Merhaba, işim gereği gün boyu yolculuk yapıyorum. Haber peşinde koşarken, yollardaki direklerde, bina dış cephelerinde, otobüs duraklarında ve dev açık hava reklam alanlarında çok sayıda doktor ve hastane reklamı görüyorum.
Sağlıktaki reklamla sadece göze değil kulağa da hitap ediyor. Radyolarda çıkan tüp bebek merkezi reklamı yine beni müzik arasında yakalamayı başarıyor.
Reklam yaparken toplum sağlığını korumak birincil görevimiz olmalıdır. Vatandaşları yanlış yönlendirmemeli, yanıltmamalıyız.
Facebook sağlık reklamı verirken, bir çok kısıtlama ile yukarıda bahsettiğim hassasiyetlere karşı kullanıcılarını korumaya çalışıyor. Reklam metinlerinde, 'en güvenli', 'en iyi', 'bizi tercih edin' gibi söz öbeklerine izin vermiyor.
Peki biz niye dışarıdaki reklamlarda bunlara göz yumuyoruz!
İzmir İl Sağlık Müdürü Op. Dr. Mehmet Burak Öztop, göreve başladığı günden itaren yoğun bir tempoyla, İzmir'de geriye giden sağlık hizmetini toparlamak, daha kaliteli hale getirmek için gece gündüz ekibiyle birlikte koşturuyor. Sağlık Müdürlüğü'nde reklamları denetleyen birime bir kaç noktada hatırlatma veya uyarı yapmak istiyorum.
Radyoda bir tüp bebek merkezi hakkında reklam dönüyor (Radyo ve merkez ismi verebilirim). Tüp bebek ile ilgili danışmanlık hizmetinin ücretsiz verdiği anlatılıyor. Halkı yanıltıcı reklamın bir an önce durdurulması gerektiğini düşünüyorum.
Açık hava reklamlarında hastanelerimizin verdiği reklamların bir çoğunda, 'güvenli cerrahi' gibi ifadeler yer alıyor. Bu konuda da bir düzenleme ve denetim yapılmasını talep ediyorum.
Reklamların da takipçisi olacağız. Sağlıcakla kalın.