Karaburun yolunun çok virajlı olması nedeniyle iyileştirme çalışmalarından sonuç alınamayınca Karayolları Bölge Müdürlüğü, bu yolun yerine dağ tarafından yeni bir yol planladı ve çalışmalara 2010 yılında başladı. 55 kilometrelik 2 şeritli asfalt yolun tamamlanan bir bölümü daha dün gün sabah trafiğe açıldı. Böylece eski yolun yanı sıra Urla Kavşağı'ndan Mordoğan’a kadar sürücülerin yeni yolu kullanmaları sağlandı. Ancak dün akşam etkili sağanak yağmur nedeniyle Karapınar bölümünde yol için hafriyat yapılan yamaçtan kopan kayalar büyük bir gürültüyle yuvarlandı. Yol iki noktada boyu 2 metreye ulaşan kayaların yuvarlanması nedeniyle trafiğe kapandı. Karayolları ekipleri sabah erken saatlerde hemen müdale edip yolu trafiğe açtı, temizlik çalışması yaptı.

Karayolları 2. Bölge Müdür Yardımcısı Baki Çoban, kayma yaşanan bölünün İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü önündeki kavşak çalışmalarının tamamlanmasıyla birlikte önceki gün trafiğe açıldığını söyledi. Çoban, 'şev kayması' nedeniyle sorunla karşılaşılan bölümde yola kayan toprak ve kayaların sabah saatlerinde ekipler tarafından kaldırıldığını, yolun kontrollü olarak trafiğe açıldığını söyledi. Müdür Yardımcısı Baki Çoban şöyle konuştu:

"Şev kayması aşırı yağışlardan sonra yaşanabilecek bir olay. Ekiplerimiz şu an orada çalışma yapıyor. Çalışmanın sonucunda ayrıntılı bir rapor hazırlanacak ve eğer istinat duvarı yapılması ihtiyacı olursa önümüzdeki inşaat sezonunda gerekli yerlere istinat duvarları yapılacak."

Yeni İzmir-Karaburun yol inşaatı yaklaşık 55 kilometrelik Çeşme ayrımı- Karaburun yolunda standardı yükseltmek ve mevcut 313 virajın büyük bölümünü ortadan kaldırmak amacıyla 2010 yılında ihale edildi. 2012 yılında hizmete açılması planlanan yol Balıklıova’da sit ve kamulaştırma sorunları nedeniyle yarım kaldı. Dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı, Ak Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım’ın girişimleri sayesinde Nisan 2013’te Bakanlar Kurulu’ndan yol için acele kamulaştırma kararı çıktı. Yolun Çeşme ayrımı- Mordoğan arasında tamamlanan bölümler geçen Ağustos ayından bu yana trafiğe açılıyordu. Kaymanın yaşandığı Karapınar bölümü, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü önündeki kavşağın tamamlanmasıyla birlikte önceki gün resmen trafiğe açılmıştı.