Bu otoyol sadece İzmir'i İstanbul'a değil bağlantılarıyla birlikte Avrupa'ya bağlayacak bir yoldur. Şimdi Ulaştırma Bakanımızın söz verdiği gibi yolun yapımının İstanbul ve İzmir'de eş zamanlı başlamasını bekliyoruz" diye konuştu.
Türkiye'nin en büyük otoyolu projesi olan ve İzmit Körfez geçişiyle bağlantı yolları dahil olmak üzere "yap-işlet devret" modeliyle ihale edilen, kamuoyunda İzmir- İstanbul Otoyol Projesi olarak da bilinen Gebze-Orhangazi-İzmir otoyoluna ilişkin sözleşme dün törenle imzalandı. İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, yaklaşık 11 milyar TL'ye mal olması beklenen ve İzmir ile İstanbul arasını karayoluyla 3 - 3,5 saate indireceğini belirterek, "İzmir'in tüm ekonomik, sosyal gelişimini etkileyecek bir proje. Projenin imzalanması İzmir için tarihi bir andır" dedi. İTO olarak yıllardır bu projeyi ısrarla gündeme getirdiklerini hatırlatan Demirtaş, "2008 yılında İzmir'in oda ve STK'ları ile birlikte belirlediğimiz 10 projeden birisi de İzmir - İstanbul Otoyolu'nun yapılmasıydı. En sonunda EXPO 2015 Adaylığımız sırasında İzmir için yapılması gereken projelerden birisi olarak belirlendi. Bu proje en büyük hayallerimizden birisiydi, gerçekleşmesinden büyük mutluluk duyuyoruz" dedi.
İZMİR'İ AVRUPA'YA BAĞLAYACAK
Projenin güzergahı üzerinde bulunan tüm kentlere büyük yarar sağlayacağını vurgulayan Demirtaş, İzmir'in de ekonomik, sosyal hayatına çok olumlu katkıları olacağını söyledi. Demirtaş, "İzmir yıllarca çıkmaz sokaktı. İlk önce Adnan Menderes Havalimanımız yenilendi, Türkiye içinde ve dışında 50'ye yakın noktaya uçuş var. Kruvaziyer Limanı'nın yapılması için karar alındı. Şimdi bu otoyolun yapılması ile ulaşımda kara - hava - deniz üçgeni tamamlanmış olacak. Bu yol sayesinde İzmir çok daha kolay ulaşılacak. Turizm ve ticaretimize çok büyük katkıları olacak. Bu yol sayesinde İzmir sadece İstanbul'a değil, bu yolun bağlantıları ve uzantıları ile Avrupa'ya da bağlanmış olacak" diye konuştu.
İZMİR'DEN EŞ ZAMANLI İNŞAAT BAŞLASIN
Projenin çok uzun yıllara dayanan bir geçmişi olduğunu hatırlatan Demirtaş, "Sayın Süleyman Demirel'in Başbakanlığı döneminde de gündeme geldiğinde, o dönem Devlet Bakanı olan Cavit Çağlar ile yapımına İzmir'den mi İstanbul'dan mı başlasın diyerek çok mücadele etmiştik. O yıllardan bugüne geldik, en sonunda dün (27 Ekim Pazartesi) sözleşme imzalandı" dedi. Demirtaş, başta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım olmak üzere emeği geçen herkese şükran duyduklarını belirten Demirtaş, şöyle konuştu, "Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım, geçtiğimiz Ekim ayında İzmir'de yaptığımız toplantıda otoyolun inşaatının yapımına İzmir ile İstanbul'dan aynı anda başlanacağını sözünü vermişti. Dün yapılan imza töreninde projenin sadece bir noktadan başlamayacağını, ilerleyen tarihlerde İzmir tarafından, hatta birkaç yerde birden başlayarak çalışmaların eş zamanlı olarak gerçekleştirileceğini söyledi. Bizim için bu nokta çok önemli. Biz kazmanın aynı anda hem İzmir hem İstanbul tarafından vurulmasını istiyoruz. İlk önce İstanbul'dan başlanırsa İzmir'in yine sona kalmasından endişe ediyoruz. Bu yol eğer önce İzmir'den başlarsa Manisa'ya oradan Balıkesir'e kadar uzanacak olan bölüm zaten çok işleyecek ve ciddi finansman yaratacaktır. Sayın Bakanımızın sözünü yerine getireceğine inanıyoruz"
Editör: Haber Merkezi