Tüketicinin tercihi gözünden anlaşılır

Reklam ve pazarlama dünyası artık tüketicinin düşüncelerini, tepkilerini herhangi bir soru sorma gereği duymadan bakışlarıyla ölçüyor.

Tüketicinin tercihi gözünden anlaşılır
13 Mart 2011 Pazar 18:27

'Eye Capture' adı verilen yöntemde kızılötesi teknolojili gözlükler kullanılıyor. Kızılötesi teknoloji kullanılarak bakılan noktaları işaretleyip kaydedilebilmesini sağlayan 'Tobii' gözlük, ilk olarak Millward Brown araştırma şirketi tarafından kullanılmaya başlandı. Bu yöntemle, izleyicinin nereye baktığı, malzemeyi ne şekilde algıladığı, nelerin dikkatini çektiği, neleri hiç görmediği, hangi unsurların zor anlaşıldığı gibi birçok soruya cevap bulunuyor. Gözlükler sayesinde tüketicinin baktığı alan, görsel unsurlarının izlenme süreleri, hareketli bir görsel malzemenin ne şekilde izlendiği, bakışın odaklandığı alanın sırası, sıklığı ve süresi belirleniyor. Gözlükler, üzerinde bulundurduğu kamera ve minik mikrofon ile tüketicilerden alınan tüm tepkileri kaydedebiliyor. Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan, toplanan tüm verilerin dijital ortama aktarılarak değerlendirildiğini söyledi. Gözlüğün, hangi noktaya bakıldığı bilgisini saniyede 30 hz kızılötesi ışın göndererek tespit ettiğini belirten Khan, "Kayıt cihazına toplanan bu bilgilerin aktarıldığı bilgisayarlarda tüketicinin odaklandığı noktalar grafiklerle tespit ediliyor" dedi. Khan, yöntemin ürün yerleşiminden ambalaj tasarımına kadar birçok alanda doğru karar vermeye yardımcı olduğunu vurguladı.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.