Emniyet kemeri 111 yaşında

Abone Ol


Yazılı açıklamada trafik kanununun sadece belirli sürücüler ve yolcular için emniyet kemeri kullanma şartı getirdiğini belirten Elif Dağlı, “Bu, can güvenliği ve insan hakları açısından kabul göremez niteliğindedir” ifadesini kullandı. Açıklamada Elif Dağlı şunlara da yer verdi:

“Bugün emniyet kemerinin dünyada kullanımı 111. yaşında. Emniyet kemerinin otomobillerde kullanımı 1920'lerin sonunda birkaç Amerikalı doktorun kendi araçlarında kullanımı ile başladı. Üç noktadan bağlantılı emniyet kemerinin endüstriyel girişi ise 1959'da Avrupalı bir otomobil üreticisinin kullanımı ile gerçekleşti. Emniyet kemeri Türkiye’ye ise tam 27 yıl sonra, 1986'da şehirlerarası yollarda, şehir içinde ise 1992'de zorunlu hale getirildi. Ancak, Türkiye'de halen emniyet kemeri takmaktan ‘muaf tutulan’ sosyo-ekonomik durumu düşük insanlarımız bulunuyor!”

ARKA KOLTUKTAKİLER EMNİYET KEMERİ KULLANMIYOR

Sağlık Enstitüsü Derneği Yol Güvenliği Programı Direktörü Tanzer Gezer de açıklamada John Hopkins Üniversitesi’nin Mayıs 2014’de Ankara ve Afyon’da yaptığı istatistik çalışmaya yer verdi. Çalışma sonuçları şöyle:

Sürücülerin Ankara’da yüzde 37,6’sı, Afyon’da yüzde 47,5'i emniyet kemeri takıyor. Afyon’da taksi sürücülerinin yüzde 20’si, otobüs sürücülerinin yüzde 10’u kamyon sürücülerinin ise yüzde 30’u emniyet kemeri kullanıyor. Bu gruptaki sürücülerin Ankara’daki oranı ise yüzde 5’in altında. Ön koltuk yolcuları açısından emniyet kemeri kullanma oranı Ankara’da yüzde 33.2, Afyon’da yüzde 32.8. Çalışmada arka koltuk yolcularının emniyet kemeri alışkanlığı hiç olmadığı ortaya çıktı.

Tanzer Gezer, geçen ay açıklanan Küresel Yol Güvenliği Programı’nın anket sonuçlarına göre Türkiye’de toplumun büyük çoğunluğunun emniyet kemeri istisnalarına karşı olduğunu, emniyet kemeri takmayanlara veya çocuk koltuğu kullanmayanlara verilen cezaların arttırılmasını desteklediğini de açıkladı.