Güzelliğin matematiksel formülü

Nebraska Üniversitesi'nden Dr. Kendra Schimit, güzelliğin matematiksel formülünü buldu: Yüz uzunluğu yüz genişliğine bölündüğünde sonuç 1.68 olacak.

 Güzelliğin matematiksel formülü
05 Mart 2013 Salı 19:23

ABD'li doktor Kendra Schimit, güzelliğin formülünü buldu. Nebraska Üniversitesi'nde araştırmalar yapan Dr. Schmid güzelliğin matematiksel bir formülü olduğunu belirterek, son çalışmasında bu formülü açıkladı.

Dr. Schmid ilk olarak yüzü 29 noktaya ayırdı. ABD'li uzman bu noktalar arasındaki mesafelerin oranına göre oluşturduğu matematiksel formüllerinde, yüzü 0'dan 10'a kadar derecelendiriyor. Estetik ve oransal olarak, yüzün uzunluğu, genişliğine bölündüğünde sonucun yaklaşık 1.618 çıkması gerektiğini belirten Dr. Schmid, agız ve kaşlardan geçen iki yatay çizginin de yüzü üç eşit parçaya bölebilmesi gerektiğini kaydetti.

Kulak-burun oranı

Kulak uzunluğunun da burun uzunluğuyla eşit olması gerektiğini açıklayan Dr. Schmid, bulduğu güzellik formülünde, ağız genişliğinin ağız boyuna bölündüğünde sonucun 2.5 olması gerektiğini ifade etti. Formülde yer alan diğer sonuçlarsa şöyle: Yüz dikey bir çizgiyle ikiye bölündüğünde, burun ve ağız simetrik iki parçaya ayrılacak. Gözlerin genişliği birbirine eşit ve gözler arasındaki mesafe de göz genişliği kadar olacak.

Angelina sınıfta kaldı

Angelina Jolie'nin yüz oranları formüle uymuyor. Kate Upton ise mükemmel bir yüze sahip.

En mükemmel Brad PItt

Nebraska Üniversitesi'nden Dr. Kendra Schmit'in verdiği formül Hollywood starlarına uygulandığında Brad Pitt'in neredeyse mükemmel bir yüze sahip olduğu ortaya çıkıyor. George Clooney de Brad Pitt kadar olmasa bile gayet iyi yüz hatlarına sahip. Kadın starlar arasındaysa Kate Upton'un yüzü mükemmel. Ünlü şarkıcı Beyonce, Upton'un gerisinde. Angelina Jolie'nın yüzü ise Schimit'in formülüne göre sınıfta kalıyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.