Firmanın sahibi Cihat Özbekli'nin müşterileri arasında ise iş dünyasından pek çok isim var ve bunlara sürekli de yenileri ekleniyor. Yıllık erkek çorabı tüketiminin kişi başına 4 adetle, Avrupa ve ABD'nin ancak beşte birine ulaştığı ve bu hesapla erkeklerin yaklaşık 2.5 ayda bir çorap değiştirdiği Türkiye'de, ilk kez bir terzi özeni ile kişiye özel çorap tasarlayıp üreten Çorap Terzisi, müşteri kitlesine önce iş dünyasının liderlerini kattı. Murat Ülker, Sedat Aloğlu, İTO Başkanı Murat Yalçıntaş, İSO Başkanı Tanıl Küçük, İTHİB Başkanı İsmail Gülle gibi zirvedeki isimlere ayrıcalıklı hizmetler sunmaya başlayan Çorap Terzisi, çorabı VIP bir hizmete dönüştürerek, girişimcilikte örnek bir başarı öyküsüne imza attı. Çorap Terzisi, çorapların iplik hammaddesinden, konç boyuna kadar pek çok detay için kişisel tercih fırsatı sunuyor. Çorap üzerine isim ve özel mesaj olanağı da tanıyan terzi, kişiye özel ve hediye çorap uygulamaları ile çorabı tümüyle kişiselleştiriyor.

Terzide müşteriye 3 bin farklı seçenek sunuluyor. Müşteriler beğendikleri ürünleri internetten online satış sitesinden ya da telefonla ve danışma hattı kanalıyla sipariş edebiliyor. Siparişler, 5 gün içinde onlara özel üretiliyor. Çorabın Türk erkeğinin giyiminde en az özen gösterdiği parça olduğunu belirten Cihat Özbekli, oysa pantolon paçası ile ayakkabı arasında gözüken bölümünün bile, erkeğin statüsü ile yaşam kültürünü ele vermeye yettiğini vurguluyor. Özbekli, gelecek dönemde KOBİ patronları, üst ve orta düzey profesyonel yöneticiler, beyaz yakalılar, meslek profesyonelleri ve diğer entelektüel gruplarla, müşteri kitlelerini genişletmeyi hedeflediklerini kaydetti. Türk erkeklerin çorap tüketimi kültürü, Çorap Terzisi iş fikrinin benzeri olmayan bir markaya dönüşme sürecini, büyüme stratejisini Cihat Özbekli anlattı.

Özbekli, "Türkiye'de çorap giymeyen önemli bir kesim var. Türkiye'de yıllık kişi başı çorap tüketimi 4 çift. Amerika'da ise 21 çift. Sık sık değiştirmiyoruz. Bilinçsizlik var. 1-2 liraya pazardan alınıyor. Kişiye özel çorabın en önemli özelliği hammaddesi. Çok özel hammaddeler var. Kavak ağacı, ipek, kaşmir, yün vs... Bunlar arasından hangisini, hangi renkte istiyorsunuz? Bu bir mağazada bulabileceğiniz bir şey değil. Ayrıca tam ayak numaranıza göre yapılıyor. Çorap için rahat ettiğiniz boy ne? Bilek, kaval kemiği, baldır mı? Mesela dizaltı çorap Türkiye'de çok bilinen bir kültür değil" diyor.

Bir yıldır bu işi yapan Özbekli gelen tepkilere ilişkin, "İnsanlar gerçekten kıymet verdi. Bu işi konsept olarak yapmak isteyen mağaza zincirleri var. Damat Tween, Divarese, Beymen Business bizi istedi. Damat markası çorap terzisini kaldırıp 'Damat' koymak istedi, müsaade etmedim. Divarese ve Beymen 'Çorap Terzisi' veya 'Beymen Business by Çorap Terzisi' yapma konusunda istekli. Görüşüyoruz. Hedefimiz Nişantaşı'nda sosyal ilişki kurmak isteyen müşterilerimiz için "Çorap Kafe" açmak. Daha sonraki düşüncemiz ise bu konsepti birkaç ülkede daha yabancı ortaklarla yapmak" diyor.


Türk erkeğinin çorap ve iç çamaşırına hiç önem vermediğini belirten Özbekli, "Çünkü ikisi de görünmüyor sanıyor. Oysa çorap her yerde görülüyor. Adam sıyırır pantolonu bir bakarsınız muhteşem bir takım elbise ayakkabısı var ama rengi kaçmış bir çorap giymiş. Polyester bile değil, pazar ürünü. Görünmediğini sandığımız şey bütünü tamamlar. Ve en önemlisi çorap, bir işadamının statüsünü ve kültürünü ele verir" diyor.


İşe nasıl başladığını şöyle anlatıyor Özbekli: Bizi bu işe başlatan kişi işadamı Ayhan Bermek... Çoraplarınıp alışverişini yurtdışından yapan, gidince bir düzine alan binlerce insan var. Bize bu yolu açan onlar oldu. Ayhan Bermek ile bir toplantıda bir araya geldik. Orada tanıştık. Toplantıdan sonra yanıma geldi. "Ben niye hâlâ İtalya'dan çorap alıyorum. Türkiye çorap imalatında dünyada 2. sırada. Neden kişiye özel çorap yapmıyorsunuz?" diye sordu. Her şey böyle başladı...bBiz çorap imalatı yapıyorduk zaten. GAP, Benetton, H&M, Mark Spencer gibi firmalara üretim yapıyoruz. Türkiye'de birkaç tane çorap firması marka olmayı denedi. Bugüne kadarki en başarılı hikaye Penti'nin... Çorapta marka olmak da tek başına mağaza olmak da çok zordur. Biz de kendi işimizle ilgili güzel bir açılım derdindeydik. Bu fikir iyi geldi. Kurumsal olarak kişiye özel çorap yapan kurum yok. Dünyada da yok. Böylece bu işe başlamış olduk.


Yaklaşık 20 bin müşteriye ulaştıklarını belirten Özbekli, "Sabit müşteri sayımız bin 200... Ayrıca Türkiye'de marjinal renklerde çorap yok. Turkuaz, turuncu, kırmızı, yeşil çorap giymek isteyen insanlar da var ama çok yok. En özel projemiz şimdi bu. Talep var. Cevap olmak adına bunu yapacağız" diyor.


İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir'de ekipleri olduğunu beliten Özbekli, şöyle devam ediyor: 'Ekibimizle size gelelim diyoruz'. Yarısını asistanına, yarısını müşterinin kendisine yaptığımız 15-20 dakikalık bir sunumumuz oluyor. Yeni müşterilerimiz arasında Sabancı'nın eski CEO'su Ahmet Dördüncü var. Yeni CEO Zafer Kurtul ve aynı gruptan Erhan Kamışlı da artık müşterimiz. Esas Holding'in CEO'su Çağatay Özdoğru da müşterimiz. Başbakanımız Tayyip Erdoğan da kişiye özel çorap giyiyor. Bir fotoğrafını buldum, üzerinde RTE yazıyor. Ama ben yapmadım. Bir firma jest yapmış belli ki