Siyasal iktidarlarının sürekliliğinin peşindeler
Arka planda olan şudur: İkinci dörtte imam hatip ortaokulları vasıtasıyla günümüzün mahalle mekteplerine, dinsel eğitime yönlendirilen çocuklarımız son dörtte yeniden sistemin içine sokuluyor. AKP bu sayede siyasal iktidarının sürekliliğini sağlamak istiyor. İkinci dört yılda çağdaş, bilimsel eğitimden koparılan yoksul halk çocuklarını dinsel bir eğitimden geçirerek, son dörtte sisteme yeniden dahil edip sorgulamayan, "sözde dindar", biatçı bir nesil yaratmak istiyor. Hem ortaöğretim kurumları hem de diğer yönetmeliklerde imam hatip ortaokulları ve liseleri ile ilgili yapılan bütün değişiklikler bu amaçla yapılmaktadır' diye konuştu.
Eğitimin özelleştirilmesinin adımları
Bunun bir diğer nedenin ise eğitimin özelleştirilmesi politikasının hazırlıkları olduğunu ileri süren Başkan Eminoğlu, 'Eğitim sistemimiz hızla özelleştirilmek isteniyor. Mesleki eğitimle ilgili yönetmelik değişiklikleri Mesleki eğitimin özelleştirilmesine dair bir hazırlığı işaret ediyor' dedi.
Eğitim-Sen İzmir 2 Nolu Şube Başkanı Hasan Ali Kılıç da hükümetin devamlı olarak eğitim sistemini değiştirmek ve kaosa sürüklemek amacında olduğunu belirtti. Eğitim sisteminde yapılan değişikliklerle AKP hükümetinin kendi kadrolarını yaratma peşinde olduklarını ileri süren Başkan Kılıç, 'Yaşamın her alanında haksızlık yapıyorlar. Devamlı bir yönetmelik çıkartıp bütün sistemi karıştırıyorlar. Anormal şeyler yapıyorlar. Cumhuriyetin değerleri olabildiğince askıya alınıyor, laiklik ortadan kaldırılmaya çalışılıyor, siyasi İslam'ın öngördüğü politikalarını eğitimde de adım adım hayata geçirmeye çalışıyorlar. Kimsenin talebi olmaksızın imam hatip sayısı çoğaltılıyor. Burada da bir adım daha ileri atarak kendi gibi düşünen kadroları yaratma isteğini görüyoruz. Bu eğitim sisteminden, eğitim kadrolarına kadar her alanda dayatılıyor' açıklamasında bulundu.
Kayırmacılık
Türk Eğitim-Sen İzmir 1 Nolu Şube başkanı Merih Eyüp Demir, 'Bir yerde sınav varsa herkese uygulanmalıdır' dedi. Başkan Demir, aksi halde bunun kayırmacılık olacağını söyleyerek, 'Bir yerde sınav varken aynı konuda aynı düzeydeki alanda birileri için sınav uygulamıyorsanız doğru bir uygulama olmaz. Bu adam kayırmacılık olur. Ülkemizin içinde bulunduğu ortamı da göz önünde tutarsak bu uygulamanın tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Diyanet işlerinde bu dersleri verenlerin belli bir kritere göre seçiyordur. Tabii ki öğretmenliğinde pedolojik formasyon tarafı var. Bu formasyon tamamlanmış mıdır bilemiyoruz' dedi.
Kayıtlar okula değil müftülüklere
Bakanlık hafızlık eğitimine özel, proje imam hatip liseleri kurdu. MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile Diyanet İşleri Başkanlığı ile ortak geliştirilen projeyle 3'ü İstanbul'da olmak üzere 7 ilde 9 Anadolu imam hatip lisesinin eğitim öğretim programı hafızlık eğitimine özel olarak geliştirildi. Okulların amacı ise "Din eğitimi ve din hizmetleri alanında daha iyi hizmet verebilmeleri, ilahiyat alanındaki akademik çalışmalarını daha başarılı yürütebilmeleri" olarak belirlendi.Bu okullara alınacak öğrenciler için sadece Kuran kurslarında hafızlık eğitimi almaları gerekmeyecek. Hafızlık eğitimini Kuran kursları dışında kendi kendilerine tamamlamaları da yeterli olacak. Okullara kız öğrenciler kaydedilmeyecek. Hafızlık eğitimi alan öğrencilerin "kendileri için özel hazırlanmış" Anadolu imam hatip liselerine kayıt olmaları için il milli eğitim müdürlüğüne veya okula değil, ikamet ettikleri il ve ilçe müftülüklerine başvurmaları gerekecek.
Editör: Haber Merkezi