Bakan Nabi Avcı, Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği'nin Antalya'da düzenlediği 'Teori Uygulama ve Değerlendirmeleriyle Farlı Eğitim ve Öğretim Model, Yöntem ve Yaklaşımları' eğitim sempozyumuna katıldı. Mardan Palace Otel'de üç gün devam edecek sempozyumun açılış oturumunda konuşan Bakan Avcı, özel okullarda okuyan öğrenci sayısının, Türkiye'deki toplam öğrenci sayısının yüzde 4'ü olduğunu söyledi.

Bu oranın farklılıklar göstermekle birlikte AB ve OECD ülkelerinde yüzde 15 civarında olduğunu kaydeden Bakan Avcı, "Önümüzdeki yıllarda bu orana ulaşılması, özel sektörün eğitime sağlayacağı katma değer açısından önem arz ediyor" dedi. 2002- 2003 eğitim öğretim yılında 223 bin öğrenci özel okullarda okurken rakamın yeni eğitim ve öğretim yılında 662 bine yükseldiğini kaydeden Bakan Avcı, şunları söyledi:

"Bu da son 11 yılda özel okullardaki öğrenci sayısının yüzde 196 arttığını göstermektedir. Özel okullar bu öğrenci artışını, resmi okullarımızda derslik başına öğrenci sayısı önemli ölçüde azalmasına, eğitim ortamlarında yapılan iyileştirmelere rağmen elde etmişlerdir."

Özel sektörün eğitim yatırımlarının içinde daha fazla yer alması ve kendine özgü eğitim ortamlarından daha fazla öğrencinin istifade edebilmesini sağlama noktasında bakanlığının girişimlerde bulunduğunu kaydeden Nabi Avcı, "Maalesef değişik sebeplerle bakanlığın hedeflediği anlamda gerçekleşmemiştir" diye konuştu. Bu konudaki çalışmaların Kalkınma Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı ve Maliye Başkanlığı'yla birlikte hız kesmeden süreceğini kaydeden Bakan Avcı, özel okulların karşılaştıkları arsa problemleri, sigorta primleri ve değişik vergilerde düzenlemeler, 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu'nda bazı maddelerin değiştirilmesi taleplerinin değerlendirildiğini söyledi.

İSTİHDAM VE ÖZEL OKULLAR


Özel sektörün eğitimin içinde yer almasıyla eğitimde kalite ve rekabetin artacağını, eğitimin fiziki altyapısında yaratacağı dönüşümle eğitim personeli istihdamını da artıracağını dile getiren Bakan Nabi Avcı, "Resmi okullarda 19 öğrenci için bir öğretmen, özel okullarımızda 8 öğrenci için bir öğretmen istihdam ediliyor. Eğitime yatırım yaparak önemli bir istihdam da sağlıyorsunuz" diye konuştu.

DERS KİTAPLARI ÜCRETSİZ

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, dershaneler için öngördükleri dönüşüm sürecinde kurum kontenjanını dolduramayan özel okulların süreçten olumsuz etkilenmemelerine de özen gösterdiklerini belirterek, şunları söyledi:

"Ders kitapları temininde her yıl sorunlar yaşanmakta olduğunu biliyoruz. Önümüzdeki eğitim ve öğretim yılından itibaren ders kitapları, özel okullarda da devlet tarafından ücretsiz olarak verilecektir. Böylece özel okul öğrencilerinin kitap sorununa son vereceğimizi, çocukları özel okulda okuyan velilerimize müjdelemek istiyorum."

'EĞİTİM YAPBOZ TAHTASIDIR'


Her ilerlemenin ve yenileşme hareketinin başarısının eğitim alanındaki başarıya bağlı olduğunu kaydeden Bakan Avcı, 'klişe bir yargı' olarak gösterdiği eğitim alanında yaşanan sık değişiklikler ve 'yapboz tahtası' eleştirilerine de cevap verdi. Bunun kavramlaştırma düzeyinde eğitimcilere haksızlık olacağını belirten Bakan Avcı'nın esprili sözleri salondakileri kahkahaya boğdu. Bakan Avcı, "Eğitim teknolojilerinde hızlı değişimin kaçınılmaz sonucu olarak pek çok şey değişiyor. Her şey değişiyor, eğitim teknolojileri değişiyor. Bakanlar değişiyor ama bürokratlar, Mehmet Bey orada oturuyor. Nimet Hanım zamanından beri. Bu eğitimde istikrara verdiğimiz önemin göstergesi" diye konuştu. Teknolojik gelişmelerin böylesine hızlı yaşandığı bir dönemde değişimin kaçınılmaz olduğunu anlatan Bakan Avcı, "Eğitim yapboz tahtasıdır. Öyle olmasaydı buralara gelemezdik. Yanlışların düzeltme süreçlerinde yaptığınız, yapacağınız katkılar için teşekkür ediyorum" diye konuştu.

'ABARTILDIĞI KADAR VAHİM DEĞİL'

Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği Yönetim Kurulu Eşbaşkanı Cem Gülan ise temel eleştiri noktası sık sistem değişikliğinin, abartıldığı kadar vahim bir durum olmadığını söyledi. Sistem ne olursa olsun öğrenciler içinden seçme metodu uygulandığını kaydeden Cem Gülan, "Kademeli olarak sınav ve sınav stresinin ortadan kaldırılması, eğitimin tüm süreçlerinde seçmenin dikkate alınmasını beraberinde getirecektir" dedi. Gülan, bunun ekonomik açıdan oldukça maliyetli olmasına rağmen hükümet tarafından uygulamaya konulmasının önemli olduğunu vurguladı.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği'nin 13'üncü Eğitim Sempozyumu'ndaki konuşmasının ardından Club Sera Otel'de devam eden İl Milli Eğitim Müdürlüleri toplantısına geçti. Toplantı basına kapalı devam ediyor.

GÜLAN: BAZI ÖZEL OKULLAR KAPANABİLİR


Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği Yönetim Kurulu Eşbaşkanı Cem Gülan, eğitimde kademelerin 4+4+4 Yasası ile yeniden belirlendiğini belirterek, "Kademeli geçişle ilgili kurumlarımızın yaşadığı tek sorun kademelere göre binaların ayrılması sorunudur. Kanunda dahi imkan olmadığı takdirde ilkokul ile ortaokulun veya ortaokul ile lisenin bir arada olabileceği belirtilmiştir. Ancak, Özel Okullar Yönetmeliği ve Standartlar Yönergesi’nde yer alan ve 2015 yılında yürürlüğe girecek bazı hükümlerin hayata geçmesi durumunda 2 bine yakın özel okul ciddi problem yaşayacak ve bir kısmı kapanacaktır" diye konuştu.

'ÖZEL OKULLAR KENDİ ÖĞRENCİLERİNİ SEÇMELİ'

Bakanlığın resmi okullara öğrenci seçme ve yerleştirme sistemini belirlerken, özel okulların kendi öğrencilerini bulma ve seçme hakkı olduğunu da anlayışla karşılamasını dilediklerini aktaran Cem Gülan, "Ne yazık ki bu hak bugün özel okullara kısmen tanınmaktadır. Eşitlik, genellik ve sınav baskısının ortadan kaldırılması ilkeleri sağlanması kaydıyla özel okullar kendi öğrenci seçme ve yerleştirme metotlarını uygulamakta serbest bırakılmalıdır" dedi.
Editör: Haber Merkezi