700 ağaç kesildi, tepki olmasın diye proje gizli kaldı

Abone Ol


VİYADÜK YERİNE TÜNEL

Ancak, projenin iptal edilmesinden 1 yıl sonra bu yerin yaklaşık 200 metre ilerisine Muğla - Fethiye Karayolu'nun Akyaka Sapağı ile Gökova Kavşağı arasındaki bölümünde, yolun alt ve üst kesimindeki ormanlık alanda ağaçlar hızla kesildi. İddiaya göre, çalışma sahasına hiçbir bilgilendirme levhası konulmaması ve herhangi bir duyuru yapılmaması nedeniyle bu çalışmanın ne olduğu anlaşılamadı.

Ağaç kesiminin tamamlanmasının ardından Muğla Orman Bölge Müdürlüğü söz konusu alana 'Buradaki ağaçlar yol çalışması nedeni ile Karayolları 2'nci Bölge Müdürlüğü tarafından kesilmiştir' yazılı tabela dikildi.

Gökova Ekolojik Yaşam Derneği üyeleri 'Akyaka'nın Sesi' isimli sitelerinden yaptıkları duyuruda işin aslını araştırdıklarında anayolun altından Akyaka yönüne bir bağlantı geçidi yapılmasının planlandığının ortaya çıktığını duyurdu.

700 ÇAM VE ZEYTİN AĞACI KESİLMİŞ

Sitedeki açıklamada dernek üyelerinin Muğla Valiliği, Çevre ve Şehircilik Muğla İl Müdürlüğü, Muğla Orman Bölge Müdürlüğü ve Karayolları 2'nci Bölge Şefliği ile yapılan görüşmelerde elde ettikleri bilgilere şöyle yer verildi:

"Projenin amacı; hali hazırdaki Akyaka sapağının trafik açısından güvenli hale getirilmesi. Proje, daha önce 'Nas İnşaat Şirketi' tarafından gündeme getirilen ve ilgili kurumlar tarafından onaylandıktan sonra çevrecilerin açtıkları dava sonucunda iptal edilen Gökova Kavşağı'na viyadük projesine dayanıyor. Viyadük projesi revize edilerek aynı şirket tarafından yeniden sunulmuş ve kabul edilmiş. Bu kez tüm yasal izinlerin alındığı söyleniyor. Proje Gökova Özel Çevre Koruma Bölgesi'nde uygulanacak olmasına karşın Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından da ÇED raporuna gerek görülmeden onaylanmış. Projenin kapsamındaki tünelin maliyeti Karayolları 2. Bölge Şefliği'nden alınan bilgiye göre 13 milyon 175 bin lira. Yıl sonuna kadar tamamlanacak proje kapsamında 700 çam ve zeytin ağacı kesilmiş. Proje, ana yolun altına yapılacak bir tünelle, her iki yönden gelen araçların Akyaka'ya giriş ve çıkışını öngörüyor. Tünelin, Akyaka tarafında orman içinde ana yola paralel açılan düşük kottaki yeni yol ile Akyaka'nın girişinde, fırının yaklaşık 100 metre üstünde birleştirilmesi öngörülüyor. Ana yoldan Akyaka'ya sapılan mevcut giriş iptal ediliyor."

CEVAP BEKLEYEN SORULAR

Hazırlık aşamasında kamuoyunun tepkisini çekmemek için duyurulmamasına özel önem verildiği anlaşılan projede tatmin edici bir cevap alınamayan sorular ise şöyle sıralandı:

"Amaç; Akyaka sapağını daha güvenli hale getirmek ise Gökova yönünden gelen araçların Akyaka yönüne rahat dönüşlerini sağlamak üzere yolun üst tarafında bir cep oluşturulmasının parasal, ekolojik ve toplumsal maliyeti çok daha az olmaz mıydı? Başka acil noktalar dururken, neden yıllardır hiçbir kaza olmayan Akyaka sapağı 'tehlikeli' ilan edilerek iptal edilmesi yoluna gidilmiştir? Karar verirken hangi kaza verileri, istatistikleri baz alınmış, hangi bilimsel çalışma yapılmıştır? Bölge halkının görüşleri neden alınmamıştır? Amaç bu güzergahta ille de bir proje yapmak viyadük, olmadı tünel mi? Gökova Özel Çevre Koruma Bölgesi'nde bazı bölgelerin imara açılacağı ve turizm yatırımlarının planlandığı duyumlarının gerçek midir?"