Klein, "Evler küçülüyor ama buzdolapları karpuz ve tencere yüzünden asla küçülmez. Çünkü Türk kadını kalan yemeği dolaba tencereyle kaldırıyor, Alman kadın ise saklama kabı kullanıyor" dedi.

Bosch-Siemens Hausgerate (BSH) Ev Aletleri Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO'su Norbert Klein  Türkiye'yi çok seven ülkenin geleceğine de güvenen biri. 300 milyon dolarlık yeni yatırım kararlarından bahsederken, Türkiye'nin Alman şirket için bir ihracat üssü olduğunu vurguluyor.

Ev aletleri sektörünün Türkiye'deki büyüklüğüne değinin Klein, "Türkiye'de beyaz eşya sektörü 2 milyar Euro'luk bir pazar. Geçen yıl yüzde 8 büyüdü ki, bu iyi bir oran. Bu yıl yüzde 6-7 büyüme bekliyoruz. Avrupa'daki büyük ülkelere bakınca en iyi büyüme oranı Türkiye'de" dedi.

Türk pazarının Avrupa'ya kıyasla henüz olgunlaşmamış bir pazar olduğuna dikkat çeken Klein, "Ankastre kullanımı çok düşük ama bu da konut projeleriyle artıyor. Fırın ve bulaşık makinelerinde ankastre tercih edilirken buzdolabında solo ürünler alıyorlar, Türk kadını büyük hacimli buzdolabı istiyor. Ankastre buzdolapları standart olarak 60X60 cm. Türklerin beklentileri için çok küçük. Alman kadın akşam yemeğini küçük bir saklama kabında dolaba koyarken, Türk kadını direkt tencereyi dolaba kaldırıyor. Avrupa'da karpuz dilimlere ayrılırken, Türkiye'de ev hanımları koca bir karpuzu buzdolabına yerleştiriyor" diye konuştu.


Gençler evden ayrılıyor


Türkiye'de beyaz eşyanın aynı zamanda çeyiz olduğunu hatırlatan Klein, "vlenmeler pazarı büyütüyor. Evlenmeden 2 yıl önce beyaz eşyayı tamamlayanlar var. Elbette boşanmaların da sektöre etkisi var. Ayrıca Türkiye'de de gençler ailelerinden ayrı yaşamaya başladı" dedi.