Erdoğan'dan AK Parti teşkilatına: Yorulan kenara gelsin
Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, AK Parti'nin Sapanca'da gerçekleştirilen 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı'nın kapanış konuşmasını yaptı. Erdoğan, konuşmasında partinin kuruluşundan bugüne izlediği siyaset anlayışını değerlendirdi ve teşkilata çalışma temposuna ilişkin mesajlar verdi.
"25 yıldır ilkelerimizden taviz vermedik"
AK Parti'nin 14 Ağustos 2001'de kurulduğunu hatırlatan Erdoğan, partinin istişare kültürünü siyasetin merkezine yerleştirdiğini belirtti.
Erdoğan, "Her türlü öneriye ve yapıcı eleştiriye kapımızı açık tuttuk. Millet bizi hesaba çekmeden önce kendimizi hesaba çekmeyi prensip edindik. Ak saçlılarımızın tecrübesiyle gençlerimizin dinamizmini aynı potada erittik. Türkiye'nin bütün renklerini partimizin çatısı altında buluşturduk. 25 yıldır bu ilkelerimizden taviz vermedik." ifadelerini kullandı.
"Çok ağır bedeller ödedik"
AK Parti'nin iktidar yolculuğunda önemli engellerle karşılaştığını söyleyen Erdoğan, partinin bu süreçte kararlılıkla yoluna devam ettiğini ifade etti.
Erdoğan, "Çıkar birliği değil kader birliği yaparak yola çıktık. Çok ağır bedeller ödedik. Çok büyük duvarlarla karşılaştık. Ama her defasında önümüze çekilen setleri tek tek devirerek, karşımıza çıkarılan bariyerleri tek tek yıkarak bugünlere geldik." dedi.
Dış politika vurgusu
Konuşmasında Türkiye'nin uluslararası faaliyetlerine de değinen Erdoğan, ülkenin dünyanın farklı bölgelerinde ihtiyaç sahiplerine destek vermeye devam ettiğini belirtti.
Erdoğan, Türkiye'nin Somali'den Arakan'a, Pakistan'dan Filistin'e kadar birçok bölgede insani yardım faaliyetleri yürüttüğünü ifade etti.
"Gazze'nin de Şam'ın da umudu sizlersiniz"
Teşkilata hitap eden Erdoğan, AK Parti kadrolarının yalnızca Türkiye için değil, farklı coğrafyalardaki insanlar açısından da önem taşıdığını belirterek, "Gazze'nin yegâne umudu sizlersiniz. Ayağa kalkmakta olan Şam'ın umudu sizlersiniz. Küllerinden yeniden doğan Halep'in umudu sizlersiniz." dedi.
"Boşa harcayacak tek saniyemiz yok"
Konuşmasının sonunda teşkilata çalışma temposunu artırma çağrısı yapan Erdoğan, şu ifadeleri kullandı:
"Yorulan varsa buyursun kenara gelsin dinlensin, kenara gelmeyen de meydanın hakkını versin. Boşa harcayacak tek bir saniyemiz bile yok. Caddeyi, sokağı asla boş bırakmayacağız."