Uzunluğu bin 674 metre olan tüneldeki tüplerden birinde bin 461, diğerinde de bin 453 metre ilerleme kaydedildi. Konak tarafındaki bölgede arkeolojik kazı çalışmaları sırasında bugüne kadar çıkartılan 443 Musevi mezarı, bir başka bölgeye taşındı. Birçok zorlukla karşılaştıklarını, ancak bunların tümünü geride bıraktıklarını aktaran Karayolları 2'nci Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, "Gelecek yılın ilk yarısında tüneli açmayı planlıyoruz, İzmir trafiğinin rahatlamasına olanak sağlayacağımızı düşünüyoruz" dedi. Yılbaşı gecesi deniz havasını Buca ile buluşturmayı hedeflediklerini vurgulayan proje müdürü İsmet Durnabaş da, günde 4 metre ilerlediklerini dile getirdi.

Karayolları 2'nci Bölge Müdürlüğü tarafından, Yeşildere Caddesi'ndeki trafik ile Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndaki trafiğin aktarımını sağlamak, Konak'tan Havalimanı, Otogar, Gaziemir ve Buca'ya gidişi kolaylaştırmak için kazı çalışmalarına 2012 yılı Eylül ayında başlanan Konak Tünelleri'nde, sona yaklaşıldı. Konak ve Yeşildere'den aynı anda kazılması planlanan, ancak Konak tarafındaki arkeolojik kazılar nedeniyle çalışmalar yaklaşık 1 yıl uzadı. Buna rağmen 24 saat süreyle görev yapanların sayısının 500'ü bulduğu yoğun bir çalışmayla, uzunluğu bin 674 metre olan tüneldeki tüplerden birinde bin 461, diğerinde de bin 453 metre ilerleme kaydedildi.

DENİZ HAVASI BUCA'YLA BULUŞACAK

Konak Tünelleri yapımcı firmasının proje müdürü İsmet Durnabaş, çalışmalarla ilgili şunları söyledi:

"Burası, Konak Köprülü Kavşağı ile Yeşildere Caddesi'ndeki Mustafa Kemal Atatürk Köprülü Kavşağı’nın arasındaki bağlantıyı sağlayan bir tünel. Bu kapsamda, 2013 Eylül ayında Mustafa Kemal Atatürk Köprülü Kavşağı trafiğe açıldı. Konak Tünelleri'ndeki çalışmalarımız ise 2012 Eylül ayında başladı, bin 674 metre uzunluğundaki tünelin bugün itibariyle yaklaşık yüzde 90 kazısını tamamlamış durumdayız. Yaklaşık 200 metrelik bir kısmını da yılbaşında kadar açarak Konak ve Yeşildere'yi birbirine bağlamayı hedefliyoruz. Yeni yılda, deniz havasını Buca bölgesine geçirmeyi planlıyoruz."

25 BİN KAMYONLUK KAZI MALZEMESİ ÇIKARTILDI


Yeni Avusturya Metodu (NATM) ile kazı yaptıklarını aktaran Durnabaş, tünelde 75 bin 500 metreküp beton ve püskürtme betonu kullandıklarını bildirdi. Şu ana kadar toplam 5 bin 600 ton çelik ve demirin kullandığı projeyle ilgili bilgi veren Durnabaş şunları anlattı:

"Üst yarı, alt yarı ve invert çalışması 24 saat esasına göre üç vardiyalı olarak yapıyoruz. Yılbaşı gecesi, çalışarak bu tüpün kazısını bitirip Mayıs ayı gibi tünelin faal hale gelmesini sağlamak istiyoruz. İki şeritli iki ayrı tüpten oluşuyor tünelimiz. Alsancak ve kent merkezindeki trafiğin azaltılması hedefleniyor. Tehlike anında, iki tüpü birbirine bağlayan 5 ayrı bağlantı noktası var. Konak’taki arkeolojik kazılar nedeniyle çalışmalarımız yaklaşık 1 yıl uzadı. Biz bu tüneli 2014’ün Mayıs ayında açabilirdik, ancak arkeolojik kazılar nedeniyle bu süre biraz uzadı. Tünelde yaklaşık 300 bin metreküp kazı çalışması var, bunun da yüzde 90’ı tamamlandı, çıkan malzeme 260- 270 bin metreküp ki bu yaklaşık 500 bin ton kazı malzemesi anlamına geliyor yani 25 bin kamyonluk malzeme çıkartıldı."

'ZOR BİR TÜNEL OLDU'

At nalı biçimindeki tünellerin tamamlanmasının ardından özellikle kent merkezi trafiğinin rahatlayacağını dile getiren Karayolları 2'nci Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ise "Konak Tünelleri'nin yaklaşık 200 metresi kaldı. Yılsonu itibariyle tünelin delgisini bitirmeyi hedefliyoruz. Gelecek yılın ilk yarısında tüneli açmayı planlıyoruz, İzmir trafiğinin rahatlamasına olanak sağlayacağımızı düşünüyoruz. Herşeyiyle zor bir tünel oldu, ama bu zorlukları aştık" diye konuştu.