D vitamini için kış güneşi şart

Vücudun sağlıklı kemik gelişimi için kış güneşinden faydalanılması gerektiği belirtildi. Uzmanlar, vücudun D vitamini ihtiyacı için 7’den 70’e herkesin günde en az 15-30 dakika güneşlenmesini önerdi.

D vitamini için kış güneşi şart
11 Şubat 2011 Cuma 14:40

Doruk Sağlık Grubu Çocuk Hastalıkları Uzmanı Dr. Fatih Gök, özellikle çocukların sağlıklı kemik gelişimleri için D vitaminine ihtiyaç duyduklarını söyledi. Vücudun yeteri miktarda D vitamini alması için günde en az 15-30 dakika güneşlenmesinin gerekli olduğunu belirten Dr. Gök, "Çocukların sağlıklı kemik gelişimleri açısından beslenme kadar güneşlemenin de büyük yararı vardır. Vücudun yıllık D vitamini ihtiyacını karşılamak için sadece yaz aylarında güneşlenmek yetmez. Kış güneşinden de mümkün ölçüde faydalanmak gerekir." dedi.


D VİTAMİNİ GRİBE KARŞI DA ETKİLİ


Çocukların olduğu kadar yetişkinlerinde yeteri miktarda günlük D vitamini ihtiyacını karşılaması gerektiğini bildiren Dahiliye Uzmanı Dr. Önder Akkaya ise, D vitamininin soğuk algınlığı ve gribe karşı bağışıklık sistemini güçlendirdiğini kaydetti. Kanserden ve kalp hastalıklarından korunmak için de D vitaminine ihtiyaç duyulduğunu vurgulayan Akkaya, eksikliğinin ise depresyon, akne ve ağrı gibi rahatsızlıklara neden olabileceğini de belirtti.

Dr. Akkaya, güneşten olabildiğince fazla yararlanabilmek için saç, yüz, boyun, el ve kolların güneşle temas etmesi gerektiğini ifade etti. Son yıllarda insanlarda D vitamini eksikliğinin ciddi oranda arttığına dikkat çeken Akkaya, vücudun yeteri miktarda D vitamini alabilmesi için güneşlenmenin dışında beslenmeye de dikkat etmek gerektiğini sözlerine ekledi.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.