Göreve henüz bir yıl önce başlayan ve Balçova Termal'e kısa sürede yeni bir vizyon kazandıran Balçova Termal Genel Müdürü Ramazan Kaya, değişimin mimarının Balçova Termal çalışanlarının olduğunu söyledi. Kaliteden asla ödün veremeyiz diyen Kaya, '23 yıldır Norveçli turistlere hizmet veriyoruz. Yerli müşterilerimizi de bekliyoruz' dedi.

Balçova Termal'deki değişimin öncüse olan ve yaptığı çalışmalarla Balçova Termal'e yeni bir vizyon kazandıran Balçova Termal Genel Müdürü Ramazan Kaya, değişimin mimarının Balçova Termal çalışanlarının olduğunu söyledi. Kaya, 'Kalitemizden ve hizmetlerimizden taviz verme gibi bir lüksümüz yok. Bunun mimarı ise kaliteli hizmet sunmanın bilincinde olan ekibimiz. Bu ekip İzmir'de marka olmuş bir ekip, bizim amacımız bu markayı daha da güçlendirmek' dedi

Bize biraz kendinizi tanıtır mısınız?

Burdur'da doğdum. İşletme lisans mezunuyum. 1986 yılında çalışma hayatına İzmir'de başladım.1986'dan beri İzmir'deyim. Üniversitelerde, kısa bir süre de bir bankada çalıştım. İl Özel İdaresi başta olmak üzere çeşitli kurum ve kuruluşlarda 29 yıla yakın bir çalışma hayatım var. Bu 29 yılın son 10 yılını bürokratik kadrolarda görev yaptım. 2002 ve 2006 yılları arasında Celal Bayar Üniversitesi Daire Başkanlığı'nı yürüttüm. 2006'dan itibaren İzmir İl Özel İdaresi'nin yeni yapılanması içersinde kurucu insan kaynakları Daire Başkanlığı görevi ile iş yaşamıma devam ettim. İl Özel İdaresi'nin kapatılması ile birlikte İzmir Valiliği Yatırım, İzleme ve Koordinasyon Rehber ve Denetim Müdürlüğü görevimin yanı sıra bir yıldan bu yana Balçova Termal'in Müdürlüğünü yapmaktayım. Tamamen kamuya ait olan Balçova Termal A.Ş.'nin yönetim kurulu üyesi ve murahas üye sıfatıyla genel müdürlük uhtesindeki görevlerini yürütmekteyim.

Balçova Termal'de ilk göreve başladığınızdaki izlenimleriniz ile bu bir yıl içersinde neler yaptığınızı kısaca anlatır mısınız?

Geldiğimde Balçova Termal A.Ş.'nin kurumsallaşmış, personelin aideyet duygusu yüksek olan tamamı kamuya ait olan, turizm sektörüne hizmet veren tüzel bir kişiliğe sahip olduğunu gördüm. Burada bir yıldır, çalışma arkadaşlarımızın ekip ruhuyla birlikte mevcut kurumsallaşmış yapı içersinde sahiplenme duygusuyla birlikte bir yönetim tarzı sergilemeye çalıştık. Bu yönetim tarzımızda ilk emsal şu oldu: Geçmişten günümüze şirketin hizmet üretmesi ve genel politikaları anlamında mevcut varolan sisteme uygun olumlu kuralların daha geliştirilmesi, bu kurumsallaşma ve kurallar içinde eksiklikler varsa bunları tespit edip bu eksiklikleri gidermek. Bu açıdan baktığımızda Balçova Termal A.Ş. gerçekten oturmuş, maliyesiyle, muhasebe sistemiyle, kendi içerisinde otokontrolü olan bir şirket. Bizim buradaki önceliğimiz, eksiklikleri tespit etmek oldu. Burada özellikle görebildiğimiz eksiklikler 80'li yıllarda kurulmuş olması sebebiyle, etrafında fazla rekabet oluşmamadığı için yeterince tanıtımı yapılmamış. Bu durum dikkate aldık. Biraz tanıtım satış, pazarlama teknikleri konusunda eksiklikleri belirledik. Kendi mevcut mesai arkadaşlarımızdan satış ve pazarlama birimi oluşturduk. Birimi oluşturduktan sonra gördük ki biz Balçova Termal A.Ş.'nin biraz sonra sayacağım hizmet ve ürünlerin yurt içinden çok yurtdışında tanınıyor ama İzmirli vatandaşlarımız hem de tüm yurtta bulunan vatandaşlarımız verdiğimiz hizmetlerden çok da haberdar değil, bizi az tanıyorlar. Bir yıldır bu zayıf yönümüzü güçlendirmek için çalışmalar yapıyoruz.

Balçova Termal'i  özelliklerine geçmeden önce kısaca nasıl tanıtırsınız?

