"Geçti Akşam Suları"; geçen hafta sonsuzluğa uğurladığımız Tarık Dursun K.'nın seri kitaplarından birinin adıdır. Yazarımız bu ikili kitabında; "Ben Unutmadan" alt başlığı altında unutmak istemediği kişileri ve gözlemlerini sıralamıştır. Ne kadar güzel seçilmiş bir isimdir "Geçti Akşam Suları". Evet; akşam suları Tarık Dursun K.'nın üzerinden de geçti. Sonuçta, her canlının kaderi bu değil midir? Evvelki hafta da sevgili Pervin Par için yazmamış mıydık?

Ben; bir okur olarak Tarık Dursun K.'yı beğenerek izlerdim. Onun çoğu zaman okuruyla ve hatta kendiyle konuşuyormuşçasına yazdıkları her zaman ilgimi çekmiştir.
Kim istemez ki sevdiği bir yazarla tanışmayı? Kulakları çınlasın İzmirli şair ve yazar Hüseyin Yurttaş'ın  sevdiğim yanı çoktur. Yurttaş; bir zamanlar uzun süreyle şirin köyü Foça/Kozbeyli'de mayıs ayı başlarında festival türü bir etkinlik çerçevesinde İzmir'in sanat çevresini bir araya getirirdi. Amaç köye bir hareket getirmek ve köylüleri bu yönde etkinliğin içine almak olsa bile nedense ağırlık hep Yurttaş'ın üzerinde kalırdı. O; bundan hiç yakınmaz, konuklarını hoşnut etmek için neler yapmazdı ki?
Onun sayesinde ve onun aracılığı ile kimlerle tanıştım aklımda kalanları kısaca sıralayabilirim: Muzaffer İzgü, Tarık Dursun K., Aydoğan Yavaşlı, Okan Yüksel, Veysel Gültaş. Elbette bu isimler arasında beni en çok etkileyen Tarık Dursun K. olmuştu.

Sonraları Tarık Dursun K. ile İzmir'in Foça'sında yeniden karşılaştık. Bu kere mekanımız Foça yalısındaki şirin "Menendi Kafe" olmuştu. Meğer o; hemen her akşam üstü oraya gelir hem dinlenir hem de duble rakısını inceden inceye yudumlarmış. Eh doğrusu bu ya ben de yudumlamayı sevenlerden olduğuma göre Tarık Dursun K. ile komşu masalarda da olsa birlikte rakı içmenin hatta kadeh tokuşturmanın mutluluğuna eriştiğimi söyleyebilirim.

Nereden nereye; kim derdi ki akşam üstülerin birinde de eşim ve sevgili Pervin Hanımımızla (Pervin Par) birlikte oraya gideceğiz? Oturuyoruz. Yan masamızda Tarık Dursun K. ile şöyle bir bakıştılar. K.; "Pervin" demez mi? Biz şaşırdık. Pervin Hanım, "Tarık sen değil misin" Aslında biz neye şaşırmıştık bilir misiniz? Pervin Hanım olarak bildiğimize "Pervin" diye hitap edilmesine.
İş sonradan anlaşıldı. Meğerse onlar set arkadaşı imişler. Tarık Dursun K.'nın geçmişinde  senaryo yazarlığı, kameramanlığı ve rejisörlüğü de var ya. Bir çok filmde birlikte çalışmışlar. Ben onları araştırdım bir iki tanesini buldum: "Cehennem Arkadaşları", "Yaralı Kartal".

Tarık Dursun K.; tüm kitaplarında çok akıcı  çok yumuşak yazardı. Öylesine; lafı, sonsuzca uzatıp orasından burasından çekiştirmezdi. Konuşuyormuş gibi yazardı. Bizler nasıl düşünüyorsak öyle yazardı. Bakın nasıl yazmış haydi bir göz gezdirelim: Nerdeydik, Tanrım? Durun bakayım, Trakya'da bir yerde... Evet, Şarköy'de bir deniz kıyısı kahvesinde oturuyorduk. Sonbahardı, gök kurşuniydi, deniz kararmıştı.(*) Bir başka özelliği de hemen bütün kitaplarında İzmir ve yakın çevresinin kullanılmış olmasıdır. Nasıl ki Orhan Veli için İstanbul varsa Tarık Dursun K. için İzmir her zaman ön plandadır. Bir İzmirli olarak bu da bizim güzel şansımız olmalı.

Yazımı hazırlarken yaşamı hakkında yeni bilgiler de edindim. Onun yaşantısı kadar renkli bir yaşamı bilmem ki sürdürebilen olmuş mudur? Tarık Dursun K.; Katiplikten otobüs biletçiliğine, gazete dağıtıcılığından köfteciliğe, senaryo yazarlığından rejisörlüğe, şiirden araştırmaya, hikayeden romana, çocuk kitaplarından incelemelere ve daha nicelerine kadar her alanda çalışabilmiş ender kişilerdendir. İlginçtir yaşamının sonuna dek yazmayı sürdürebilmiştir.

Onun sayesinde İzmir'in eski mekanlarını hem tanıyor hem de özelliklerini öğreniyoruz. "Rıza Bey  Aile Evi" kitabı yazılmasaydı İzmir'e özgü "Aile Evi" kültürü hakkında yeterli bilgimiz olabilir miydi? Öylesine ki Tarık Dursun K.'nın kitaplarında "Boyoz"un nasıl yapıldığı hakkındaki bilgilere ulaşabilir, kurutulmuş  karpuz çekirdeklerinin nasıl çitlenerek yenildiğini öğrenebiliriz.
Onun da mekanı cennet olsun, aralı da olsa çok sevdiği karısı Nermin'ine kavuştu.
Esenlikle kalınız.
(*) BEN UNUTMADAN; II. Kitap Sh. 258