ETİD verileri, Türkiye'de internet üzerinden alışverişin yüzde 77'sinin Marmara, Ege ve İç Anadolu olmak üzere üç bölgede gerçekleştiğini ortaya koyuyor. Verilerle ilgili bir değerlendirme yapan ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, e-ticaret sitelerinden alışveriş yapanların yüzde 50'sini 25-35 yaş aralığındaki kullanıcıların oluşturduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu:

"Genç nüfus Internetten ticareti seviyor ve buna çok alıştı. Bu sayede sektörümüzün çok hızlı büyüyeceğini öngörmekteyiz. Elektronik ticareti her profilden kişiler kullanmakta. Ev kadınları, giderek alışverişlerini bu kanala kaydırmak olduğunu gözlemliyoruz. Hatta gün için ev kadınları araştırmalarını yapıyor ve akşamları eşleri ile birlikte bilgisayarlarının karşısında alışverişlerini yapıyor. Bundan 10 sene önce hacim olarak imkansız denilen büyüklükte beyaz eşya satışları, giyim satışları bunun önemli göstergeleri. Bir zamanlar Internetten sadece kitap, CD satılır, görmeden ürün alınmaz deniyordu. Artık durum bunun tersine döndü. "Internetten bakmadan ürün almam" diyen büyük bir kesim oluştu."

Turizm fırsatları satın alıyoruz

İzmir'in özel alışveriş sitelerindeki ilk tercihi ayakkabı ve ev tekstilinden yana. Tıpkı Ankara'da olduğu gibi fırsat sitelerinde en çok turizm fırsatlarını satın alan İzmirliler, sanal yapı marketlerde elektrikli el aletlerine ve bahçe ürünlerine yöneliyor. Teknolojik ürün kategorisinde cep telefonu ilk sırayı alırken, tüketiciden tüketiciye satış yapan sitelerde dizüstü bilgisayar başı çekiyor.

İstanbul en çok giyim ve teknolojiye para veriyor


İstanbul, özel alışveriş kategorisinde en çok giyim ve aksesuara harcama yaparken, fırsat kategorisinde yeme-içme kategorisi öne çıkıyor. İstanbulluların sanal yapı marketlerden en çok satın aldıkları ürün ise gardırop. Teknoloji ürünlerinde televizyon, cep telefonu ve bilgisayarlar ilk sıralarda yer alırken, tüketiciden tüketiciye satış yapan sitelerde giyim ve kitap/dergi satışlarının yoğun olduğu görülüyor.

Ankara'da klima satışı yoğun


Başkent Ankara, özel alışveriş sitelerinden en çok giyim ve hediyelik eşya; fırsat sitelerinden ise turizm ve seyahate yönelik fırsat satın alıyor. Sanal yapı marketlerde en çok satılan ürün klima olurken, teknolojik ürünlerde tablet bilgisayar; tüketiciden tüketiciye satış sitelerinde ise masaüstü bilgisayar ilk sırada yer alıyor.
Editör: Haber Merkezi