Balçova Termal Oteli'ni kısaca tanıtmak gerekirse; Otel konaklama, Kaplıca Kür Merkezi, alternatif termal tedavi, spa hizmetleri, alternatif termal havuzlar, fitnes center, kışlık ve yazlık alternatif restaurant hizmetleri ve de banquet hizmetleri olmak üzere çeşitli alanlarda hizmet vermektedir.

Kaplıca Kür Merkezi'nde verdiğiniz hizmetlerden biraz bahsedebilir misiniz?

Kaplıca Kür Merkezi'nde; ikisi uzman olmak üzere 6 hekim,18 fizyoterapist, 8 masör ve masöz, 1 hemşire, 1 laborant, 2 fizik tedavi teknisyeni, 2 hydroterapi personeli olmak üzere toplam 38 sağlık personelimiz bulunmakta. Kaplıca Kür Merkezi yenilenen ve yeni yapılan, sodyum bikarbonat, klor, flor ve Kalsiyum ağırlıklı doğal mineral ve termal suyun mevcut olduğu; Palmiye havuz, palmiye jakuzi havuz, aslanlı jakuzi havuz, aslanlı jakuzi bayan havuz, engelli ve engelsizler için rehabilitasyon havuz, agamemnon bayan havuz, açık havuz, dalga havuz olmak üzere toplam yedinin üzerinde havuz çeşidiyle termal turizm alanında ülkemizin en zengin tesislerinin başında yer almaktadır.
Kaplıca Kür Merkezi'nin SPA bölümünde de; 1 bay hamam,1 bayan hamam,1 bay spa masaj odası,1 bayan spa masaj odası,1 bayan sauna,1 bay sauna, 1 genel sauna, 3 adet özel termal jakuzi,1ozon odası ve 1 buhar odası mevcuttur.

Kaplıca Kür Merkezi'nizde alternatif tedavi yöntemleri uygulanıyor. Peki Kaplıca Kür Merkezi'nde hangi hastalıklar tedavi edilmekte?

Romatizmal hastalıklar, genel artroz, kireçlenmeler, bel, boyun, fıtık ve ağrıları, yumuşak doku romatizmaları, fibromiyalji, ortopedik ve nörolojik rehabilitasyon gerektiren hastalıklar (felçler, omurilik yaralanmaları, kırıklar, protez, MS, polio, parkinson vb) gibi alanlarda, konulan teşhis kapsamında, parafin, elektroterapi, hydroterapi, ergo-kineziterapi, balneoterapi, bölgesel masaj, toplu ve birebir egzersiz gibi yöntemlerle alternatif tıbbi hizmetleri sunulmaktadır.

Kaplıca Kür Merkezi'ne talep nasıl?

Kaplıca Kür Merkezi'nde her yıls yaklaşık 1000 Norveçli, 500 civarında diğer ülkelerden olmak üzere 1500 civarında yabancı, 2500 civarında Türk olmak üzere toplam 4000 civarında hasta tedavi almaktadır. 1992 yılından beridir. Norveç Sağlık Bakanlığı'nın açmış olduğu ve 10'nun üzerinde Avrupa ülkesinin katıldığı 4 yılda bir yapılan ihaleyi 92 yılından beridir Balçova Termal A.Ş. kazanmaktadır. 2015 yılı itibariyle bu ihaleyi 4 yıl daha kazanmış durumdayız. En güçlü yanımız burada ağırladığımız Norveçli misafirlerimizin geri dönüşü ve memnuniyetidir. Bunları ülkelerine geri döndükten sonra anlatması, buradaki güzellikleri anlatarak lobi yapmasıdır. Bu da itibarımızın diploması, sertifikası gibi.

'Özel bir termal suyumuz var'

Kaplıca Kür Merkezi'nde yapılan yenilikler neler?

Kaplıca kür merkezi sadece tedavi amaçlı değil biliyorsunuz termal suyun mineral özellikleriyle yine uluslararası ve yurtiçinde eşine rastlamayan özel bir termal suyumuz var. Bu termal suyumuzdan geniş kitlelerin yararlanması amaçlanmaktadır. Bu anlamda son bir yılda kaplıca kür merkezimizin 3 milyon civarında yatırım yapılarak bazı havuzlar yenilenmiş ve yeni havuzlarda yapılarak buradaki termal havuz, jakuzi, spa merkezi gibi özelliklerdeki termal havuz çeşitlerimizi yurtdışı ve içinde alanında tek ve emsalsiz bir şekilde bir konsepte kavuşturmuş bulunmaktayız.

Balçova Termal sadece termalden oluşmuyor. Konaklama konusunda da hizmetleriniz var. Bize biraz da bu hizmetlerinizden bahseder misiniz?

