İstanbul Tuzla Tersaneleri’nde suya indirilen “İmbat”, Temmuz ayının ilk günlerinde İzmir Körfezi’nde olacak. “Meltem”in yapımı da aynı ay içinde tamamlanacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Büyük Körfez Projesi’nin en önemli adımlarından birini daha tamamlıyor. Dibindeki ve dere ağızlarındaki çamuru temizleyerek her geçen gün biraz daha sığlaşan Körfez’i kurtaracak tarama gemisinin yapımı hızla devam ederken, römorkörün karadaki montajları tamamlanarak İstanbul Tuzla Tersaneleri’nden denize indirildi. Deniz üzerinde testleri ve ekipman montajları Haziran sonuna kadar tamamlanacak olan römorköre ‘İmbat İzmir’ ismi verildi. İZSU Genel Müdürlüğü yetkilileri, römorkörün deniz üzerinde ekipmanlarının montajının yapılacağını ve Temmuz ayının ilk günlerinde İZSU’ya teslim edileceğini açıkladı.

Kesici-emici tarama gemisine lojistik destek sağlayacak römorkör, tarama gemisinin çalışma sahasına sevkinde, tarama gemisine ekipman ve personel taşımada, ayrıca İZSU’nun Körfez suyu kalitesinin ölçümü ve takibi ile ilgili yürüttüğü çalışmalarda kullanılacak. KDV hariç 1 milyon 380 bin Euro’ya mal olan “yerli üretim” römorkörun her bir ekipmanı, gerek Türk Loydu gerekse uluslararası loyd tarafından kontrol edildi. Minimum yakıt tüketimi ile çalışacak römorkör,  14.75 metre boyunda ve 6.40 metre genişliğinde. 10 ton çekme gücüne sahip römorkörün derinliği ise 2.5 metre.

 
Biri İmbat biri Meltem

Çiğli Ata Sanayi Sitesi’nde yapımı süren ve “Meltem İzmir” adı verilen kesici-emici tip tarama gemisinin ise Temmuz ayında yapımının tamamlanacağı bildirildi. KDV hariç 5 milyon 850 bin liralık yatırımla yine bir Türk firmasına yaptırılan tarama gemisi, 14 metre derinliği tarayabilecek. Geminin maksimum katı madde taşıma kapasitesi saatte 800 ton, yüzde 20 oranında katı madde içerdiğinde de saatte 4 bin ton olacak. İZSU, halen DLH tekneleri ile yapılan tarama çalışmalarında günde sadece 1000 metreküp civarında tarama yapabilecek.