Halide Demir-Birinci sömestrin bitmesinin ardından sendika başkanlarıyla birlikte basın mensuplarının karşısına çıkan Demir, adeta öğretmenlerin özlük hak ve sorunlarından, öğrencilerin ve eğitimin durumuna kadar başlıklar halinde sunduğu sıkıntıların 'kırıklarla dolu karnesini' ortaya koydu.

4+4+4 eğitim modeline geçiş ile birlikte derslik ihtiyacının sürekli arttığını belirten Demir, İzmir ve ilçelerinde 40-45 kişilik sınıfların hala varlığını koruduğunu belirterek, “Yeni model ile birlikte ilk ve ortaokulların ayrılması ve liselere devam zorunluluğu sonucu eğitim mevcut derslik sayısı ile karşılanamaz boyutlara gelmiştir. İlimizde okullar düzeyinde 40 – 45 öğrenci mevcutlu sınıflarımız olduğu gibi, 20 – 25 öğrenci mevcutlu sınıflarımızda da eğitim devam etmektedir. Bu durum öğrenci sayısı fazla olan sınıflarımız açısından olumsuz bir durumdur. Sorunun çözümü için kurumlar arası işbirliğinin sağlanması şarttır” dedi.

Yeni sistemle liselerde öğrenci sayısında artışların meydana geldiğini, öğrencilerin okula devamsızlık oranlarının da arttığını kaydeden Merih Eyüp Demir, birçok öğrencinin de açık liseye gitmek istediğini vurguladı.

ÖĞRENCİLERİN DEVAMSIZLIK VE DİSİPLİN SIKINTILARI ARTTI

Demir, “4+4+4 sistemiyle birlikte liselerdeki öğrenci sayısında artış meydana gelmiştir. Bu durum sayısal artışla birlikte; devamsız öğrenci sayısının da artmasına sebebiyet vermiştir. Birçok öğrenci açık liseye kayıt yaptırmak için okulu bırakmak ya da devamsızlık yaparak otomatik olarak açık liseye gitmek istemektedir. Yönetmelik değişikliği ile birlikte özürsüz devamsızlık süresi 20 günden 10 güne inmiş, birçok öğrenci devamsızlıktan kalma noktasına gelmiştir” şeklinde konuştu.


TAŞIMALI EĞİTİMDE SORUN VAR

Köylerdeki taşımalı eğitim sorununa da değinen Türk Eğitim Sen İzmir 1 No'lu Şube Başkanı Merih Eyüp Demir, minibüs ya da otobüs hattı olan köylerin taşıma sistemi dışında bırakıldığını ve birçok aileye maddi ek yük getiren durum nedeniyle ailelerin çocuklarını okula gönderememe durumuyla karşı karşıya kaldığı uyarısında bulundu.


ÖĞRETMENLERİN NORM KADRO SORUNU DEVAM EDİYOR

Öğrenci sayısının artmasıyla birlikte okullarda meydana gelen disiplin sorunlarının da arttığını vurgulayan Demir, 4+4+4 eğitim modelinin en büyük sorunlarından birinin de öğretmenlerin yaşadığı norm kadro sorunu olduğunu söyledi.

Demir, norm kadro sorunuyla ilgili yaşananlar hakkında şu bilgileri verdi: “Bu modele geçiş sürecinin en büyük sorunu öğretmenlerin norm kadro sorunudur. Geçiş süreci ile başlayan bu sorun bugün itibariyle devam etmektedir. Sınıf öğretmenlerinin branş geçişleri sağlanmış olmakla birlikte son olarak Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenliği'ne geçiş yapan öğretmenlerimizin mahkeme kararı sonucu sınıf öğretmenliği normuna geri dönmeleri yeni sorunların doğmasına ve öğretmenlerimizin yeni mağduriyetlerine sebep olmuştur. Eğitim camiası yarın kaygısı taşımaktadır. Norm kadro sorunu ile ilgili sorunun kökten çözümleneceği bir çalışma içerisine girilmesi hem tek çözümdür hem de kaçınılmaz bir gerçektir.”

ALO 147 HATTI DERHAL KAPATILSIN

Sendika başkanı Merih Eyüp Demir'in değindiği bir diğer sorun da Alo 147 hattı hakkında oldu. Bu hatta öğretmen, yöneticiler ve kurum personeli hakkında yapılan isimsiz şikayetler nedeniyle sıkıntılı durumların ortaya çıktığına dikkat çeken Demir, hattın derhal kapatılmasını istedi:

“ALO 147 hattının uygulamaya girdiği yaklaşık iki yıllık süre içerisinde öğretmen, yönetici ve kurum personeli hakkında yapılan isimsiz şikâyetler üzerine işlem başlatıldığı ve bu işlemler nedeni ile yöneticilerimiz ve denetmenlerin iş yükünün katlanarak arttığı gözlemlenmiştir. Yöneticilerimiz ve denetmenler asıl işlerini yapamaz duruma gelmişlerdir. İhbar hattı şeklinde işleyen ALO 147 hattının kapatılması kaçınılmaz hale gelmiştir.”


AB PROJE GEZİLERİNE GİDEN EĞİTİMCİLERİN EK DERS ÜCRETLERİ ÖDENSİN

Demir, AB Projeleri kapsamında en fazla proje üreten öğretmen ve öğrencilerin yurtdışı ülkelere düzenlenen eğitsel gezi, kurs ve seminerlerde geçen sürelerde ödenen ek ders ücretlerinin öğretmenlerden talep edilmesine de sert tepki gösterdi.

Merih Eyüp Demir, “Proje kapsamında yurt dışında düzenlenen eğitsel gezi, kurs ve seminerlerde geçen sürelerde ödenen ek ders ücretleri eğitimcilerimizden talep edilerek alınmış; konu tarafımızdan mahkemeye taşınmış ve mahkeme kararı eğitimcilerimizin bu geziler esnasında almış oldukları ek ders tutarının ödenmesinde hukuka aykırılık bulunmadığına hükmetmiştir. Bu durumun gözden geçirilerek yurt dışı faaliyetlerde ülkemizi temsil eden eğitimcilerimizin ek ders ücretlerinin ödenmesi konusunda gerekli yasal düzenlemenin yapılması gerekmektedir” şeklinde konuştu.