Pamuk fiyatları giysiyi lüks yapacak

Pamuk fiyatlarının son 14 ayda yüzde 115 artması bu ürünün stratejik önemini artırdı

Pamuk fiyatları giysiyi lüks yapacak
21 Nisan 2011 Perşembe 15:12

Uzun vadede üretimin tüketimi karşılamayacağını belirten sanayiciler, fiyat artışlarının şu anda tüketici tarafından hissedilmediğini ancak önümüzdeki kış vitrinlere yansıyacağını savundular. Türkiye Moda ve Hazırgiyim Federasyonu Başkanı Nedim Örün, Türkiye'nin pamukta doğru politikalar izlememesinden kaynaklı rekabet sıkıntısı çekildiğini belirtti.

Nedim Örün, "Kış mevsiminden itibaren pamuklu ürün fiyatları, yüzde 35-40 artacak. En önemli sebep; Çin ve Hindistan 'da giyim alışkanlığının değişmesi. İki ülkenin toplam nüfusu 2.3 milyar. Dünyanın nüfusunun 6.5 milyar. 2.5 milyar insan eskiden çok basit giysilerle idare ederken şimdi bizler gibi giyiniyor. Alışkanlıkları değiştiği için pamuklu ürünlere çok daha fazla talep geldi ve o ülkelerin kendi pamuk üretimleri tüketimine yetmez oldu" dedi.


Smokin değerinde


Pamukta fiyat artışının süreceğini anlatan Örün, "Eskiden herkes bir kot pantolon ve tişört giyebiliyordu. Birçok fabrika artık pamuk ve elyafı karıştırarak kullanmaya başladı. Bundan böyle kot, tişort ve swet-shirt lüks haline gelecek. Smokin ne ise pamuklu ürünler de öyle olacak" diye konuştu.


Hindistan'da iç talep arttı


TMHF Başkanı Nedim Örün, dünyada hızla artan pamuk talebine örnek olarak şunları söyledi: "14 yıldır Hindistan'daki bir denim fabrikası ile çalışıyorum. 4 yıl öncesine kadar firma temsilcisi 3 kişi yılda iki kez gelir, Paris'teki fuara katılırlardı. Son 4 yıldır hiç gelmiyorlar, fuara da katılmıyorlar. Çünkü 'iç piyasaya yetişemiyoruz' diyorlar. Daha karlı sattığı için kendi ülkesi dışındaki müşteriye bakmıyor. Eskiden Hintli genç jean giymezdi, artık giyiyor. Bu çok somut bir örnek."


Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.