Ulusoy Deniz Yolları Genel Müdürü Mesut Cesur, geminin Çeşme Limanı’na yanaşması törenine katıldı. Cesur, Ulusoy 14’ün 27 Şubat 2008 tarihinde Almanya’nın önde gelen gemi yapım şirketlerinden Flensburger Schiffbau-Gesellschaft’a sipariş edildiğini hatırlattı. Geminin İtalya’ya ilk seferini 21 Aralık Cuma günü yapacağını kaydeden Cesur, “Gemi siparişini verdiğimiz tarihte tersaneler dolu, biz ise bir an önce gemiyi almak istiyorduk. 2013’den önceye sıra yoktu. Ama 5-6 ay sonra küresel ekonomik kriz patladı. Krizden sonra da herkes sipariş ettiği gemileri mümkün olduğu kadar geç almaya çalıştı. Biz programa bağlı kaldık. Hatta teslim tarihini 2013’ten 2012’ye çektik. 6 Aralık’ta Hamburg’da devir-teslim yapıldı. O gün bayrak şehadetnamemizi aldık ve Türk bayrağını çektik” dedi. Geminin 208 metre boyunda olduğun, bunun da 4.1 kilometrelik bir TIR hattı anlamına geldiğini ifade eden Cesur, “Yani TIR’ları arka arkaya dizdiğinizde gemi içinde 4 bin 100 metre uzunluğa ulaşıyor. 22 mil sürat yapabiliyor. Yeni tip otomobillerde kullanılan bir motora sahip. En az 25 yıl hizmet edebilecek gemimiz çok az yakıt yakıyor. Çevreyi kirletmeden, çevreye uygun bir gaz salınımıyla ekonomik götürebileceğiniz bir gemi. Bizim Ulusoy 7 ve Ulusoy 10 gemileri İtalya’ya bir gidiş-gelişte 150 ton yakıt yakıyordu. Ulusoy 14 ise 200 ton yakıyor. Ama Ulusoy 7 ve 10 gemisi 140 treyler kapasiteliyken bu gemimiz 283 treyler kapasiteli, yani önceki iki gemimizin toplam kapasitesinden daha büyük” diye konuştu.

2013 UMUDU

Çeşme-Trieste limanları arasındaki taşımalarının, Türkiye ile Avrupa arasındaki ihracat ve ithalata endeksli olduğunu vurgulayan Mesut Cesur, “Hükümetimiz ihracat ve ithalatta 2012 yılında biraz frene basmıştı. 2013 yılında ise biraz daha serbest bırakacağını ilan etti. Önümüzdeki yılın 2012’den daha iyi olacağını umuyoruz. 2012’deki büyümemiz yüzde 8-9 civarındaydı. 2013’de bu rakam yüzde 10’ları veya biraz üstünü bulur diye düşünüyoruz” dedi.

ULUSOY 15 TERSANEDE

Türkiye genelinde Ro Ro taşımacılığının yüzde 20’sini gerçekleştirdiklerini kaydeden Cesur, “Ege Bölgesi’nin Avrupa’ya açılan en büyük ihracat-ithalat sınır kapısı olan Çeşme Limanı, İstanbul ve Mersin ile Türkiye’nin en önemli üç deniz kapısından biri. Bu limanı geliştirme ve Ulusoy 14 örneğinde olduğu gibi filomuzu modernleştirme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ulusoy 14’ün kardeş gemisi Ulusoy 15 şu anda tersanede ve aynı özelliklere sahip. Limanımızın kruvaziyer iskelesi ise 2013 bahar aylarında bitmiş olacak” dedi.