Esin Gençel-EGiAD (Ege Genç İş Adamları Derneği) sosyal medya ağlarını etkin kullanabilmek ve günlük hayatın olmazsa olmazı haline gelen sosyal medya hakkında bilgi vermek adına, 'Sosyal Medyanın Ticaret Hayatı ve Bilinirliğe Etkisi' semineri düzenledi. Sosyal Medya Danışmanı ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi Ercüment Büyüşener'in verdiği seminerde, sosyal medya ki iletişimi, firmalar, pazarlama ve satış üzerindeki etkileri konuşuldu. Seminer öncesi söz alan EGİAD Yönetim Kurulu Başkanı Temel Aycan Şen, "Gün geçtikçe güçlenen sosyal medyayı konu almak istedik. Günümüzdeki yeni trendler hakkında Sayın Büyükşener'den bilgi alacağız" dedi.

Sosyal Medya Danışmanı Ercüment Büyükşener ise yeni dünya ve yeni ekonomi terimlerinin ezberleri bozduğunu belirterek, "Bütün iletişim kitaplarının, reklamcılık, pazarlama gibi aklınıza ne geliyorsa, artık bunlar değişim içerisinde. Buna yeni dünya deniyor. Bu dünyadan kazanılan paraya ise yeni ekonomi. Elektronik ticaretle çok fazla anılmaya başladık. Oyunun kuralları değişti. 6 kişi Instagram 'dan 1 milyar dolarlık bir değer yaratabiliyor. Rekabet, yeni iş modelleri ile gelişiyor" diye konuştu. Sosyal medya ile birlikte ürün ve hizmette farklılaşmanın azaldığını ifade eden Büyükşener, "Müşteriler için çok fazla seçim hakkı var. Müşteriye ulaşılan kanallar sosyal medya ile arttı. Uzun yıllardır var olan Celal Birsen Şemsiyeleri vizyon ve stratejisini geliştirmediği için batma noktasında. Oyunun kurallarına ayak uyduramadığı için batağın içinde" dedi.

Yatırımlar sosyal medyaya

Yatırımların sosyal medyaya yapılması gerektiğini ifade eden Büyükşener, "İletişim yatırımı ve müşteriler online, geri bildirimler anında yorum almak online, kişisel ve kurumsal itibarınız online işte bu nedenlerden dolayı paranızın yüzde 80'ini sosyal medyaya yatırmalısınız. Çünkü sosyal medya daha iyi bir geri dönüşe sahip. Hangi dergide, hangi gazetede kimlerin reklamımızı gördüğünü bilemeyiz. İnternet profilleşme sağlıyor. Kaç kişinin o reklamı gördüğünü. Ne kadar süre sayfanızda kaldığını biliyorsunuz" diye konuştu.

Facebook heyacanını yitirdi


Türkiye'de 16 milyon mobil internet kullanıcısı olduğunu söyleyen Büyükşener, "Bugün hangi gazetenin, derginin 16 milyon tirajı var. Mobil uygulamalar ve cihazlar değişiyor. 3 sene önce tabletler yoktu" dedi. Facebook 'un önlenemez bir yükselişi olduğunu da söyleyen Büyükşener, "Facebook 2 hafta önce 1 milyarıncı kullanıcısını aldı. Ancak aynı gün borsada yüzde 2'lik değer kaybetti. Çünkü artık Facebook değerini yitiriyor. Çünkü artık kimseyi heyecanlandırmıyor. Google ise büyümeye devam ediyor. En güncel arama motoru ise Yandex" diye konuştu.