artacağını düşünmüyorum.

İzmir'e öncelik verilmedi

Öte taraftan pazarlama ile ilgili de sorunlar olduğunu düşünüyorum. Baktığınız zaman, İzmir'de çok ciddi bir yatırım eksikliği yok. Mesela sağlık turizmi alanında termalle ilgili yeterince yatırım var. Çeşme bölgesinde oteller yapıldı, hala yapılıyor. Bakanlığın İzmir ile ilgili yürüttüğü çalışmalar illaki sonuç verecektir. Ancak İzmir'in, her nedense, çok eskiden beri gelen bir sıkıntısı var. Neden bilmiyorm ama, bir türlü bir marka şehir olamadı. Belki de İzmir'e öncelik verilmedi. Muğla, Antalya, İstanbul gibi destinasyonlarda muazzam bir gelişme var. İzmir marka bir şehir olamadı, ama olabilir, olacaktır.

Mehmet İşler: Antalya'nın kapasitesi doldu, alternatif destinasyon İzmir
 
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, toplantının İzmir'de yapılmasının bölgenin bilinirliğini artırmak adına son derece olumlu olduğunu belirterek şu değerlendirmeyi yaptı:

Gelinen noktada Antalya'nın kapasite dolgunluğuna ulaştığını görüyoruz. Dolayısıyla yapılması gereken şey, oradan taşan fazlalığı alternatif bir destinasyon olarak İzmir'e çekmek olmalıdır. Bu anlamda Rusya pazarı bizim için son derece önemli. Mesela 2010 yılı rakamlarına göre İzöir'e Almanya'dan yaklaşık 300 bin, İngiltere'den yine 300 bine yakın turist gelirken, Rusya'dan gelen ziyaretçi sayısı 13 bin 800 olarak karşımıza çıkıyor. Kaldı ki Almanya'nın ardından Rusya Türkiye'nin en büyük ikinci pazarı durumunda. Dahası biz, ileride Rusya'nın Almanya'yı da geride bırakarak Türkiye'nin en büyük pazarı durumuna geleceğini öngörüyoruz. İşte bu yüzden de Rus turistin buraya çekilmesi son derece önemli.
 
Rusya Federasyonu'ndan gelen heyetle yaptığımız görüşmelerde bunları kendilerine ilettik. Thomas Cook ve TUI'nin bölgeyi yatırım için hedef nokta seçtiklerini söyledik. Yani bu iki büyük tur operatörü Antalya'nın alternatifi bulmak ve ürünlerini çeşitlendirmek adına İzmir'i hedef nokta seçerken, Rus turizmcilerin burayı görmezden gelmelerinin uzun vadede faydalarına olmayacağını anlattık.

Rus pazarı Ege için taze kan olacak
 
Ege Rus pazarıyla beraber yeni bir ufka açılabilir, aradığı taze kanı burada bulabilir. Bölgede konaklama kapasitesine dair sıkıntılar var; ancak bu sıkıntıları aşmak için son derece uygun bölgeler de var. Örneğin, Pamucak-Gümüldür-Seferihisar bandı, yatırım için son derece uygun yerler ki, Thomas Cook ve TUI'nin yetkilileri de bu bölge ile özellikle ilgileniyorlar.

50 Milyon turist ve 50 milyar gelir hedefliyorsanız İzmir'i pas geçemezsiniz

Türkiye turizmi  bir kesişme noktasına gelmiş bulunuyor. Yani 2023 yılında 50 milyon turist ve 50 milyar dolar turizm geliri elde etmeyi hedefliyorsanız Ege'yi ve İzmir'i pas geçemezsiniz. Hedeflere ulaşılabilmesi için Türkiye turizminin İzmir'e, İzmir'in de bu hedeflere katkı koyabilmesi içi yatırımlara ve çalışmalara ihtiyacı var.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.