Telefonunuza hâlâ reklam mesajı geliyorsa...

Güm­rük ve Ti­ca­ret Ba­kan­lı­ğı ya­kın za­man­da, ti­ca­ri şir­ket­le­re tü­ke­ti­ci­le­ri bık­tı­ran, rek­lam me­saj­la­rı at­ma­ma­la­rı için ya­sak ge­tir­di. An­cak ya­sa­ğa rağ­men ti­ca­ri fir­ma­lar hâlâ rek­lam me­saj­la­rı atı­yor

Telefonunuza hâlâ reklam mesajı geliyorsa...
23 Haziran 2015 Salı 11:01

Şirketlerin cep telefonlarına gönderdiği mesajlar, kullanıcıları isyan ettirdi. Bunun üzerine Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, şirketlerin reklam mesajı atmasını yasaklayan bir yönetmelik çıkardı. Ancak yönetmeliğe rağmen gönderilen mesajlar kesilmedi. Konuyla ilgili açıklama yapan Tü­ke­ti­ci­ler Der­ne­ği (TÜ­DER) Ge­nel Baş­ka­nı Le­vent Kü­çük, bu tarz mesaj alanların durumu Güm­rük ve Ti­ca­ret Ba­kan­lı­ğı­na bağ­lı Tü­ke­ti­ci­nin Ko­run­ma­sı Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­’ne bildirmesi gerektiğini söyledi. Kendisinin de bu tarz reklamlara maruz kalmaya devam ettiğini belirten Küçük, mesajları silmediğini, şikayet edeceğini söyledi. Küçük, şirketlerin alacakları cezanın henüz farkında olmadığını da sözlerine ekledi.
 
Ko­nuy­la il­gi­li tü­ke­ti­ci­le­ri bil­gi­len­di­ren Tü­ke­ti­ci­ler Der­ne­ği (TÜ­DER) Ge­nel Baş­ka­nı Le­vent Kü­çük, va­tan­daş­la­rın bu tarz SMS’­ler al­ma­sı ha­lin­de Güm­rük ve Ti­ca­ret Ba­kan­lı­ğı­na bağ­lı Tü­ke­ti­ci­nin Ko­run­ma­sı Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­’ne şi­ka­yet et­me­le­ri­ni tav­si­ye et­ti.
 
Ken­di­si­nin de ay­nı ko­nu­dan muz­da­rip ol­du­ğu­nu ak­ta­ran Kü­çük, “Ba­na rek­lam içe­rik­li ge­len tüm me­saj ve ma­il­le­ri sil­mi­yo­rum. Lis­te ha­lin­de ba­kan­lı­ğa şi­ka­yet ede­ce­ğim. Ba­na bu SMS'le­ri gön­de­ren fir­ma­lar ala­cak­la­rı ce­za­nın far­kın­da de­ğil­le­r” di­ye ko­nuş­tu.
 
BTK’­yı gö­re­ve da­vet edi­yo­rum
 
Tü­ke­ti­ci­le­re is­te­me­dik­le­ri me­saj­la­rın gel­me­si ha­lin­de hem Güm­rük Ba­kan­lı­ğı­na hem de Bil­gi Tek­no­lo­ji­le­ri ve İle­ti­şim Ku­ru­mu’na (BTK) şi­ka­yet edil­me­si ge­rek­ti­ği­ni be­lir­ten Tü­ke­ti­ci Hak­la­rı Der­ne­ği (THD) Baş­ka­nı Tur­han Ça­kar, şi­ka­yet­le­ri dik­ka­te al­ma­sı için BTK’­yı gö­re­ve da­vet et­ti.
 
Tü­ke­ti­ci ce­vap ver­mek zo­run­da de­ğil
 

Söz ko­nu­su ya­sa­ğın çık­ma­sıy­la bir­lik­te fir­ma­lar tü­ke­ti­ci­le­re, “Bu me­saj­la­rı al­mak is­te­mi­yor­sa­nız evet ya da ha­yır ya­zı­n” di­ye SMS ve ma­il yol­la­dık­la­rı­na işa­ret eden Kü­çük, tü­ke­ti­ci­le­rin bu me­saj­la­ra ce­vap ver­mek zo­run­da ol­ma­dı­ğı­nı kay­det­ti.
 
Pa­ra pu­an tü­ke­ti­mi kö­rük­lü­yor
 
Tü­ke­ti­ci So­run­la­rı Der­ne­ği (TÜ­SO­DER), tü­ke­ti­ci­le­ri, ban­ka­la­rın alış­ve­ri­şi kö­rük­le­yen kam­pan­ya­la­rı­na kar­şı uyar­dı. Ban­ka­lar, Ra­ma­zan ayın­da va­tan­daş­la­rı kre­di kar­tıy­la alış­ve­ri­şe yön­len­dir­mek için çe­şit­li kam­pan­ya­lar dü­zen­li­yor. Kre­di kar­tı müş­te­ri­le­ri­nin Ra­ma­zan ayı bo­yun­ca 500 li­ra­lık alış­ve­ri­şi­ne 50 li­ra­ya ka­dar ka­dar he­di­ye pa­ra ve­ren bir ban­ka­nın kam­pan­ya­sı­na ka­tıl­mak için tek me­saj ye­ter­li olu­yor.
 
TÜ­SO­DER Baş­ka­nı Ay­dın Ağa­oğ­lu, her ne ka­dar tü­ke­ti­ci­ye pa­ra ödü­lü ve­ri­li­yor­muş ve va­tan­daş ka­zanç­lı çı­kı­yor­muş gi­bi gös­te­ril­me­ye ça­lı­şıl­sa da bu kam­pan­ya­la­rın, ih­ti­yaç faz­la­sı alış­ve­ri­şe yol aç­tı­ğı­nı ve borç­lan­ma­yı ar­tır­dı­ğı­nı söy­le­di.
 
Yar­dım ku­ru­luş­la­rı ya­sa­ğın dı­şın­da
 
Rek­lam içe­rik­li me­saj­la­ra uy­gu­la­nan ya­sa­ğın sa­de­ce ti­ca­ri fir­ma­la­rı kap­sa­dı­ğı­nı vur­gu­la­yan TÜ­DER Baş­ka­nı Kü­çük, yar­dım ku­ru­luş­la­rın bu ya­sa­ğın kap­sa­mı dı­şın- da kal­dı­ğı­nı di­le ge­tir­di.
 
Kü­çük, yar­dım ku­ru­lu­şu bi­le ol­sa der­nek­le­rin tü­ke­ti­ci­le­rin iz­ni ol­ma­dan SMS gön­der­me­me­si ge­rek­ti­ği­ni kay­det­ti. Va­tan­da­şın bil­gi­si dı­şın­da te­le­fon nu­ma­ra­sı ya da pos­ta ad­res­le­ri­nin bir baş­ka ku­rum­la pay­laş­ma­nın, ka­nun­la­ra ay­kı­rı ol­du­ğu­na dik­kat çe­ken Kü­çük, “Böy­le du­rum­lar­da va­tan­daş, il­gi­li Cum­hu­ri­yet sav­cı­lı­ğı­na şi­ka­yet­te bu­lu­na­bi­li­r” de­di. (Bugün Gazetesi)
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.