Markete ürün sokan üniversite

Sabancı Üniversitesi geliştirdiği antibakteriyel hijyen ürünü Antimic ile Türkiye'de ilk kez markette ürünü olan üniversite olacak. 2 milyon haneye girmesi hedeflenen Antimic'ten yıl sonuna kadar 120 milyon lira ciro bekleniyor.

Markete ürün sokan üniversite
29 Mart 2011 Salı 15:08

Bugüne kadar pek çok üniversite ilaç sanayii, tıp, nanoteknoloji, yazılım ve donanım ürünleri geliştirip firmaların piyasaya sunacağı ürünlere katkı sağladı. Ama hiçbiri son tüketiciye direkt ulaşan ürünler olmadı. Ta ki Sabancı Ü n i v e r s i - te'nin son Ar- Ge (Araştırma- Geliştirme) projesine kadar. Türkiye'de ilk kez bir üniversite kendi ürettiği ürünü bir internet ve pazarlama şirketi aracılığıyla market rafına sokmaya hazırlanıyor.


1 Nisan'da satışta


Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyeleri Yard. Doç. Dr. Alpay Taralp ve Prof. Dr. Yusuf Menceloğlu'nun beş yıldır üzerinde çalıştıkları nano antibakteriyel hijyen malzemesi Antimic'i ticarileştiren, Sabancı Üniversitesi'nin kurduğu Nanotego, ürünü paketleyip Vimjo ile internetten KCL ile de market rafları ve diğer perakende noktalarından satışa sunacak. Vimjo 1 Nisan itibariyle 7'li paketler halinde 89 liradan satışlara başlıyor. Ardından Vimjo'nun mağazalarında satışa çıkacak ürün yılın üçüncü çeyreğinde ise ulusal ve uluslararası zincir marketlerde son tüketiciyle buluşacak.


Bütçemiz sınırsız


Türkiye'de yapılan pek çok proje olduğunu ama üniversitelerin Vimjo ve KCL gibi ara yüzleri olmadığı için bu teknolojileri uygulanır hale getiremediklerini belirten Nanotego Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Görgün, "Bu Türkiye'de ilk olacak. Antimic'ten sonra farklı ürünleri de piyasaya çıkaracağız" dedi. Sabancı Üniversitesi dışında Türkiye'nin en büyük 5 kamu üniversitesi ile de çalıştıklarını dile getiren Gördün, "4 milyon euro yatırımla kuruldu Nanotego. Sınırsız bir bütçemiz var. Bir ürün gelirse 1, bin ürün gelirse bin ürünü de ticarileştirme kapasitesine sahibiz" diyen Görgün, önemli olan kaliteli ve ihtiyaca yönelik uygulanabilir ürünlerin kendilerine gelmesi olduğunu söyledi.


Bankamatik klozetten tehlikeli


Bir insan günde ortalama 250 bin bakteri ile temas ediyor. Hem de hiç beklemediği noktalarda. Örneğin bir bankamatik bir klozetten daha fazla bakteri taşıyor. Antimic kullanıldığı ortamlarda bir zırh görevi üstleniyor. Öyle ki ürün bir cep telefonu üzerinde biriken 6500 bakteriyi 16'ya kadar indiriyor.


Elleri yaklaşık 6 saat koruyor


Yüzde 100 doğa dostu ve ağır metaller içermeyen su bazlı Antimic, ilk etapta 7 ürün çeşidiyle pazara çıkıyor. Zararlı bakterilere karşı hijyen etkinliğini geleneksel dezenfektanlara oranla çok daha uzun süre koruyor. Mesela ellerde kullanılan ürün yaklaşık 6 saat bakterilere karşı koruyor.


42 milyon ürün satacağız


Dünyada Antimic'e en benzer örnek Florida Üniversitesi'nin geliştirdiği enerji içeceği Gatorade. Pepsi tarafından satın alınan ürün, bugün kendi kategorisinde en fazla satılan ürünler arasında. Antimic'in tanıtım ve dağıtımını gerçekleştirecek KCL Pazarlama'nın Genel Müdürü Cenk Rodoslu ise, ürünlerin yurtiçi ve yurtdışı pazarlaması için 1.5 milyon dolar ayırdıklarını, bu yıl 2 milyon haneye 42 milyon ürünle gireceklerini söyledi. Yıl sonuna kadar 120 milyon lira ciro elde etmeyi hedeflediklerini dile getiren Rodoslu, ortaya çıkan teknolojiyi kutu, masa örtüsü, oda spreyi gibi 25'e yakın üründe daha kullanıp piyasaya süreceklerini, ürünün mantara karşı da etkili olmasından dolayı bebekler için pişik kremleri de üretmeyi planladıklarını kaydetti.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.