Sempozyumda; tüm okul personelinin, öğrencilerin ve ailelerin de içinde bulunduğu “bütüncül okul yaklaşımı”nın, okullardaki akran zorbalığını azaltmada etkili olduğu vurgulandı.

Türkiye’nin köklü liselerinden biri olan İzmir Amerikan Koleji (ACI), önemli bir sempozyuma ev sahipliği yaptı. İzmir Amerikan Koleji Rehberlik Bölümü liderliğinde, İstanbul Psikanaliz Eğitim, Araştırma ve Geliştirme Derneği - Psike İstanbul iş birliğiyle düzenlenen "Zorbalık ve Travma" konulu Psikanaliz ve Eğitim Sempozyumu, çağımızın en önemli sorunlarından biri olan zorbalığı ele aldı. Sempozyum, İzmir ve çevresindeki resmi ve özel okulların psikolojik danışmanları, sınıf öğretmenleri ve idarecilerinden oluşan 200'den fazla katılımcıyla gerçekleştirildi.

Zorbalik Ve Travma22222

Açılış konuşmalarını ACI Okul Müdürü Didem Erpulat ve Psikanalist-Çocuk ve Ergen Psikoterapisti Şebnem Kurtaran yaptı. Daha sonra Psikanalist-Psikiyatrist Dr. Sezai Halifeoğlu "Zorbalığın Özneleri", Psikanalist-Çocuk ve Ergen Psikiyatristi Prof. Dr. Türkay Demir "Travma Yaratıcılığı Engeller mi; Besler mi?" ve Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Aysun Doğan "Okul Temelli Önleyici Müdahale Programları" konularında katılımcıları bilgilendirdiler.

EÜ devlet üniversiteleri arasında 8’inci sırada yer aldı EÜ devlet üniversiteleri arasında 8’inci sırada yer aldı

OKULA GİTMEK İSTEMİYORSA DİKKAT!

Son yıllarda okullarda sıkça karşılaşılan akran zorbalığı davranışlarının, çocuk ve ergenlerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimini olumsuz etkilediğine dikkat çeken uzmanlar, zorbalığa maruz kalan çocukların okula karşı isteksizlik gösterdiği, derslere olan ilgilerinin azaldığı, okulda yalnız hissettikleri, kaygı ve depresyon belirtileri gösterdiklerini belirttiler. Sempozyumda, zorbalık yapan çocukların uzun vadede ergenlik döneminde riskli davranışlar sergilediği, okula olan ilgilerinin düştüğü ve daha yoğun şiddet içeren davranışlar gösterdiği vurgulandı. Yurtdışında, akran zorbalığını önleyici pek çok programın okul öncesi dönemden başlayarak lise yılları boyunca uygulandığına dikkat çekildi. Özellikle okul idarecileri, öğretmenler, okuldaki personel, öğrenciler ve ailelerle farklı düzeylerde ve yoğunlukta çalışmalar içeren "bütüncül okul yaklaşımı"nın benimsenmesi gerektiğinin altı çizildi. Uzmanlar, bütüncül okul yaklaşımını benimseyen programların okullardaki akran zorbalığı davranışlarını azaltma ve sınıf ortamında arkadaşlık ilişkilerini güçlendirme konusunda oldukça başarılı olduğunu aktardılar.

Sempozyum kapsamında öğleden sonra eş zamanlı çalıştaylar gerçekleştirilerek, anaokulundan liseye kadar farklı vakaların uzmanlar eşliğinde ele alındığı ayrı oturumlar düzenlendi.

Editör: Sude Kula