YGS ve LYS'de ağırlıklı olarak okuma alışkanlığı olan öğrencilerin yapabilecekleri türde soruların çıkması kitap okumanın önemini gözler önüne serdi. Uzmanlar, sınava girecek adayların yazın bol bol kitap okumalarını önerdi. Zira uzmanlara göre, kitap okumak sayısal alandaki soruların çözümü içinde gerekli.

Üniversite adaylarının katıldığı sınav maratonu sona erdi. Sıra adayların Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile Lisans Yerleştirme Sınavı'nda (LYS) aldığı puanlarla tercih yapmasına geldi. Ancak yerleşemeyeceğini düşünen adaylar yeni dönem için hazırlıklara başladı. Uzmanlar gelecek sene sınava girecek adayları şimdiden uyardı. FEM Yayınları Rehberlik Koordinatörü Faruk Ardıç, ÖSYM'nin uyguladığı son YGS ve LYS'lerdeki soruların uzun metinlere dayalı ve zaman alıcı olduğuna dikkat çekti.

KİTAP OKUYAN ZORLANMADI


Çıkan sorulardan yola çıkarak önümüzdeki dönemde sınava girecek adayların bol bol kitap okuması gerektiğini söyleyen Ardıç, "Sınavlarda kitap okuyanlar zorlanmadı. Sınavlarda kitap okuma alışkanlığına sahip olan öğrenciler zamanı verimli kullanma yönünde daha avantajlı oldu" dedi.

Ardıç, özellikle YGS Türkçe ve LYS Edebiyat- Coğrafya testlerinin, okuma alışkanlığı olan öğrencilerin yapabileceği türde soruları içerdiği anlatarak şunları söyledi: "Kitap okuyan öğrenciler uzun paragraf sorularında fazla zorlanmadı.

Uzun metinli soruları, bir defada okuyup, anlamak ve cevabı bulmak tamamen pratik yapmaya dayalı bir süreç. Bu süreçte başarılı olmak çok kitap okumayla ilgilidir.  Özellikle edebiyat soruları yazarların eserlerini değil, içeriklerini de bilmeyi gerektirdi. Bu da bol bol kitap okumalarında yarar olduğunu bir kez daha göstermiş oldu."

SORU YOĞUNLUĞU ARTIYOR


Genel anlamda LYS'ler değerlendirildiğinde soruların yoğunluğunun arttığını ifade eden Ardıç, "Soruların çözümü için ciddi bilgi birikimine sahip olmayı gerektiriyor" diye konuştu. Ardıç, "2012 LYS'nin tüm testler 9. sınıftan 12. sınıf sonuna kadar bütün müfredatı kapsar nitelikte. Soruların tümüne bakıldığında konular arasında fazla bir YGS-LYS ayrımı olmadığı görülüyor. Bu da öğrencilerin konular arasında ayrım yapmaksızın sınava hazırlanmaları gerektiriyor.

Sınavdaki test yoğunluğunun eğitim süresi içine dağıtıldığın başta 11 sınıf olmak üzere tüm sınıflarda işlenen konuların ayrı bir değeri olduğu görülmektedir. Ara sınıfta olup ta sınava erken hazırlanan adayların ve velilerin bu konuda bilinçlenmeleri faydalarına olacak" diye konuştu.

Sayısal alan için de faydalı

Faruk Ardıç kitap okumanın sadece sözel alan için fayda sağladığı inanışının doğru olmadığını belirterek "Yaz sürecini değerlendirmek isteyen adayların okumanın sadece sözel alandaki değil sayısal alandaki testleri de çözerken anlama yeteneklerinin güçleneceğinin farkında olmaları gerekiyor" dedi. Ardıç artık sınavların, düzenli çalışan, gündemi takip eden, kitap okuyan, yorumlama gücü kuvvetli öğrencilerin yapabileceği hale dönüştüğünü ifade etti. (Bugün)
Editör: Haber Merkezi