Sercan Özipekçi- Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi'nin Kasım ayı meclis toplantısına, İzmir Körfezi'nde yapılması planlanan yat limanları konuşuldu. İzmir'de yapılması planlanan yat limanları hakkında bilgi veren Dokuz Eylül Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ersel Zafer Oral, meclis üyeleri arasında İzmir Körfezi'nde yapılacak yat limanının doğru bir yatırım olup olmayacağı konusundaki tartışmalara değindi.
Çandarlı, Çeşmealtı, Şifne, Karaburun, Ürkmez, Mordoğan, Yenifoça'nın yanı sıra İzmir Körfezi'nde Mavişehir, Konak Pier ve Bayraklı'da yat limanları projelerinin arasında en hızlı ilerleyenin Şifne Yat Limanı projesi olduğunu söyleyen Oral, Konak Pier'e yapılacak yat limanı projesinin 1974 yılında gündeme geldiğini hatırlatarak körfeze yapılacak limanlara yatırımcının ilgi göstermediğine dikkat çekti. Kimsenin para kazanamayacağı limana para yatırmayacağını ifade eden Oral, "Yatırımcılar benden Göcek'te, Marmaris'te yer bulmamı istiyor. İzmir Körfezi'ne ise zamanla talep olacak" dedi.

Oral'ın açıklamaları Meclis'te tartışmaları da beraberinde getirdi. Meclis üyesi Ahmet Çalık, körfezin konumunun yat limanları için iyi bir uğrak yeri olarak görülmediğini söylerken, Meclis Başkanı Özden Çokdeğer ise körfezin geleceğini görerek yatırım yapılması gerektiğini ve bu nedenle körfezde mutlaka yat limanı kurulmasınının şart olduğunu söyledi. Çokdeğer, Bostanlı'da yapılacak bir limandan tekne ve motorla Foça'ya gitmenin 3 saat sürdüğünü ve bu avantajı değerlendirmek gerektiğini belirtti.  Meclis Üyesi Aslan Bilgi ise İzmir'de yaşayan bir çok insanın yat sahibi olduğunu belirterek, bu yatların Çeşme yerine Mavişehir'e bağlanabileceğini fikrini ortaya attı. Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Başkanı Geza Dologh da sorumluluk sahaları içerisinde birkaç yıl önce sadece 4 yat limanı bulunurken, bugün sayının 8'e ulaştığını ifade ederek, yat limanında İzmir'in potansiyelini tanıtmak ve marinaların eleman sorunlarına çözüm bulmak için çalıştıklarını ifade etti.