Pazar akşamı Paris'teki Accor Otelleri Arenası'nda ışıklar sahneye odaklandığında, dünyanın en çok izlenen eSpor yarışması League of Legends'de ikinci kez bir Çin takımı daha dünya şampiyonluğunu kazanıyordu.
Geçen yıl, Avrupa'nın kıdemlileri Fnatic'in, Invictus Gaming'e yenilmesinden sonra, Avrupalılar G2 Esports takımı ile arka arkaya ikinci yıl League of Legends finallerine ulaşıyordu.
Bir kez daha Avrupa-Çin takımları finali oynanacaktı.
League of Legends'ın sahibi Riot Games, Avrupalı sadık taraftarları Paris'te canlı bir gösteri ile ödüllendirmek istemiş görünüyordu. Gerçekten de salon tümüyle doluydu ve atmosfer çok heyecanlıydı.
Twitter'da, Instagram'da ve Facebook'ta bilinen tüm Avrupalı eSpor oyuncu ve yorumcuları '#EUWin' ve '#BringItHome' etiketleri ile destek veriyordu.
Maçtan önceki canlı gösteride, hem canlı hem de artırılmış gerçeklik karakterlerinin birlikte oluşturduğu bir sanal hip hop orkestrası sahnedeydi. Riot Games'in yılın en büyük maçından önce atmosferi heyecanlandırmak için hemen her fedakârlığı yaptığı anlaşılıyordu. Ancak efsanevi bir atmosfer yaratmak, efsanevi bir maç yaratmak için yeterli değildi. FPX, '5li serinin en iyisi' maçlarında G2 Sports'u rahatlıkla 3-0 ezerek yendi ve ödül havuzundan 3-4 milyon dolarlık bir rakamı (Gerçek rakam oyun sırası satışlarının hesaplarından sonra ortaya çıkıyor.) evine götürdü.

Artık bir kez daha görülüyor ki, Çin ve dünyanın kalan tüm ülkeleri arasında, hiç bir Avrupa ya da Kore takımının tırmanıp aşamayacağı kadar büyük bir dağ oluştu. Eğer espor ödül bütçeleri böyle büyümeye devam ederse, belki de, sadece yılda bir iki kez değil, tüm yıl boyunca tüm dünya takımlarının her ay dünyanın çeşitli ülkelerine uçup birbiri ile çarpıştığı bir şampiyonlar ligini sonunda göreceğiz. Bu, kuşkusuz, tüm dünyadaki rekabet seviyesini yükseltecek.
Bu arada oyuncuların oyun videolarını internetten canlı yayınlamalarını sağlayan lider canlı yayın platformu 'Twitch.TV'. Pazar günü League of Legends finallerini aynı zamanlı izleyen 1,7 milyon kişilik izleyici sayısı ile rekor kırdı.
Her ne kadar pazarın lideri (Amazon 2014 yılında 970 milyon dolara satın almıştı.) ise de bu her zaman böyle değildi. 2009'da ilk başarılı oyun canlı yayın platformu Dubai'den çekirdek sermaye sağlayan Avrupalı girişim 'own3d.TV' idi.  Ancak nakit akış sorunları yaşayan şirket, bir gün canlı yayıncılarına bir eposta göndererek o ay reklam gelir çeklerini ödeyemeyeceğini bildirdi. Tüm başarılı canlı oyun yayıncıları, göz kırpacak kadar kısa bir sürede, yeni kurulan ve San Francisco, California'da üslenen  Twitch.TV'ye geçtiler. Gerisi tarih oldu tabii...
İnternette canlı yayın pazarı biraz kalabalıklaşıyor. Bu nedenle Twitch'in arkasındakileri gözlemesi gerekiyor. Microsoft'un Mixer'i, Google'un YouTube Gaming'i, Facebook'un Facebook Gaming'i hemen ardındalar ve ilk fırsatta sollamaya hazırlar.
Bu yıl kazandığı 9 milyon dolar ile dünyanın en zengin internet canlı yayıncısı kabul edilen Tyler 'Ninja' Blevins'e, Fortnite canlı yayınlarını Mixer'e taşıması için Microsoft açıklanmayan ama büyük olduğu sanılan bir transfer ücreti ödedi.
Diğer birçok internet canlı yayıncısının Facebook ve YouTube tarafından satın alınması göz önüne alındığında, hangi platformun ayakta kalacağını ve favori canlı yayıncılarını takip etmenin ötesinde, izleyicilerin bir platformun nelerine önem verdiğini izlemek ilginç olacak.