Balçova Termal A.Ş Oteli 4 yıldızlıdır.  Bir otel binası, tatil köyü şeklinde 7 blok, 177 standart oda, 23 engelli, 4 suit olmak üzere 204 oda ve 408 yatak kapasitesinden oluşmaktadır. Standart Odalarda; Split klima, kalorifer, termal küvet, telefon, televizyon ve minibar. Suit Odalarda; Çift kişilik yatak, oturma grubu, termal jakuzi, büyük ekran televizyon mevcuttur. Ayrıca tabi şunu vurgulamak lazım çoğu yerde termal küvetleri olmaz bizde ise her odada mevcuttur. Odalarımızı son yenileme çalışmalarında tamamen duvar kağıtları, randerlarla, asma tavan şekliyle daha hijyenik ve sağlıklı olması açısından otel odalarımızda halıları kaldırdık, laminel zemin döşemeleri ile tekrar hijyenik, sağlıklı ve konforlu kullanım için uygun hale getirdik.


Son olarak söylemek istediğiniz bir şeyler var mı?

Gerek misafirlerimizin büyük çoğunluğunun yurtdışından olması gerekse vatandaşlarımızın elit ve nezih insanlardan oluşması sebebiyle kalitemizden ve hizmetlerimizden taviz verme gibi bir lüksümüz yok. Bu kaliteyi tüm vatandaşlarımıza da aynı duyarlılıkla yansıtıyoruz. Ve aynı bilinçle yansıtmaya da devam ediyoruz. Balçova Termal bu anlayışı ile marka olmuş bir yer.  Bu açıdan baktığımızda kür merkeziyle, banquet hizmetleriyle, konaklama hizmetleriyle, resturant hizmetleriyle, servisiyle, bürosuyla gerçekten kaliteli hizmet sunmanın bilincinde olan bir ekip var. Bu ekipte İzmir'de marka olmuş. Bizim amacımız bu markayı daha da güçlendirmek.n Aykut Polatlı


Sebzelerimizi bahçemizde yetiştiriyoruz

Balçova Termal yemek hizmetleriniz nasıl?

Balçova Termal A.Ş.'nin resturantına mutlaka vurgu yapmak lazım. Balçova Termal A.Ş. kalite standartı yüksek, kâr marjı düşük felsefesiyle çalışan bir kamu kuruluşu. Burada müşterilerimizle, üst düzey bürokratik kamuya verdiğimiz hizmet kalitesinde bir değişiklik olmamakta. En üst segmentte, en kaliteli ürünleri mümkün olduğunca doğal ve en iyi şekilde buraya gelen misafirlerimize sunmaktayız. Restaurant bölümü; Agamemnon restaurant, yazlık ve kışlık kafeterya, yazlık a'lacarte restaurant, yazlık ekolojik çınar restaurant gibi alternatif restaurantlarda, fix mönü, a'lacarte, iftar mönüsü, tabliot, açık büfe gibi seçenekler ve kaliteli hizmet servisiyle bireysel ve toplu restaurant hizmeti vermektedir. Şunu da belirtmek isterim ki yemeklerimizde kullanılan sebzeleri kendi seralarımızda ve bahçelerimizde yetiştirmekteyiz. Tamamen doğal ve organiktir.


Düğün ve organizasyonun vazgeçilmezi

Organizasyonlar konusunda da Balçova Termal öncü bir yapıya sahip. Bize biraz banquet hizmetinizden de söz eder misiniz?

Banquet bölümü; 800-850 kişi Papatya, 600-650 kişilik Vali Hüseyin Öğütcen Şölen, 200-220 kişilik Palmiye, 220-250 kişilik A'lacarte, 200-220 kişilik Aqua Şölen Bahçesi olmak üzere 5 adet yazlık, İzmir'in kolonu olmayan tek uzay çatılı, yemek düzeni 1000, tiyatro düzeninde 1500 kişi kapasiteli Kardelen, 200-220 kişilik Agamemnon, 200-220 kişilik seminer salonu olmak üzere 3 adet kapalı salonlarında zengin mönü alternatifleriyle düğün, nişan, toplantı, seminer vb. hizmeti vermektedir. Toplu organizasyonlarda 2014 yılı içerisinde yaklaşık 110,000 kişiye hizmet vermiştir. Tesisimizdeki tüm hizmetlerimizden, dışarıdan gelecek misafirlerimizde günübirlik yararlanabilirler. Mesela düğünlerimiz çok meşhurdur. Düğünlerimizde hava muhalefetine karşı, bütün açık alanlarımızın alternatif kapalı alanı vardır. Bir yağmur yağma durumu gibi bir sürprizle karşılaşma durumunda organizasyonumuzde en fazla bir 20 dakika içinde personalimiz tüm organizaslonu kapalı alana alıp müşterilerimizin mağdur olmasını engelliyor. İzmir'de de böyle bir alternatif ve hizmetin sunulduğu başka bir yer yok.

Banquet: Daha çok, büyük resepsiyonlar, geceler ve organizasyonlar için kullanılır. en az 200-300 kişinin katıldığı banquetlerde, standart reçete ile belirlenen menüdeki bütün yemekler çokça hazırlanıp, gelen misafirlere sunulur.