Kolonya, parfüm sıfatına terfi etti

Yılbaşı, bayram gibi özel günlerde satışlarında yüzde 30'a varan artışların yaşandığı kolonyaya, meyve, vanilya ve çiçek esanslarıyla parfüm niteliği kazandırılması, yıllık pazar hacminin 170 milyon liraya ulaşmasını sağladı. Bunda da, firmaların yeni formüllerle gençleri yakalamayı başarması etkili oldu

 Kolonya, parfüm sıfatına terfi etti
09 Aralık 2012 Pazar 19:14

Meyve, vanilya ve çiçek esanslarıyla 100 yıllık geleneksel Türk kolonyasına parfüm niteliği kazandıran firmalar, 500 milyon TL'lik kişisel bakım pazarından aldıkları payı da 135 milyon liradan 170 milyon liraya çıkarmayı başardı. Farklı esansları içeren yeni formülleriyle kolonyayı genç nesillere de sevdiren firmalar, bu yolla pazarı son bir yıl içinde yüzde 20 büyüterek, yıllık tüketimde 10 milyon litre barajını yakaladı.
İncir, mandalina, yasemin, paçuli, Hint çimeni, meşe, yosun, vanilya esanslarının yanı sıra lavanta, iğde, şebboy, yasemin, leylak, menekşe, zambak ve çam gibi çiçek ve bitki özleri ile üretilen yeni nesil kolonyalar sayesinde kişi başına düşen yıllık tüketim de 145 mililitreyi buluyor. Bunda da kolonyanın yaz aylarında ferahlamanın yanı sıra, terlemeye karşı deodorant ve parfüm niyetine kullanılması etkili oluyor.
Sıcak havalarda satışı artan kolonya, Türkiye'de en fazla Adana'da satılıyor. Satışların yüzde 35'i Marmara, yüzde 15'i İç Anadolu, yüzde 15'i Güneydoğu Anadolu'da gerçekleşiyor. Satışların yüzde 60'ı süpermarkette, yüzde 25'i bakkal, yüzde 8'i de eczanede gerçekleşiyor.

Hedefte gençler var 

Türkiye'de yapılan araştırmalara göre, yaz mevsiminde limon kolonyası tüketimi önemli oranda artıyor. Kolonya tüketimi en yüksek seviyeye yılbaşı, bayram gibi özel günlerde ulaşıyor. Ancak tüketimin gençler arasında hızla yaygınlaşması, kolonya tüketiminin yılın tüm dönemlerine yayılmasını sağlıyor. 5 yıl öncesine kadar toplam satışların yüzde 50'si özel günlerde gerçekleşirken, artık bu oran yüzde 30'lar seviyesinde kalıyor.
Kutlamalı özel günlerde cam şişe ve büyük boy ambalajlar tercih edilirken, yılın diğer dönemlerinde plastik ambalaj tüketimi daha yoğun gerçekleşiyor. Yaz aylarında ise kışa oranla satışlar yüzde 15 artış kaydediyor.

Parfüm niyetine

Türkiye'de her 100 kişiden 81'i kolonyayı parfüm niyetine kullanıyor. 50 üretici firmanın yer aldığı pazarın yüzde 50'sini limon kolonyaları, geri kalan kısmını ise farklı esanslı kolonyalar oluşturuyor. Pazarın yüzde 60'ını Selin, Ataman, Erse, Evyap, Eyüp Sabri Tuncer, Belgin, Johnsons & Johnsons, Tariş, Sembol, Senso, Kartopu, Duru'dan oluşan 12 firma elinde bulunduruyor.  Türkiye'nin nemlendirici özellikli ilk kolonyasını üreten kurumsal koku üreticisi Cekk ise pazarda, Vavana markası ile ön plana çıkıyor. Avrupa'da kolonya ülkemizdeki kadar talep görmüyor. Ancak İsrail, Yunanistan, Fransa, Almanya gibi ülkelerde diğer Avrupa ülkelerine oranla daha fazla tüketim gerçekleşiyor.

En fazla limon 

Günümüzde en çok floral, meyveli ve pudralı kokular tercih ediliyor. Türkiye'de gelenekselleşmiş limon kolonyası dışında en çok tercih ettiği kolonyaların başında "Lavanta" geliyor. Bunun yanı sıra gül, yasemin, paçuli, Hint çimeni, meşe yosunu ve vanilyayla esanslı kokulara talep oluyor. Türkiye'de kadınlar, erkeklere ve genç tüketicilere göre daha sık limon kolonyası kullanıyor. Daha büyük yaş gruplarında kullanım daha yoğun olarak gerçekleşirken gençler arasında kolonya kullanımı beklenen ilgiyi görmüyor. Kolonya en çok bayramlarda, hasta ziyaretlerinde, hijyen ve ferahlama amacıyla tüketiliyor.

Doğal yağlarla cildi nemlendiriyor

Turkcell, Eczacıbaşı, TEB, Astoria Kuleleri, Rixos, W Hotel için kurumsal kokular geliştiren Cekk firması, Vavana markasıyla dünyanın ilk tahta özlü kolonyasını üretti. Vavana'nın tahta özlü kolonyası Cashmerewood'un yanı sıra White Fig, Talco Musk ve Tangerine Clementine çeşitleri de bulunuyor. Bu kolonyalar bileşiminde bulunan doğal yağlarla cildi nemlendiriyor ve kalıcı kokuları sayesinde parfüm gibi kullanılabiliyor.

Antidepresan  özellik taşıyor

Limon kolonyası dışında,  Altın Damla, Kadın Teni, Menekşe, Beyaz Zambak, Fujer, İğde, Şebboy, Yasemin, Leylak, Kara Kedi, Çam, Çoban olmak üzere 12 farklı koku üretimi gerçekleştiren Eyüp Sabri Tuncer'in , son olarak, ürettiği EST 1923 serisi, Japanese Cherry Blossom, Bodrum Mandarin, Amber, Lavender Flower, Cuban Tobacco esanslarından oluşuyor. Bu esanslar, antidepresan özellikleriyle ön plana çıkıyor.  


Limon rahatlatıyor zencefil iştah açıyor

Gül: Sevgi, muhabbet duygusunu yükseltiyor ve kişiler arasında duygusal çatışmaları ve çalkantıları dinginleştiriyor.
Limon: Rahatlatıcı
etkisi sinirleri gevşetiyor ve ferahlık veriyor.
Vanilya: Strese karşı etkili ve panik atağa
iyi geldiği söyleniyor.
Yasemin: Duyuların artmasına
ve kişilerin birbirlerini anlamasına yardımcı oluyor.
Lavanta: Şifa verici ve temizleyici olarak kullanılıyor.
Papatya: İnsanın içinde sevinç duygusu uyandırıyor.
Portakal: Sıcaklık ve mutluluk veriyor.
Limon otu: Ferahlık duymanızı
sağlar.
Coşku verici, iyimser, heyecan yaratan bir kokudur.
Kavun: Mekanda genişlik algısı veriyor.
Zencefil: İştah açıcı özelliği bulunuyor.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.