Türkiye'de internet kullanımı ve akıllı telefon sahipliği hızla artıyor. Tüketiciler dijital teknolojilere hızla uyum sağlıyor, ancak, KOBİ'ler değişime ayak uydurmakta yavaş kalıyor. Yellow Medya'nın dünyanın önde gelen şirketlerinden vSplash Techlabs'le yapmış olduğu SMB Digital Scape 2012 Kış Araştırması'na göre, KOBİ'lerin internet sayfaları önemli eksiklerle dolu. vSplash'ın 800 bin işletmenin internet sitesini inceleyerek yaptığı SMB 2012 Kış Araştırması, KOBİ'lerinWeb sitelerini acilen gözden geçirmeleri ve yeniden ele almaları gerektiğini ortaya koyuyor.
SMB Digital Scape 2012 Kış Araştırmasına göre,
* Türkiye'deki KOBİ'lerin sadece yüzde 37'sinin internet sitesi var.
* Mevcut sitelerin yüzde 99'u mobil cihazlarla uyumlu değil. Yani tablet bilgisayar ve cep telefonuyla bağlanan kullanıcılar ya sayfaları açamıyor, ya da düşük kaliteli sonuçlar elde ediyor.
* Web sitelerin ana sayfalarında kritik bilgiler yer almıyor. Örneğin, Yüzde 98'inin adres, harita ve yol bilgisi, yüzde 73'ünün telefon numarası ve e-posta adresi yok.
* Aynı şekilde, sitelerin yüzde 90'ının Facebook, yüzde 93'ünün Twitter bağlantısı eksik.
* Sitelerin yüzde 99'unda virus programı bulunmuyor.
* Yüzde 96'sı video kullanmıyor.
* KOBİ'lerin sitelerinin yüzde 98'i e-ticaret için uyumlu değil.
Bu eksikler, KOBİ'lerin sitelerini ziyaret edenlere kendilerini tanıtma ve satış yapma fırsatlarını kaçırmaları anlamına geliyor.

Nelere dikkat etmek gerek?
* Hızlı açılan sayfalar: İnsanların internette beklemeye tahammülü yok. Yavaş yüklenen sayfalarla uğraşmıyorlar. Etkin bir site yaratabilmek ve kullanıcıları kaçırmamak için, sayfaların iki-üç saniye gibi kısa bir sürede açılması gerekiyor.
* Bulunurluğu artıracak metinler: Google gibi arama motorlarında bulunur olmak için internet sitelerindeki formatlar ve kullanılan metinler özel olarak tasarlanmalı.
* Güvenlik önlemleri: Şirket bilgileri ve kullanıcı verilerinin en etkin güvenlik programlarıyla korunması bir zorunluluk olarak görülmeli.
* Mobil uyumluluk: Sitenin her tür mobil cihazın işletim ve kullanım istemine uygun bir altyapıya sahip olması sağlanmalı.
* Erişilebilirlik: Açılış sayfasında şirkete ait telefon numaraları, adres bilgisi ve haritalar kolaylıkla ulaşılır bir biçimde ortada olmalı.
* Sosyal uyumluluk: Facebook ve Twitter gibi platformlarda bir sayfa sahibi olmak kolay ve ücretsiz. Siteler mutlaka sosyal sitelerle uyumlu bir altyapı kurmalı.
* Video: Sitelere video eklemenin ziyaret süresini uzattığı ve paylaşma oranını artırdığı akldan çıkarılmamalı.