Bilgisayar oyunları sektörünün Hollywood filmlerinden daha büyük bütçeli bir hale dönüştüğünü vurgulayan İEÜ Bilgisayar Oyunları Opsiyon Programı Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Akcan, Türkiye’de ilk kez lisans düzeyinde bir yükseköğretim programı kapsamında verilen eğitimle gençleri tüketici olmaktan çıkartıp üretici olmaya yönlendirdiklerini söyledi.

Dijital oyun sektörünün önümüzdeki dönemde de en hızlı büyüyen sektörlerden birisi olacağını anlatan Yrd. Doç. Dr. Akcan, Türkiye’de bu alanda ciddi bir potansiyel olduğunu kaydetti. Bilgisayar oyunu üretmenin sermayeden bağımsız gerçekleşme gücüne işaret eden Yrd. Doç. Dr. Akcan şunları söyledi:

"Türkiye'de dijital oyun kullanıcılarının sayısının yaklaşık 22 milyon olduğu ifade ediliyor. Ülkemizde sadece gençler oyun oynamıyor. Tabletlerin her eve girmesiyle ileri yaş grupları da oyun oynuyor. Oyunu yapma bütçeniz sadece bilgisayara ve becerinize bakıyor. Maliyet yüksek değil. Oyunu açtığınızda dünyaya ulaşıyorsunuz. 'Ben araba yapacağım' dediğiniz zaman şartlar zorlar ama, 'ben oyun yazacağım' dediğiniz zaman yurt dışıyla daha adil rekabet şansınız var. Öğrencilerimiz, zaten oyun oynama uzmanı. Biz onları, oyunu nasıl tasarlayacaklarına, hayata geçireceklerine yönlendiriyoruz. Gündemden de faydalanıyorlar. Güncel olayları oyuna yöneltebiliyorlar. Amacımız, daha da gelişecek olan bilgisayar oyunları sektöründen öğrencilerimizi yaratıcılığa, katma değer üretmeye yönlendirmektir. Bilgisayar oyunları üretmek isteyen öğrencilere, gerekli tüm altyapı ve tam donanımlı eğitimi veriyoruz."

3'ÜNCÜ SINIFTA BAŞVURULABİLİYOR

Bilgisayar ya da Yazılım mühendislikleri bölümlerinde eğitim alan öğrencilerin 3'üncü sınıfa geçtiklerinde başvurabildiklerini ve 7 ayrı dersle Bilgisayar Oyunları Opsiyon Programında öğrenim gördüklerini anlatan Yrd. Doç. Dr. Akcan, öğrencilerin eğitimleri süresince 4 farklı oyun geliştirdiğini, tezlerini de yine oyun geliştirerek tamamladıklarını kaydetti.

İEÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gazihan Alankuş da, sundukları eğitim sonucu öğrencilerin mezun olduklarında isterse kendi şirketini kurabileceğini, isterse bir oyun şirketine girip çalışabileceğini ifade etti. Yrd. Doç. Dr. Alankuş, "Öğrencilerimiz, farklı alanlardaki insanlarla uyumlu, verimli performans sergileyebiliyor. Oyun sürecinin tümüne hâkim olarak mezun oluyorlar" dedi.

BİR AY BOYUNCA YORUMLAR ALINIYOR


Ders bitirme projelerinde oluşturdukları oyunları önce bölümün web sitesine yüklediklerini belirten Yrd. Doç. Dr. Alankuş, ardından öğrencilerin oyunları android marketlere verdiklerine dikkat çekerek şöyle konuştu:

"Oluşturdukları Poopy Chico adlı oyunun indirilme düzeyi 12 bin civarında, her geçen gün de artıyor. Öğrencilerimiz yaptığı oyunları bu tür marketlere yüklemek zorunda. Oyun bir ay boyunca bağımsız oyuncular tarafından oynanıyor. Yorumlar alınıyor. Oyunun böylelikle eksikleri gideriliyor, son haline ulaşıyor. İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde sektör için hazır, tam donanımlı bilgisayar oyunlarının yaratıcıları yetişiyor."