Bunları yüzde 20 ile gıda ve alkolsüz içecekler, yüzde 13 ile ulaştırma izliyor. Mobilya, ev aletleri ve bakım hizmetleri, yüzde 6'lık oranla İzmirlilerin en az harcama yaptığı kalemlerden biri olurken bunları sırasıyla lokanta ve oteller, giyim ve ayakkabı, alkollü içecekler, sigara ve tütünle haberleşme takip ediyor.

İzmir'de hane halkı tüketim harcamalarında en az payın yüzde 1,8 ile sağlığa yapılanlar olduğu dikkat çekerken onu yüzde 2 ile eğitim hizmetleri, yüzde 2,9 ile eğlence ve kültür izledi. Alkollü içecekler, sigara ve tütünde ise yüzde 4,6 ile İzmir, yüzde 3,4'lük orana sahip İstanbul'u ve yüzde 4'lük orana sahip Ankara'yı geride bıraktı. Türkiye genelinde tüketim harcamaları içinde alkol, sigara ve tütüne en fazla pay ayıran iller yüzde 5,8 ile Ağrı, Kars, Iğdır ve Ardahan oldu. Ege Bölgesi illeri Manisa, Afyonkarahisar, Kütahya, Uşak, Aydın, Denizli ve Muğla da yüzde 5,1 ile İzmir'i geride bırakırken Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne de bütçesinden aynı oranı alkol ve sigaraya ayırdı. Balıkesir ve Çanakkale'de ise alkol ve sigara harcamalarının oranı yüzde 4,9 oldu.