Günümüzde çocukların oyun ve eğlenme anlayışının değiştiğini belirten Türk Eğitim-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Merih Eyyüp Demir, teknolojiye kolay erişimin çocukları internet ve teknoloji bağımlısı haline getirdiğini belirtti. Yanlış içeriklere giren çocukların ilerde topluma zarar veren bir noktaya geldiğini söyleyen Demir, '18 yaşından küçük genç yetişkinlere tütün ve alkollü içkilerin satışı yasaklanmışken en az tütün ve alkollü içeçekler kadar bedensel ve ruhsal gelişimi olumsuz yönde etkileyen internet ve bilişim kirliliği göz ardı edilmektedir' dedi.

Ergenlik yaşlarındaki tehlikenin de altını çizen Demir, internetteki zararlı materyallere ulaşma isteğinin bu dönemde arttığını söyleyerek, 'Çocuklarımızın gelişimini olumsuz etkileyen oyunların ve materyallerin önemsenmediğini, satışının engellenmediğini görüyoruz ki bu sıkıntı arz eden bir durumdur. Ergenlik gibi arayış duygularının zirvede olduğu bir dönemde bu konuda çocukların otokontrol kazanması güçtür' dedi.

'Medya okur yazarlığı dersi yaygınlaşmalı'

Demir çocuklarımızı korumak için ailelere seslenerek çocuklarımızın internet ve bilişim teknolojilerini kullanırken doğru yere sevkedilmesi için denetlenmesini salık verirken alınması gereken önlemleri de şöyle belirtti:
Bir çocuk bilgisayarı oyun için, internette dolaşmak için, iletişim için ya da derslerine yardım için kullanabilir. Ama en az derslere yardımcı olarak kullanılıyor herhalde. En çok eğlence aracı olarak kullanıldığını bilmeyenimiz var mıdır? Bilgisayar eğlence aracı olarak da kullanılabilir; bu boyutu yok sayamıyoruz. O halde bizim burada yapmamız gereken, sınır koymaktır. Oyunların seçiminde, oyunların oynanma sürelerinde, günlerin dağılımında sınır koyucu olmamız gerekiyor. Kontrol bilgisayarda değil, kontrol çocukta değil, kontrol aileler olarak bizde olmalıdır. Sınırsız, güvenliksiz internet erişimi sağlamak, bir insanın eline silah verip, 'Kimseye karşı kullanmayacaksın' demek gibi ironik bir şey olsa gerek.
Bu hususta yapılacaklardan biri de medya okur yazarlığı gibi derslerimizin bilişim çağına uygun olarak çeşitlendirilmesi ve teknolojinin araç olduğu erken yaşlardan itibaren okullarımızda verilmesidir. Ayrıca film terapiler, veli ve çocuk seminerleri daha küçük yaşlardan itibaren uygulanabilir. Okullarda toplum destekli polis birimleri ile bilişim suçları ile ilgili çalışmalar yapılabilir.
Sonuç olarak, okullarımızdaki bilgisayar destekli öğretim teknolojilerinin öncelikle çocuklarımızın sağlık ve güvenlikleri açısından bir değerlendirmesi yapılmalı, sağlıklı ve verimli bir şekilde kullanımı konusunda öğretmenlere, ailelere ve öğrencilere etkili rehberlik hizmeti sunulmalıdır.