Kilometrelerce koştuktan sonra Ekrem İmamoğlu'nun seçim aracına ulaşan 15 yaşındaki Berkay, ama moral vermek için ama birlikte olduğunu belirtmek için, belki de destek verdiğini belirtmek için 'Her şey çok güzel olacak!' dedi.
Yürekten gelen bu sloganı 'Millet İttifakının' adayı İmamoğlu benimsedi...
Hatta Reis bile beğendiğini gösterdi...
Nasıl mı?
Taksim'de İstiklal Caddesi'de nostaljik tramvayda iken, bir kadın seslendi: 'Başkanım, her şey güzel olacak' diye...
Gülümseyerek;
'Daha da güzel olacak' dedi, arka arkaya iki kez. Ama sonra ne oldu?
Fenerbahçe maçında, aynen Beşiktaş müsabakasında olduğu gibi binlerce kişi birlikte ve ayakta 'Her şey daha güzel olacak' sloganını attı. Reis bu kez kızdı ve aynı zamanda kayyum olan vali de gerekeni yaptı: 'İstanbul'da bu slogan atılmayacak ve pankart olarak asılmayacak!'
Şimdi kayda alınıyor. Aynen, sanatçılarda olduğu gibi...

Yıllardır hatırlanıyor

Slogan her zaman çok önemlidir. Bir örnek vereyim;
Demokrat Parti'nin 1950 seçimlerinde sloğanı tek sözcükten ibaretti. Ama hâlâ biliniyor ve örnek gösteriliyor...
Neydi bu slogan?
'Yeter!'
'Dur' işareti olan bir avuç ile birlikte...

Herkesin işi değil

Bu arada bir çalışma yapılmış. TUYED ülkelerin tanıtımda kullandığı sloganları araştırmış...
'Hangi ülke hangi sloganla tanıtılıyor?'
Ülkeler bazen tanıtımlarda samimi, ilginç veya şakacı sloganlar kullanabiliyor?
Örneğin Venezuela 'İflas ettik, her şey için pazarlık yapabilirsiniz' derken, Tayland ise 'Bir sonraki tsunami için hazırız!' sloganıyla tanıtım yapıyor. Türkiye ise turizm tanıtımda 'Tarihin Sıfır Noktası' sloganını öne çıkarıyor.
Medium Corporation ve FamilyBreakFinder gibi web sitleri, ülkelerin tanıtımda resmen kullandığı veya kendilerine yakıştırılan samimi, ilginç, şakacı sloganları yayınladı. 2019 turizm tanıtımda Göbeklitepe'yi merkeze koyan Türkiye ise, 'Tarihin Sıfır Noktası!' sloganını öne çıkarıyor.

Tarihin sıfır noktası

Turizm Yazarları Derneği (TUYED) Başkanı Kerem Köfteoğlu, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un bu yılki tanıtımın merkezine Göbeklitepe'yi koyduklarını ve Türkiye'yi 'Tarihin Sıfır Noktası!' sloganıyla tanıttıklarına dikkat çekti.

Göbeklitepe'nin 2018'de Türkiye'den 18. Varlık olarak UNESCO Dünya Mirası Listesine alındığını hatırlatan Şanlıurfa Müze Müdürü ve Göbeklitepe Kazı Başkanı Celal Uludağ konuyla ilgili şu bilgiyi veriyor: 'Burası Malta'da bulunan tapınaktan yaklaşık 6500, Stonehenge'den 7000 ve Mısır Piramitlerinden ise 7500 yıl daha eskiye dayanıyor. Göbeklitepe'yi diğer anıtsal yapılardan farklı kılan en önemli özellik gönümüzden 12.000 yıl önce inşa edilmesi. Ayrıca alanda bulunan dikili taşlar çok belirgin bir şekilde insanı sembolize ediyor.'

Hangi ülke tanıtımda hangi sloganı kullanıyor?

Türkiye: Tarihin Sıfır Noktası!, Arjantin: Ücretsiz Che Guevara tişörtü veya duvar posteri alın. Arnavutluk: Vatandaşlarımızın çoğu kaçtı, size fazlasıyla yatacak yer kaldı. Avusturya: Gel ve canlan. Brezilya: Dünyaca ünlü Zika sivrisineklerinin evi. Cezayir: Süslü Fransızca konuşur, basit Arapçayla soyarız. Çin: Mandarin yakında ana diliniz olacak, öğrenin! Endonezya: Bali'deki aşkı hissedin, ancak ülkemizin geri kalanının nefretinden de uzak durun. Güney Kore: Al sana gezi haritası, şimdi git ve bizi rahatsız etmeyi bırak. Hırvatistan: Hayat dolu. Hindistan: Dev bir çağrı merkezinden daha fazlası. İran: Bizi İran olarak tanıyın, çünkü yaptırımlardan sonra yeniden markalaşıyoruz. İrlanda: Guinness! Daha fazlasını söylemeye gerek var mı? İsveç: Birkaç daha esmerle Norveç'i hayal edin... İsviçre: Sorun ne olursa olsun, bunun dışında kalıyoruz. Kamboçya: Kara mayınları için kazı yaparak ulusal eğlencemizin tadını çıkarın. Kamerun: Tek ülkede Afrika'nın tamamı. Karadağ: Vahşi güzellik. Kazakistan: Harikalar diyarı. Kenya: Barack ve vatandaşlarına yeniden hoş geldiniz! Küba: Purolar, arabalar, komünistler! Maldivler: Yaşamın güneşli yüzü. Malezya: Gerçek Asya. Mısır: Her şeyin başladığı yer. Namibya: Sonsuz ufuklar. Panama: Kanal için gelme, kokainimize gel. Tanzanya: Kilimanjaro Bölgesi, Zanzibar ve Serengeti. Tayland: Bir sonraki tsunami için hazırız. Trinidad ve Tobago: Burada yapacak fazla şey olmadığından, iki ülkeyi birleştirmek zorunda kaldık. Venezuela: İflas ettik, her şey için pazarlık yapabilirsin...

GÜNÜN HABERİ

100. yıl gururu

Selçuk Belediyesi ve Türk Hava Kurumu'nun Selçuk Efes Havaalanı'nda ortaklaşa düzenleyeceği etkinlikle 1919 ruhu Selçuk semalarında dalgalandı. Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, tüm Selçuklular'ı Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün 'İstikbal Göklerdedir' sözüyle 1919 ruhunu, 1919 coşkusunu yaşamaya davet etmişti.
Havacılığa verdiği önemi 'İstikbal Göklerdedir' sözüyle göstermenin yanı sıra 3 Mayıs 1935'te Türk Kuşu Genel Müdürlüğü'nü direktifleriyle kurduran Mustafa Kemal Atatürk'ün Samsun'a çıkışının 100. Yılı anısına Selçuk'ta unutulmaz bir etkinlikle tarihe not düşülmüş oldu. Selçuk Belediyesi ve Türk Hava Kurumunun ortaklaşa düzenlediği etkinlik, 15 Mayıs Çarşamba günü saat 13.00'de Selçuk Efes Havaalanı'nda gerçekleşti.