İZBAN'ın 31 kilometrelik Torbalı hattına ait sinyalizasyon sisteminin mevcut yapıya entegrasyonu, TCDD tarafından 16 Mart 20105 tarihinde başlatılacak.
15 Nisan 2015 tarihine kadar sürecek entegrasyon dönemi boyunca, İZBAN'ın güney yönündeki en uç istasyonu olan Cumaovası İstasyonu, geçici olarak hizmet veremeyecek. Bu tarihler arasında, İZBAN trenlerinin güney yönündeki kalkış ve varış istasyonu Adnan Menderes Havalimanı İstasyonu olacak. Daha önce Cumaovası İstasyonu'nu kullanan yolcuların raylı sisteme aktarımları, ESHOT otobüsleriyle sağlanacak. ESHOT, bu amaçla Cumaovası ile Sarnıç arasındaki aktarmayı sağlayacak 711 nolu otobüsünü geçici olarak hizmete alacak.

Raylı sistem 131 kilometreye çıkıyor


Çok yakında hizmete girecek olan ve Tire, Ödemiş, Bayındır, Selçuk ile Torbalı bölgesindeki  vatandaşların, İzmir kent merkezlerine gelişini kolaylaştıracak Torbalı hattı sayesinde, İZBAN'ın toplam uzunluğu 111 kilometreye çıkacak. İzmir Metro'nun 20 kilometrelik hattıyla birlikte ise İzmir'deki raylı sistem uzunluğu 131 kilometreye yükselecek. Böylelikle İzmir, ülkemizin en büyük metro standardında kent içi raylı taşıma sistemine sahip olacaktır.

Selçuk ile birlikte 157 kilometre

İZBAN'ın rotası, Torbalı'dan hemen sonra 26 kilometrelik Selçuk olacak. TCDD, İZBAN'ı 157 kilometreye taşıyacak hattın sinyalizasyon, elektrifikasyon, kataner ve ihata duvarları çalışmalarını tamamlarken, İzmir Büyükşehir Belediyesi, haberleşme ve enformasyon sistemleri ile istasyonlar ve karayolu alt-üst geçitleri inşaatlarını yapacak.