Kokularla pazarlama, müşterileri, perakende, sağlık, tatil, eğlence, yeme içme veya seyahat ortamında ilgi çekici kılmak için güçlü bir araçtır. Parfümler, anlık bir his veya hafıza yaratmak için doğrudan duygulara bağlıdır. Carpex kurumsal kokulandırma koku üzerine uzmanlaşmış geniş tabanlı bir kuruluş ve daha iyi kokular ile oluşturulmuş pazarlama programlarına büyük önemli katkılar sağlıyor.

Koku Endüstrisi Neden Var?

Perakende piyasalarında giderek daha rekabetçi hale geldikçe, perakendeciler sürekli olarak satışlarını farklılaştırmaya çalışıyorlar. Farklılaşmanın bir yolu hoş ve heyecan verici bir alışveriş ortamı sağlamaktır. Perakendeciler, alışveriş yapanların daha uzun süre kalmaları, daha fazlasını harcamaları ve hatta diğer müşterilere karşı daha nazik davranmak için ortam kokularını kullanır. Koku gücü ile pazarlama endüstrisi, hoş bir ortam yaratmanın ötesinde, marka kimliğini güçlendirmek için de hafıza ve duyguyu harekete geçiren kokular kullanır. Çünkü hedef ürün sınıfıyla uyuşan veya uyuşmayan olmasına bağlı olarak hoş kokular, tüketici kararlarını etkiler.

Müşteri Sadakati Kazandırmanın En Harika Yolu

Hepimiz beş duyusu var: dokunma, görme, tatma, işitme ve koku. Konuklar mağaza veya bir tatil yerini ziyaret ettiğinde, bu duyular onu çevreleyen tüm heyecan, etkinlik ve lüks tarafından manipüle edilebilir. Misafirlerinize unutulmaz bir deneyim kazandırmak istiyorsanız bunu yapmanın en harika yolu, duyuları harekete geçirmektir. Bir alışveriş ortamında; görmek, dokunmak, duymak ve zevk almak için çok şey olduğunda bir ziyaretçinin dikkatini korumak zor olabilir. Ancak, belki de onlara neler olduğunu anlamadan bile kokunun tüm ziyaretçileriniz üzerinde güçlü bir anlamı var.

Genç moda alışverişçileri üzerindeki müzik ve kokunun mevcut etkilerini inceleyen bir Carpex Kurumsal Kokulandırma araştırması, gerçek bir perakende ortamında deneysel olarak test edildi. Sonuçlar, müzik ve vanilya kokusu varlığının, alışveriş yapanların duygu ve memnuniyet düzeyleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu gösteriyor. Ek analizler, müzik ve koku ile yapılan uyarılmanın artan zevk seviyeleri ile sonuçlandığını ve bunun da zaman ve para harcamaları, sempati davranışları ve alışveriş deneyiminden memnuniyet gibi tutumları olumlu etkilediğini ortaya koyuyor. Davranışlar üzerindeki direkt etkileri ve müzik ile koku arasındaki etkileşim etkisi, mağazada geçirilen keyif ve zaman üzerinde de etkili oluyor.

Açıkçası kurumsal kokular, müşterilere duyusal bir deneyim yaratarak, yönlendirilebilmelerine olanak tanıyan etkisi kanıtlanmış bir yöntemdir. Bilinçli bir şekilde nasıl rahat hissettiklerini fark etmeyebilirler, ancak çalışmalar, duyguların koku duygusuna açıkça bağlı olduğunu kanıtladı ve hoş kokular şüphesiz ki, müşteri sadakati yaratan olumlu duyguları harekete geçirmekte gizli bir rol oynuyor.

Carpex Kurumsal Kokulandırma Farkı Nedir?

Carpex Grup şirketlerinden biri olan, Carpex kurumsal Hijyen Çözümleri Tic. Ltd. Şirketi, kurumsal koku tasarımı, orta ve büyük ölçekteki alanların kokulandırılması, kötü kokuların giderilmesi ve alternatif hijyen çözümleri konularında faaliyet gösteriyor. Her şeyden önemlisi Carpex kurumsal koku üretimleri bilimsel ve teknolojik verilere dayanıyor. Ayrıca kullandığı yüksek teknolojiler sayesinde gerçek profesyonel çözümler sunmakla kalmıyor, % 100 saf bitki özlerinden yararlanarak çevre ve insan dostu bir yaklaşım sergiliyor.

Carpex grup; Netpak elektronik, Sinyal Elektronik ve Kozmetik, Carpex Kurumsal şirketlerinden oluşan güçlü bir yapılanma. Türkiye'de ve dünyada hijyen ve temizlik ürünleri üretimi, oto temizlik ve bakım grubu üretimi ve kurumsal kokulandırma alanlarında Carpex markasıyla dünya standartlarında üretim yapıyor ve büyük bölümünün ihraç ediyor. Carpex web sayfasından da görebileceğiniz gibi kurumsal kokuları A+ olarak nitelendirilen esans kalitesi ile üretiliyor. Markaya özel koku üretiminde oldukça kabarık bir referans listesi mevcut, özel imza koku düşünüyorsanız alanında pek alternatifi de yok.