Türkiye, kruvaziyer turizminde daha hızlı yol alacak

Türkiye’deki kruvaziyer limanlarının, hızla büyüyen kruvaziyer turizminden daha fazla pay alabilmesini sağlamak amacıyla kurulan “Türkiye Kruvaziyer Platformu” ilk yürütme kurulu toplantısını İzmir Ticaret Odası’nda gerçekleştirdi

Türkiye, kruvaziyer turizminde daha hızlı yol alacak
20 Ekim 2012 Cumartesi 13:54

Türkiye’deki kruvaziyer limanlarının, kruvaziyer turizminin önde gelen destinasyonları arasında yer almasını sağlamak amacıyla yola çıktıklarını belirten Demirtaş, “Platform çatısı altında yürüteceğimiz çalışmalar daha hızlı yol almamızı sağlayacak. Bayramdan hemen sonra Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Binali Yıldırım ile Kültür ve Turizm Bakanımız Ertuğrul Günay’ı ziyaret ederek destek isteyeceğiz” dedi. Demirtaş, Ankara’da gerçekleştirilecek temaslar çerçevesinde, platformun amaçları ve yürüttükleri faaliyetler hakkında bilgi vererek, sorunların çözümü konusunda da destek isteyeceklerini belirtti.

 
KRUVAZİYER TURİZMİNİN GELECEĞİ İÇİN İKİ ÖNEMLİ ZİRVE KARARI ALINDI


Platform toplantısında, 2013 yılında iki önemli zirve düzenlenmesi kararı aldıklarını açıklayan Demirtaş, kruvaziyer turizmiyle ilgili olarak tarife düzenlemelerinde 6 farklı bakanlığın olduğuna dikkat çekerek; “Türkiye gelen gemiler her geçen gün büyüyor ve yolcu sayısı da artıyor. Bu nedenle kruvaziyer hattı şirketlerinin tarifelerde indirim yapılması talepleri var. Bu konudaki sorunlara dikkat çekmek ve çözüm yolu bulabilmek amacıyla 2013 yılında Ankara’da bir zirve düzenleyeceğiz. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’yla, kruvaziyer turizmi ve tarifeler için Mayıs ayı öncesinde toplantı yaparak Türkiye’nin kruvaziyer turizmindeki geleceğini tartışacağız” dedi. Türk limanlarında kruvaziyer turizmi açısından en az payı Karadeniz kıyılarının aldığını belirten Demirtaş, “Karadeniz’de kruvaziyer turizminin geliştirilmesi amacıyla Trabzon’da da bir zirve düzenleyeceğiz” diye konuştu.

 
YURT DIŞINDA “CRUİSE TÜRKİYE” İLE TANITIM ATAĞI


Türkiye’de 23 liman ve iskele bulunduğunu belirten Demirtaş, “Ülkemiz limanlarında bulunan kruvaziyer yolcu trafiğini ve potansiyelini artırmaya yönelik olarak girişimlerde bulunacağız. Devlet kurumları ile işbirliği içinde çalışarak limanlarımızın sorunlarına karşı ortak tutum ve politikaların oluşturulmasını sağlayacağız. “ dedi. Platformun, daha etkin bir şekilde yurtiçi ve yurtdışında tanıtımını sağlamak amacıyla, logo ve internet sitesi çalışmalarını yaptıklarını açıklayan Demirtaş, “Web sitesinde limanlarımızın bilgi, doküman ve resimleri yer alacak. Türkiye’deki limanlar hakkındaki tüm bilgilere ve görsellere, tek bir tuşla farklı dil seçenekleriyle ulaşılabilecek. Yurtdışı ile ilgili yapılacak yazışma ve görüşmelerde ‘Cruise Türkiye’ ifadesi kullanılacak” dedi.

Platform olarak, kruvaziyer turizminin önemli fuarlarına ve uluslararası etkinliklere katılacaklarını belirten Demirtaş, “Yurt dışında etkin bir tanıtım çalışması yapacağız. Bu yıl Kasım ayı sonunda gerçekleştirilecek Seatrade Med Akdeniz Kruvaziyer fuarına ortak katılım sağlayacağız.  2013 yılında da, sektörün en önemli  fuarları ve organizasyonları olan, Miami’de Cruise Shipping Miami, Hamburg’da Seatrade Europe, Atina’da Posidonia Cruise Forumu ve Avrupa Kruvaziyer Konseyi Toplantısı’na katılacağız. Bu organizasyonları platform çatısı altında katılmak, etkinliğimizi ve gücümüzü daha da arttıracak” diye konuştu.

Platform toplantısında, platformun etkili bir şekilde çalışması için komitelerin de oluşturulduğunu sözlerine ekleyen Demirtaş, “Pazarlama- Tanıtım, Tarife – Bütçe – Çevre, Eğitim olmak üzere üç komite oluşturduk. Tüm iskele ve liman temsilciliklerine yazı yazarak hangi komitelerde görev almak istediklerini belirleyeceğiz” dedi.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.