Pazarlama ve Pazarlama Stratejileri Nedir

Bir işletmenin, hizmet ve ürünlerini kapsayan belirli faaliyetlerini maddi kâra dönüştürme sürecine Pazarlama denir. Pazarlama faaliyetlerindeki en önemli özellikleri planlı, stratejik, çözüm odaklı ve kurum hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik hareket edilmesidir. Pazarlama stratejileri bu özelliklerle birlikte süreçlere ayrılmıştır.

Pazarlama ve Pazarlama Stratejileri Nedir

Bir işletmenin, hizmet ve ürünlerini kapsayan belirli faaliyetlerini maddi kâra dönüştürme sürecine Pazarlama denir. Pazarlama faaliyetlerindeki en önemli özellikleri planlı, stratejik, çözüm odaklı ve kurum hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik hareket edilmesidir. Pazarlama stratejileri bu özelliklerle birlikte süreçlere ayrılmıştır.

Etkili Pazarlama Süreçleri Nelerdir?

  1. Araştırma

Tüketici ihtiyaçlarını, piyasa analizini, sektördeki diğer rakiplerin satışlarını ve stratejilerini kapsayan bir araştırma sürecidir. Bu noktada arz-talep araştırması da devreye girer. Tüketicinin eğilimlerini belirleyerek, onlara yönelik pazarlama stratejileri geliştirmek adına analiz yapılır.

  1. Hedef Belirleme

Yapılan araştırmalardan çıkan raporlara göre bir pazarlama hedefi belirlenir. Ürün konumlandırma, hedef kitle gibi ulaşılacak faktörler belirlenir. Bu süreç pazarlaması yapılacak ürün ve hizmetin, hedef kitle olan tüketicilere avantajları sunularak kabul ettirilmesi sürecidir.

  1. Taktik Pazarlama

Ürün, Fiyat ve Tutundurma aşamalarını kapsayan süreçtir. Bu aşamada ürünün fiyatı, çeşitliliği, özellikleri, rengi gibi bir çok unsuru belirlenir. Daha sonra hedef kitleye hitap edecek, piyasa şartlarına göre bir fiyatlandırma yapılır. Daha sonra üretim veya tedarikten, tüketiciye ulaşacana kadar olan süreç planlanır ve en son olarak reklam, iletişim gibi yöntemler ile tutundurma çalışmaları süreç tamamlanır.

  1. Kontrol Aşaması

Pazar, sektör ve hedef kitle araştırmasını yaptık. Pazarlama stratejilerimizi oluşturduk ve hedefimizi belirledik. Daha sonra taktik pazarlama ile ürün özelliklerini, ürünün üretimden son kullanıcıya olan sürecini hazırlayıp tanıtımını yaparak piyasada tutundurma çalışmalarını yaptık. Şimdi ise bu meşakkatli geçirdiğimiz süreçlerin, geri dönüşlerini ve raporlarını almak ve analiz etmek adına kontrol aşaması başlatılır. Satışlardan elde edilen kâr, potansiyel ve değerlendirilebilen potansiyel gibi etkenler incelenerek pazarlama stratejileri geliştirilir ve hedeflere ulaşana kadar devam eder.

Bir ürünü tasarlamak ve üretmek ne kadar maliyetli ve zorlu bir serüven ise pazarlama alanı da bir o kadar yorucu bir süreçtir ancak doğru pazarlama stratejileriyle hedeflere ulaşıldığında etkileri memnun edici olacaktır. Doğru pazarlama stratejileri üzerine deneyimli eğitmenler ile hazırlamış oldukları eğitim ve sertifika programlarıyla IBS Türkiye sizlere bu konuda gereken desteği sağlayarak, pazarlama ve pazarlama stratejilerinin dip noktalarına kadar kapsayan eğitim hizmetleri sunmaktadır.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.