İZMİR EKSPRES

Gemi faciasının nedeni belli oldu

Abone Ol


AİLELERİNİ GEÇİNDİRMEK İÇİN ÇALIŞYORLARDI

Hayatını kaybeden Süleyman Ballı’nın, uzun yıllar restoranlarda aşçılık yaptıktan sonra 8 yıl önce uluslararası seferler yapan gemilerde çalışmaya başladığı belirtildi. 61 yaşındaki Ballı’nın, prim günlerinde eksik olduğu için gemilerde çalışmaya devam ettiği, 5 ay sonra emekliliği hak edecek olmanın hayalini kurduğu ortaya çıktı. Gemide ikinci kaptanlık yapan 4 çocuk babası Sadettin Akdemir’in ise, yaklaşık 30 yıldır aynı firmada ve gemide görev yaptığı, emekliliği hak etmesine rağmen ailesini geçindirmek için çalışmaya devam ettiği belirtildi.

DENİZ SUYU BORUSU PATLAMIŞ

Gemi kazasının ardından olayı araştırması için de savcılığın talimatıyla bilirkişi görevlendirildi. Bilirkişinin yaptığı araştırmalar sonrasında, kaza sırasında denizde fırtına bulunmadığı ve geminin de kurallara uygun olarak olması gereken güzergahta seyrettiği belirtildi. Geminin neden battığı ise yine bilirkişi incelemesinin arından ortaya çıktı. Halen yaklaşık 600 metre derinlikte bulunan Doğu Haşlaman gemisinin, deniz suyu alıp vermeyi sağlayan (kinistin) borunun patlamasıyla içeriye tonlarca suyun girmesiyle battığı tespit edildi.

SAVCILIK TAKİPSİZLİK VERDİ

Gemi kazasıyla ilgili soruşturmayı yürüten İstanbul Cumhuriyet Savcılığı da gelen Adli Tıp ve bilirkişi raporlarının ardından olayda kusurlu bulunmadığı gerekçesiyle kovuşturmaya yer olmadığına karar verdi. Karara ölen gemicilerin yakınlarının avukatlarının yaptıkları itirazlar da mahkemece reddedildi.