Pegasus, 'Masal'ı gerçeğe dönüştürdü

Pegasus Hava Yolları Türk özel havacılık sektörünün en büyük çaplı yatırımı çerçevesinde Nisan ayında her hafta 1 Boeing 737/800 teslim aldı

Pegasus, 'Masal'ı gerçeğe dönüştürdü
26 Nisan 2011 Salı 15:11

Mira, Hande, Nil'in ardından 23 Nisan'da, Nisan ayının 4. Boeing 737/800'ü "Masal" da geldi.

İstanbul, 26 Nisan 2011 - Yeni Boeing 737/800 siparişi ile Türkiye'nin en genç ve en modern Boeing 737/800 filosunu kurmak üzere 2007 yılında yola çıkan Pegasus, Nisan ayında her hafta gerçekleştirdiği uçak teslimleriyle masalı gerçeğe dönüştürüyor.

Nisan ayında 18, 19, 20 ve 21. Boeing 737/800'nü teslim alan Pegasus, 2 haftada teslim aldığı 4 yeni Boeing'e Pegasus ailesinin yeni doğan bebeklerinin ismini vermeye devam ediyor.

09 Nisan'da İzmir İstasyon Müdürlüğü'nden Uğur Sari nın kızı "Mira"yı, 13 Nisan'da Bütçe ve Maliyet Kontrol Müdürlüğü'nden Nevra Yılmaz Koç'un kızı "Hande"yi, 21 Nisan'da Hat Bakım Müdürlüğü'nden Orhan Ada'nın kızı "Nil'i, 23 Nisan'da Teknik Müdürlük'ten Namık Tufan Yenicihan'ın kızı "Masal"ı teslim alan Pegasus Hava Yolları, teslim aldığı yeni Boeing 737/800 sayısını da 21'e yükseltti.

Nisan ayı boyunca teslim aldığı uçaklarla Boeing'in merkezi ABD'nin Seattle eyaletinde bulunan havalimanını, adeta kendi üssü olan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'na döndüren Pegasus, Seattle'da bir Pegasus masalına da imza attı.

Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Setaç Haybat, "Boeing ile gerçekleştirdiğimiz anlaşma paralelinde sipariş ettiğimiz 737/800'lerimizi 2007 yılından beri teslim alıyoruz. Özellikle bu ay alımlarımız hız kazandı. Nisan ayında 2 haftada 4 Boeing teslim alarak, Türk havacılık tarihinde bir ilke imza attık." dedi.

"Uçmak Herkesin Hakkı" ilkesiyle Türk halkını uçmanın en ekonomik yolu ile tanıştıran Pegasus'un, 2011 yılı boyunca teslim alınacak uçaklarla yıl sonunda Boeing 737/800 filo yaşı 2.58 olacak.

Tamamı 2015 yılı sonunda teslim alınacak 40 adet Boeing 737/800'ler ile Türkiye'de bu kadar büyük çapta sipariş veren ilk özel havayolu şirketi ünvanını kazanan Pegasus, bugüne kadar Kasım 2007'de "Hayırlı"yı, Ocak 2008'de "Hanım"ı, Ağustos 2008'de "Gülce"yi, Şubat 2009'da "Ece"yi, Haziran 2009'da "Selin'"i, Ağustos 2009'da "Merve"yi, 20 Mart 2010'da "Dilara"yı, 2 Nisan 2010'da "Işık"ı, 14 Nisan'da "Duru"yu, 8 Haziran 2010'da "Sude Naz"ı, 26 Haziran'da "Damla"yı, 30 Haziran'da "Mina" ve "Nisa"yı, 31 Temmuz'da "Derin" i, 26 Ocak 2011'de "Nisa Nur"u, 11 Mart 2011'de İrem Naz'ı ve son olarak 25 Mart 2011 tarihinde 'Şebnem'i teslim aldı.

Genç Boeing 737/800 filosu ile bir uçak masalını gerçeğe dönüştüren Pegasus Hava Yolları, filosuna paralel olarak destinasyonlarına da her gün bir yenisini ekliyor. 2010 yılında yurtiçi ve yurtdışı uçuş noktalarını hızla arttırarak, destinasyon sayısını yurt içinde 19, yurt dışında ise 27 şehir olmak üzere toplam 20 ülkede 46 şehre yükselten Pegasus, 15 Mayıs'ta İran'ın başkenti Tahran'a ve 16 Mayıs'ta da Romanya'nın Başkenti Bükreş'e tarifeli seferlerlerini başlatıyor olacak.

Pegasus Hava Yolları

Türkiye'nin en köklü özel havayolu şirketi olarak 1990 yılında havacılık sektörüne giriş yapan PEGASUS, günümüzde Sabancı ailesi fertleri tarafından kurulan ve havacılığın yanı sıra, sağlık ve gıda sektörlerinde de faaliyet gösteren ESAS Holding şirketlerinden biridir. Ali Sabancı'nın yönetim kurulu başkanlığını, Sertaç Haybat'ın da genel müdürlüğünü yürüttüğü Pegasus Hava Yolları, iç hat tarifeli uçuşlarına 1 Kasım 2005 tarihinde başladı. Havayolunda hayata geçirdiği "low cost modeli" uygulamalarla Türkiye'de bir ilke imza atan PEGASUS, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nı ana üs olarak seçeti ve Türk halkını ekonomik fiyatlar ve uçmanın kolay yolu ile tanıştırdı. Uçuş güvenliği ve teknoloji konularında gerçekleştirdiği "High Cost" yatırımlarla misafirlerine ekonomik, güvenli ve tam zamanında seyahat imkanı sunan PEGASUS, 22.3 milyon USD değerindeki son 2 teknolojik yatırımı ile dünya havacılık tarihinde de bir ilke imza attı. Türkiye'nin en yeni simülatörüne sahip uçuş eğitim merkezini kuran PEGASUS, satın aldığı simülatör ile dünyadaki 582 havayolu arasında simülatör sahibi olan yüzde 10 havayolu şirketi arasında yerini alırken, çift yönlü data aktarımını gerçekleştiren Wireless Groundlink End to End Network Solutions sistemini de filosuna entegre eden dünyadaki ilk havayolu şirketi oldu. Artan rekabet ortamında Türkiye'nin en yenilikçi ve en hızlı firmalarını bulma hedefiyle yolunda hızla ilerliyor. Pegasus Hava Yolları'nın da sahibi olan ESAS Holding, Nisan 2009'da Almanya'nın ikinci, Avrupa'nın beşinci büyük havayolu şirketi olan Air Berlin'in yüzde 16.48 hissesini satın alarak en büyük hissedarı oldu.

BOEING Hakkında


Yeni nesil Boeing 737, 5 bin 200'den fazla siparişi ve taşıdığı son teknoloji ile sınıfında dünyanın en popüler ve uçağıdır. 162'den 189'a kadar yolcu taşıyabilen 737-800, uçuş menzili 5,665 km'ye erişebilmektedir. Boeing 2011 yılında uçaklarının iskelet kısmını ve motorlarını geliştirerek, yakıt tüketimini yüzde 2 azaltmıştır. Yapılan yapısal gelişimlerle sürüklenme azaltılarak, yakıt tüketiminin yüzde 1 daha azaltılması planlanmaktadır.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.