Tanıtım olmayınca yatırım da olmuyor!

Ege-Koop'un SONAR Araştırma Merkezi'ne hazırlattığı "Sizce İzmir'e gerek yurtdışından ve gerekse yurtiçinden neden yatırımcı gelmiyor?" sorusuna kent sakinlerinin verdiği yanıt İzmir'in tanıtımının yeterince yapılmadığının göstergesi oldu

Tanıtım olmayınca yatırım da olmuyor!
07 Eylül 2011 Çarşamba 15:00

Konum itibariyle turizmde, eğitimde, sanayide Türkiye'nin en gelişmiş şehri olması gereken İzmir'in sadece öğrenci ve emekli kenti olarak anılmaya başlanması şehre gönül verenleri harekete geçirdi.

Ege-Koop Genel Başkanı Hüseyin Aslan, "yatırım fakiri" İzmir'i marka kent haline getirmek amacıyla uluslar arası bir organizasyona imza atılması gerektiğini vurguladı. Aslan, "İzmir'i seven, burada faaliyet gösteren her kurumun desteği ve katkısı gerekiyor" dedi.
Ege-Koop Genel Başkanı Hüseyin Aslan, İzmir'in marka değerinin yükseltilmesi, ekonomik kültürel ve sosyal yönden güçlü olması için yatırıma ve tanıtıma önem verilmesi gerektiğini bildirdi.

SONAR Araştırma Merkezi'nin hazırladığı ve İzmir genelinde uyguladığı ankette kent sakinlerine "Sizce İzmir'e gerek yurt dışından ve gerekse yurtiçinden neden yatırımcı gelmiyor?" sorusu yöneltildi. İzmirlilerin yüzde 37.1'lik bölümü İzmir için gerekli tanıtımların yapılmadığını ve reklam çalışmalarının yapılmadığını bildirdi. İzmir'e siyasi nedenlerden dolayı yatırım yapılmadığını düşünenlerin oranı yüzde 6.5 oldu. Kent sakinlerinin yüzde 4.4'ü devletin ilgisizliğinden şikayetçi olurken, yüzde 3.4'ü ise yatırım yeri ve sanayi alanlarının olmamasından yakındı.
Ege-Koop'un SONAR Araştırma Merkezi'ne hazırlattığı "Sizce İzmir'e gerek yurt dışından ve gerekse yurtiçinden neden yatırımcı gelmiyor?" sorusuna kent sakinlerinin verdiği yanıtın İzmir'in tanıtımının yeterince yapılmadığının göstergesi olduğuna dikkat çeken Ege-Koop Genel Başkanı Hüseyin Aslan, "Konum itibariyle turizmde, eğitimde, sanayide Türkiye'nin en gelişmiş şehri olması gereken İzmir'in sadece öğrenci ve emekli kenti olarak anılmaya başlanması şehre gönül verenleri harekete geçmeli" dedi.

İzmir yatırım fakiri

"Yatırım fakiri" İzmir'i marka kent haline getirmek amacıyla uluslararası bir organizasyona imza atılması gerektiğini vurgulayan Aslan, "İzmir'i seven, burada faaliyet gösteren her kurumun desteği ve katkısı gerekiyor. Sosyal sorumluluk projelerinin mimarı Ege-Koop olarak İzmir'i marka kent yapabilmek için tüm gücümüzü kullanacağız. Kentimizi yüceltmek, İzmir'i dünya şehirleri seviyesine getirmek için bütün kurum ve kuruluşların elini taşın altına koyup el ele vermesi gerekiyor. İzmir'in marka değerinin yükseltilmesi, ekonomik, kültürel ve sosyal yönden güçlü olması için yapılması gerekenleri tartışabileceğimiz bir toplantıyı başlangıç olarak kabul edip, bu konuda çalışmalarımızı sürdürmek istiyoruz. Bunun için de her kurumun desteğini ve katkısını bekliyoruz" dedi.

Dikkati İzmir'in üzerine çekelim


Aslan, İzmir'e yatırım yapılması, tanıtım faaliyetlerinin üst düzeye getirilmesi ve İzmir'in "marka kent" haline getirilmesi için uluslar arası bir boyutta toplantı düzenleyerek "Marka Kent İzmir" konusunun masaya yatırılması gerektiğini belirtti. Kurum temsilcilerinden oluşacak bir komisyonun kurulması için hareke geçeceklerini belirten Aslan, "İzmir'e yatırımcı gelmesi için işbirliği şart. Rafta kalmadığı sürece İzmir'in değerinin artırılması için her projeye destek olmaya hazırım" dedi.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.