Tekstilden, takıya, konaklamadan, turizme, mobilyadan ev eşyasına neredeyse tüm şirketler sevgililer için özel fırsatlar sunuyor. Sevgilisine özel bir gün yaşatmak, özel bir hediye vermek isteyenler şubat ayında ekonomiye de önemli bir ivme kazandırıyor. Örneğin geçen yıl Bankalarararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine göre, 639 milyon liralık harcama yapıldı. Her ne kadar bu harcama ilk kez Anneler ve Babalar Günü'nün gerisinde kalsa da bu yıl 650 milyon TL sınırına dayanması bekleniyor. Veriler sevgili için alınan hediyelerin tutarında da düşüş olduğunu gösteriyor. Ortalama 86 TL. Genç nüfusun yoğun olduğu yerlerde ise çiçek satışlarının ilk sıraya yerleşiyor.


Gül yerine yerli çiçek


Bu yıl Sevgililer Günü için 25 ülkeye 40 milyon dal çiçek ihraç edildi. Antalya Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Bağdatlıoğlu başta Hollanda ve İngiltere olmak üzere 25 ülkeye ihraç edilen çiçeklerin bedeli 7 milyon dolar. Sevgililer Günü'nün halk tarafından sadece kırmızı gülle özdeşleştirilmesinin yanlış olduğunu ifade eden Bağdatlıoğlu, 'Türkiye'deki gül üretiminin talebi karşılama şansı yok. Bu nedenle Kenya, Ekvador, Hindistan gibi ülkelerden ithalat artırıyor. Bu nedenle sevgililere sadece gül değil, Türkiye'de üretilen ve dünyanın tercih ettiği çiçekleri almalarını öneriyorum' dedi.