Britanya merkezli Skytrax tarafından havayolu şirket müşterileri arasında yapılan bir araştırma dünyanın en temiz 10 havayolundan 7 tanesinin Asya kökenli olduğunu gösteriyor.
Skytrax'ın '2018 dünyanın en temiz uçak' sıralamasında müşterilere koltuk, masa, halı/döşeme, panel ve tuvaletlerin temizliği soruldu. Japonya'dan All Nippon Airways (ANA) en temiz uçak kabini sıralamasında başta geldi. Onu Tayvan'dan EVA Air ve Güney Kore'den Asiana Airlines izledi. Hong Kong'un Cathay Pacific Airtlines altıncı, Hainan Airlines dokuzuncu sırayı aldılar.
İlk 10 arasında yer bulan diğer şirketler de Singapore Airlines, Japan Airlines, Qatar Airways, Swiss International Airways ve Lufthansa.
Afrika'nın en temiz havayolu şirketi South African Airlines. Air New Zealand, Avustralya ve Pasifik bölgesinin en temiz havayolu. Avrupa'da ise başı Swiss International Airlines çekiyor. Air Canada ve Azul Airlines de Kuzey ve Güney Amerika'nın temizlikte en yüksek performans gösteren şirketleri. Ayrıca Türk Hava Yolları'da en temiz 30 şirket arasında yer aldı. Temizlikte ilk 30 arasında bir tek Amerikan veya Britanya havayolu bulunmuyor.
Bu arada küçük bir not vereyim: Uçak yolcularının bir bölümü kısa yolculuklarda bile hastalanıyor.
Canınızı sıkmamak için bu konuya girmek istemiyorum.

ÖTV'nin sıfırlanması

ZÜCDER (Züccaciyeciler Derneği) Başkanı İsmail Erdoğan şu açıklamayı yaptı: 'Geçen yılın son ayında bitecekken 31 Mart 2019'a kadar uzatılan ÖTV'nin sıfırlanmasının, 30 Haziran'a kadar tekrar uzatılması sektörümüz için olumlu bir adım olmuştur. Sektörümüz, aynı zamanda çeyiz kültürünü de temsil etmektedir. Mart ayıyla birlikte düğün sezonunun da başladığını göz önüne alacak olursak sektörde hareketlenme meydana gelecektir. Geçtiğimiz dönemlerde tecrübe ettik ki satışlarımızda yüzde 30'luk bir artış söz konusu olmuştur. Küçük elektrikli ev aletleri artık mutfakların olmazsa olmazıdır. Su ısıtıcıları, tost makineleri, kahve makineleri gibi ürünler lüks tüketimden çıkıp, ihtiyaç ürünlerine dönüşmüştür. Bu yüzden ZÜCDER olarak ÖTV'nin kalıcı olarak kalkmasını istiyoruz.'

Türkiye'nin ilaç ihracatı % 25 büyüdü

Türkiye'nin ilaç ihracatı % 25 büyüyerek 1 milyar doları aştı. Türkiye'nin şifa ürünleri 100'den fazla ülkeye ihraç edildi. 2018 yılında eczacılık ürünleri ihracatı % 25 artarak 1 milyar dolar sınırını aşarak rekor kırdı. İlaç endüstrisi ülkelerin ihracat yönetmeliklerindeki değişiklikleri yakından takip ediyor. 2019 Şubat ayında AB ülkelerine ilaç ihracatında başlayan ilaç takip sistemi zorunluluğu 2020'de Rusya'ya da geliyor.

Mimarlar cephede!

AURA-İstanbul ve Reynaers iş birliğinde 'Cephe Sohbetleri' devam ediyor...
Cephenin yapı elemanı olarak tarihsel perspektifle gelişiminin ele alındığı 'AURA Focus - Yapıda Arayüz: Cephe'  konferansı ile başlayan seri, mimari tasarım sürecinden uygulama tekniklerine, farklı coğrafyalardaki mimari çözümlerden enerji üreten teknolojilere kadar tüm yönleri ile incelenmeye devam ediyor. Serinin ikinci etkinliğinde, mimarlar, cephe üzerine yaklaşımlarını, mimari tasarım ve uygulama sürecinde hangi teknoloji, malzeme ve yöntemleri kullandıklarını kendi yapıları üzerinden ele alıyor.
AURA-İstanbul'un kurucularından Kurtul Erkmen'in moderatörlüğünde, Cem İlhan, Durmuş Dilekçi ve Melike Altınışık'ın konuşmacı olarak katılacağı 'AURA Focus: Mimarlar Cephede' paneli 27 Mart'ta AURA-İstanbul'da gerçekleşecek.

 Son 3 yılda % 20 arttı

Türkiye'de e-ticaret siteleri üzerinden yapılan mobilya satışları son üç yılda % 20 artış gösterdi ve online mobilya pazarı 1 milyar 56 milyon dolar ciroya ulaştı. 2019 yılında da Türkiye'de ve dünyada online mobilya satışlarındaki bu artışın sürmesi bekleniyor. 2018 yılında dünya genelinde e-ticaret siteleri üzerinden yapılan mobilya satışı, bir önceki yıla göre % 15 artarak 272 milyar dolara ulaştı. We Are Social ve HootSuite tarafından yayınlanan "Digital Turkey 2019" raporuna göre ise Türkiye'de son üç yılda e-ticaret siteleri üzerinden gerçekleşen mobilya satışları % 20 oranında arttı ve toplam hacim 1 milyar 56 milyon dolara ulaştı.

DİP EKSPRES

İlham veren hikâyeleri

'Kadın Girişimcilerin İlham Veren Hikayeleri' konferansı, Birleşik Krallık Uluslararası Ticaret Departmanı, KAGİDER (Türkiye Kadın Girişimciler Derneği) ve Türkiye'deki İngiliz Ticaret Odası (BCCT) ortaklığında Birleşik Krallık İstanbul Başkonsolosluğu'nda gerçekleşti.
Türkiye'den ve Birleşik Krallık' tan başarılı kadın girişimcilerin deneyimlerini paylaştığı konferansta interaktif paneller sayesinde katılımcılar konuşmacılarla sohbet etme, fikir alışverişinde bulunma ve hükümetlerin kadınları nasıl destekleyebileceği konuları üzerine tartışma imkanına sahip oldu.
Konferansın açılış konuşmasını yapan Birleşik Krallık İstanbul Başkonsolosu,Judith Slater, 'Kadınların işgücüne katılımı ekonomik büyüme ve kalkınma üzerinde hayati öneme sahiptir. Bu nedenle Birleşik Krallık kadın girişimcilere iş kurmak, işlerini büyütmek ve uluslararası alanda geliştirmek için destek sağlamakta' dedi.