Bu başarının son beş yılda sağlandığına dikkat çeken Ölken, bunun son örneğininse Olive Japon 2012 Uluslararası Zeytinyağı Yarışması’na panelist ve jüri üyesi olarak Türkiye’nin davet edilmesinin olduğunu kaydetti. Türk zeytinyağı sektörünün, geçen yıllarda sadece numune gönderimleriyle katıldığı uluslararası yarışmalara ilk kez panelist olarak davet almasının gurur verici bir gelişme olduğuna dikkat çeken Ölken, “Japonya, 2010 yılından itibaren ZZTK’nin, özellikle zeytinyağı ihracatı için hedef pazarları arasında yer alıyor. Fuar katılımları, tadım etkinlikleri, tanıtım seminerleri ve ticaret heyetleri ile yıllık 35 bin ton zeytinyağı ithal eden Japonya pazarından alınan payın arttırılmasını amaçlıyoruz. Japonya, ambalajlı zeytinyağı ihracatımızda da birinci sırada yer alıyor. Bu nedenlerden dolayı Japonya’yı zeytinyağımız için iyi bir pazar olarak görüyoruz.” dedi.

Türkiye’nin zeytinyağı ihracatında Japonya’nın payı 2007 yılında yüzde 5 iken 2011 yılı sonunda yüzde 16’ya ulaştığını ifade eden Ölken, son olarak mart ayında Japonya’da Foodex Gıda Fuarı kapsamında Türk Zeytinyağı Tanıtım ve Tadım Semineri düzenlediklerini, etkinliğe Japon gurmelerin büyük ilgi gösterdiğini vurguladı.