Türk gıda sektörünün ihracat kapısı: Gıda 2011

19. Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı için hazırlıklar başladı. Türkiye’nin alanındaki en büyük ve en kapsamlı fuarı, 22-25 Eylül 2011 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi / Cnr Expo’da gerçekleştirilecek

Türk gıda sektörünün ihracat kapısı: Gıda 2011
08 Eylül 2011 Perşembe 12:47

19. Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı için geri sayım başladı. Türkiye’nin alanında en büyük fuarı, sektörün devlerini bir araya getirip sektördeki gelişmeleri, yenilikleri ve fırsatları profesyonel ziyaretçiler için sergileyecek. Gıda 2011 Fuarı, 22–25 Eylül tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi / Cnr Expo’da gerçekleştirilecek.

ITE Group Türkiye Ofisi E Uluslararası Fuarcılık (EUF) tarafından yapılacak olan fuar bu yıl da geniş katılımcı profili ile dikkat çekiyor. Her yıl büyüyerek dünyadaki gıda fuarları arasında önemli bir yere gelen GIDA 2011, Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) ve TGDF çatısı altında yer alan 23 dernek, KOSGEB, DTM ve T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından destekleniyor.

Sektörün gelişmesinde ve yeni pazarlara açılmasında önemli bir rol üstlenen GIDA Fuarı, katılımcılarına da birçok avantaj sağlamıştır. Uluslararası Fuarcılık Endüstrisi Birliği (UFI) tarafından onaylanan ve uluslararası bir fuar olarak kabul edilen GIDA Fuarı, uluslararası arena da imajını güçlendirmiştir. Türk gıda ve içecek sektörü, fuarla birlikte son yıllarda büyük gelişmeler kaydetmiş, krizleri geride bırakmış ve yurt dışında yapılan ziyaretçi ve tanıtım çalışmaları sayesinde bölge pazarındaki önemini artırmıştır.

Katılımcı olarak yurt dışından gördüğü yoğun ilgiyi DTM’nin de desteği ile ziyaretçiye de yansıtan fuarı bu yıl; ABD, Brezilya, Çin, Güney Kore, Hırvatistan, Hindistan, İngiltere, İran, İtalya, Kosova, Malezya, Makedonya, Sri Lanka, Suriye, Tayvan ve Tayland fuara katılması beklenen ülkeler arasında yer alıyor. Sektörün önde gelen firmalarına ev sahipliği yapacak olan Gıda 2011, yerli ve yabancı olmak üzere yaklaşık 50 bin profesyonel ziyaretçi ağırlamayı hedefliyor. Başta Ortadoğu ve Avrupa olmak üzere Balkan ülkelerinden ve Türk Cumhuriyetlerden alım heyetlerinin fuarı ziyaret etmesi bekleniyor.

26. Uluslararası Ambalaj, Paketleme ve Gıda İşleme Sistemleri Fuarı (IPACK 2011) ile eş zamanlı yapılacak olan Gıda 2011’nun katılımcı profilinde süt ve süt ürünleri, et ürünleri, şekerleme ürünleri ve çikolata, dondurulmuş hazır gıda, konserve ürünler, gıda katkı ve yardımcı maddeleri, bitkisel yağlar ve unlu gıdalar başta olmak üzere pek çok ürün yer alıyor. Pazarlama şirketleri, toptancı kuruluşlar, marketler, oteller, catering firmaları, fast food kuruluşlarının başı çektiği geniş bir ziyaretçi profiline sahip olan fuar, 45 bin metrekare alanda gerçekleştirilecek.

Hem ulusal hem de uluslararası işbirlikleri yapma ve yeni bağlantılar kurma imkanı veren fuar, IPACK ile birlikte toplam 5 salonda sektörün önde gelen 500’ün üzerinde firmasına ve yaklaşık 1000 markaya ev sahipliği yapmayı planlıyor. Firmaların şimdiden yoğun ilgili gösterdiği Gıda 2011, sektörün gündemini belirleyecek.  

GIDA 2010

Fuar, 2010 yılında hem gıda ürünleri ve teknolojileri hem de ambalaj, paketleme ve gıda işleme sistemleri alanlarında 400’ü yerli 90’ı yabancı olmak üzere yaklaşık 500 katılımcı firmayı ağırladı. 4 gün süren fuarı yerli ve yabancı olmak üzere 22 bin profesyonel tarafından ziyaret edildi. İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB) tarafından organize edilen alım heyetinde Gıda ve Ipack fuarlarını, Arnavutluk, Azerbaycan, Etiyopya, Filistin, İran, İsrail, Kenya, Macaristan, Malezya, Polonya, Rusya, Senegal, Singapur, Tunus, Ürdün ve Yunanistan’dan olmak üzere 76 firma ziyareti gerçekleşti. Ayrıca ABD, Almanya Avusturya, Bulgaristan, Çin, Hindistan, Hollanda, Irak, İngiltere, İran, İtalya, Kore, Kosova, Makedonya, Sri Lanka, Suriye, Suudi Arabistan, Tayland, Tayvan, Ukrayna ve Yunanistan gibi pek çok ülkeden profesyonel ziyaretçiler fuarda ağırlandı.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.