"Her çocuk en az bir yabancı dil konuşacak" sloganından hareketle yabancı öğretmenler, "İngilizce dil dersi" için istihdam edilecek. Bakan Nimet Çubukçu ve ekibinin Fatih Projesi kapsamında bir süredir yürüttüğü çalışma, bakanlığın ilgili birimleriyle ele alınıyor. Yoğun İngilizce eğitimi veren özel okullardaki benzer modellerden yola çıkılarak, devlet okullarında ana sınıfından itibaren 4 yıl boyunca İngilizce eğitimi amaçlayan projede çocuklar, anadil öğrenir gibi eğitilecekler. Proje, 8 yıllık kesintisiz eğitim boyunca sürecek. Öğretmenlerin öncelikle hangi ülkelerden tercih edileceği de ele alındı. Öğretmenler Avustralya, Kanada, ABD ve İngiltere gibi ülkelerden getirtilecek. Yabancı öğretmenler, daha çok İngilizce konuşma derslerinde istihdam edilecek. Bu kişiler, ilk etapta Türk öğretmenlerle birlikte derse girecek. Bu proje yabancı dilde eğitim veren 2 bin Türk öğretmeninin yurtdışında sertifikasyon eğitiminden geçirilmesini de amaçlıyor.


Bakan görevini yapamıyor diye bakan da


Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, bakanlığın yürüttüğü çalışmayla ilgili "Tam bir deli saçması, sorumsuzluk örneği" dedi.  Türkiye'de İstihdam edilemeyen 10 binlerce ingilizce öğretmeni olduğuna dikkat çeken Koncuk, "Şu anda atanamayan 350 bin öğretmen var. Haziranda 50 bin daha artarak bu rakam 400 bini bulacak. Bu çocklar istihdam edilemezken dışarıdan öğretmen getirmek tam bir deli saçması. 3 bin dolar da maaş vereceklermiş üstelik. Ben de bir ingilizce öğetmeniyim. İngilizcede metodlar zaten bellidir. Mevcut öğretmenler öretemiyor gibi bir şey doğru değil. Matematik öğretemiyoruz diye de matematikçi mi getireceğiz. O zaman bakan da bakanlığını yapamıyor bakan da getirelim. Bu uygulamayı yürekleri yetiyorsa yapsınlar. Türkiye karışır böyle bir durumda. Sistemdeki eksik ders saatiyle alakalı. Yeterli saat verilirse çocuklarımız yabancı dili yine ana dilleri gibi öğrenecektir. İthal öğretmenle bu iş olsaydı 1965-70 yılları arasında okuyan her bireyin süper İngilizcesi olurdu. Bu sistem denendi ama bir işe yaramadı. O yıllarda Amerikan gönüllüler gelip liselilerde derslere girmişti. Saçma bir şeyin amacı olmaz. Hükümet yurtdışına entegre olduğunu ispat etmeye çalışıyor diye düşünüyorum. Bu uygulama ve anlayışın ise Türkiye'de prim yapacağını düşünmüyorum, onların bunu yapmaya yüreklerinin yeteceğini de düşünmüyorum."


Bu Türk öğretmeni yok saymaktır

Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç ise "Yapılan bu açıklama Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun eğitim süreci ile uzaktan yakından ilgisi olmadığını ortaya koyan bir açıklamadır. Bu açıklama Çubukçu'nun eğitime dair düzenlemeleri bilimsellikten ve pedagojik eğitimden uzak bir anlayışla değerlendirdiğinin kanıtıdır. Toplam 400 bin işsiz öğretmen varken eğitim fakültelerinde birçok İngilizce öğretmeni yetiştirilirken bu açıklamaları yapmak hiç de anlamlı değildir. Bu 'Türkiye'deki öğretmen ders veremez" demektir. Öğretmenlerin haklarını ellerinden almaktadırlar, bu kabul edilemez. Üstelik Türkiye'de yine 400 bin kadar öğretmen açığı da bulunmaktadır. Bakan Çubukçu, "İngilizce öğretmenlerini yok sayıyoruz" cümlesini açıkça dile getirmelidir" diye konuştu.

İngilizce Branşından 9875 öğretmen bulunuyor. Her yıl 3 bin 500 İngilizce öğretmeni mezun oluyor, atama bekleyen 18 bin öğretmen bulunuyor. 2009 yılında KPSS'ye başvuran İngilizce öğretmen sayısı 15 bin 836 iken alım sayısı 2020.
İngilizce öğretmenliğine başvurmak için MEB-Talim ve Terbiye Kurulunun 12.07.2004 tarih ve 119 sayılı Kararı eki çizelgede şu şartlar belirtilmektedir: İngilizce Öğretmenliği ile İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, Mütercim-Tercümanlık, İngiliz Dil Bilimi bölümleri, kaynak olarak gösteriliyor.
Bu bölümlerin mezunları ile yapılacak atamalar sonucunda öğretmen açığının kapanmaması halinde; İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programını tamamlamak şartıyla; yabancı dilde öğretim yapan yüksek öğretim kurumlarının Ek Çizelgede yer verilen lisans düzeyinde İngilizce öğretim yapan bölümlerinden mezun olanlar, ek çizelgede her hangi bir alan öğretmenliğine kaynak olarak gösterilen programlarından mezun olup, KPDS'de "B" ve daha yukarı düzeyde puan alanlar puan üstünlüğüne göre atanır. Ayrıca 2010 haziran ayı cnn türk haberine göre Bakan Çubukçu'nun verdiği bilgiye göre, Mayıs ayı itibarıyla en fazla öğretmen ihtiyacı rehber öğretmenlik alanında bulunuyor. Bu alanda 24 bin 331 öğretmene ihtiyaç var. Rehber öğretmen açığını İngilizce, sınıf öğretmeni, din kültürü ve ahl ak bilgisi, bilişim teknolojileri öğretmeni açığı izliyor. İngilizce alanında 11 bin 874, sınıf öğretmenliğinde 11 bin 221, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliğinde 11 bin 101, bilişim teknolojileri alanında ise 10 bin 100 öğretmen açığı bulunuyor.