Yükseköğretime Geçiş Sınavı'nda (YGS) giren 1 milyon 837 bin adaydan 700 bini matematik alanında sıfır çekti. Matemetikte yaşanan başarısızlığa çözüm bulmak ve sıfırcı öğrencilerin sayısını azaltmak için Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) işbirliğine gitti. MEB öncelikle matematik müfredatını baştan sona yenilemeyi planlıyor. 

Müfredat sadeleşecek

Protokol kapsamında TÜBİTAK, okullardaki ders müfredatlarını geliştirmek ve öğrencilerin anlayabileceği bir düzeye getirmek için yoğun bir çalışma içerisine girdi. Özellikle matematik alanında önemli ve öğrencilerin zorlandığı bölümler incelenecek. Bu bölümlerin daha basit ve anlaşılır yöntemleri araştırılarak müfredata dahil edilecek.
Buna göre anlaşılır ve somut kavramlar müfredata eklenecek. Öğrencinin bu ders için analitik kavrama yeteneğini geliştirmeye dönük çeşitli araştırmalar yapılacak. Ayrıca kız öğrencilerin matematikte daha az başarılı olduğu tespit edilirken, kız öğrencilerin ilgisinin artırılması için çalışma yürütülecek.

Fen ve İngilizce de yenilenecek

Matematik alanının yanı sıra yine öğrencilerin büyük oranda zorlandığı fen bilimleri ve İngilizce derslerinde de önemli değişikliklere gidilecek. Müfredat yeniden incelenerek zor bölümler tespit edilecek. Çalışmalarını hızlandıran TÜBİTAK uzmanları bu kapsamda yurtdışında yayınlanan önemli eserleri de incelemeye alacak. 
 
Başarı eğrisi düşüyor

2012 YGS sonuçlarına göre sınavı geçerli sayılan 1 milyon 837 bin adaydan 50 bin 805'i 'sıfır' aldı. 700 bin adayın ise matematikten sıfır puan almaları eleştiri konusu oldu. 2012 YGS'de 'sıfır' puan alanların oranı, önceki iki yıla göre artış gösterdi. Bu yıl 50 bin 805 adayın puanları 0.5'ten küçük olduğu için hesaplanmazken, bu sayı geçen yıl 38 bin 269, 2010'da ise 14 bin olarak belirlendi.