20'li yaşlarda olan "Z" kuşağı geleceğin tüketici adayları arasında yerlerini alırken, henüz 20 yaşına gelmemiş indigo kuşağı daha da büyük bir güçle geleceğe doğru yol alıyor.

Pazarlama stratejisi şimdiki satınalma gücü olanlar üzerine her ne kadar kurulsa da, ki bu yaş kuşağı 25-65 yaş aralığında, online olarak veya mağaza satın almalarını da işin içine katarak gidersek, artık alttan gelen Z ve indigo kuşaklarını hesaba katmak için birşeyler yapma zamanı geldi de geçiyor bile.

Pazarlama stratejinizi kurarken artık Z kuşağının satın alma eğilimlerini de hesaba katmak zorundasınız. İndigo'lar içinse hazırlıklarınızı yapmaya başlamalısınız.

Bahsettiğim her iki kuşağın, hedef kitleniz içinde ne oranlarda olduklarını ölçümleme yapmalısınız. Bu iki kuşak karbon ayak izinin ne anlama geldiğini, gezegenimizdeki su tüketim alışkanlıklarını, cinsiyet ayrımcılığını, sağlıklı yaşam ve çalışma koşullarını, yapay olmayan organik ve ambalajsız beslenmeyi, yenilenebilir enerji kaynaklarını, hayvan dostu işletmeleri, temiz toplum, ahlaklı ticaret ilkelerini ve siyasetin hangi amaçlara hizmet etmesi gerektiğini biliyor, takip ediyor, okuyor ve araştırıyor.

Son günlerde bazı sektörlerdeki düşüşleri, onların artık iş yapabilirlik kriterlerini gözden geçirdiklerini, yeni iş dallarında arayış içerisinde olduklarını hepimiz gözlemliyoruz. Artık 2 sandalye 1 masa ile 10 milyon sermayesi olan galericiler, 3-4 araç alıp satıp para kazanırken, şimdilerde bu sermaye ile 1 aracı bile alamıyorlar. Elektrikli araçların ise ikinci elde satışları yok. Servis garantisiz bir elektrikli aracı kimse alıp satmıyor. Araştırıp, en uygun bütçeli bir aracı bulmak artık daha kolay. Galerici esnafı belli kesimden halen ekmek yerken, bundan üç beş yıl sonra bu işin sonunun geleceği şimdiden belli. Sebepleri tartışılır elbette ama ikinci el araç alımında, galericilik artık para kazandırmamaya başladığı bir gerçek.

Artık samimi ve akılda kalıcı firmalar gelecekte yer alabilecek. Sizin firmanızın ne kadar büyük olduğu ve makina parkurunuzun ne kadar yeni ve teknolojik olduğu ile kimse ilgilenmiyor. Bu makinanın karbon ayak izi ile ilgilenen, bu fabrikanın işçi ve çalışanlarına "mutlak memnuniyet" sertifikası verilip verilmediği, çalışan her kişinin "mutlu çalışan" yüzdesi ile daha çok ilgilenen bir kesim var artık. Bunun eski müşterilere oranı her geçen gün artıyor ve eski müşterileri de kendileri gibi düşünmeye sevk eden bir ikna güçleri de azımsanmayacak derecede yüksek.

Evlerimizdeki atıkları ayrıştırma konudan başlayarak, gıdanızdaki katkı malzemelerinin ne gibi zararlar verdiği, su tasarrufunun önemi, yenilenebilir enerjinin ne demek olduğu,  kadın cinayetlerinin derinlemesine sebeplerini araştırmıyorsanız, sokak hayvanlarının içinde bulundukları durum hakkında hiçbir bilgiye sahip değilseniz sizin şirketinizin işi gerçekten zor.

Bugün kalan yaşamınızın ilk günü; bu yüzden bir karar alın ve şirketinizin ve gezegenimizde yaşayan her insan için artık bir şeyler yapma zamanının geldiğini bildiğinizi kendinize söyleyin. Bunun için eyleme geçme vaktidir diyerek bir plan hazırlama zamanının geldiğinin ve bunun kararını bu yazıyı okuduktan sonra aldım demenin ilk günü olsun.

Gelecekte şirketinizin ve temsil ettiği markalarınızın nasıl bir kaosla ya da nasıl bir büyüme trendiyle yer aldığına şahit olacaksınız.

Yeterki isteyin!

Sokak hayvanlarından bana ne şirketime ne diyen bir planınız varsa bunu "hiçbir şey" yapmayarak kenarda durur durumu idare ederim diyorsanız yanılıyorsunuz.

Bana mı kaldı dünyayı kurtarmak diyerek kadın cinayetlerinin arkasındaki sorunları görmezden gelmeye devam ederseniz yanılırsınız!

Benim bankada param, yatım, katım, arabalarım ve ölene kadar yetecek servetim var diyorsanız yanılıyorsunuz!

Doğa bunun bedelini belki sizden değil ama gelecekte sizin soyunuzu devam ettirecek olan evlatlarınızdan, torunlarınızdan, bebeklerinizden alacaktır!

Geç kalmış sayılmazsınız; Z kuşağı ve indigolar yani yeni nesil ne istiyor önce bir bakın ve doğa için, gezegenimiz için, yaşayan iyi insanların neslinin devam etmesi için hemen şimdi bir şeyler yapmaya başlayın.

İster bireysel başlayın, ister şirket olarak başlayın. Bu değerleri de günümüzün en büyük gücü olan "sosyal medya" da paylaşın ve arkanıza yaslanıp bakın, eserinizle gurur duyun.

Emin olun ki, eğer gündemdeki tüm argümanları takip ederek, doğa için, dünya için, insanlık için birşeyler yapmaya devam ederseniz ve bunu şirketinizin "manifestosuna" eklerseniz, gelecekte siz diğer rakiplerinizden önde olacaksınız ve bunu yapmaya karar verdiğiniz günü "bayram" havasında kutlayacaksınız.